Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har problemer med batteritid hvis jeg har brukt et program som bruker gps'n.. enten et av kart programmene, eller et eller annet program som vil ha tilgang til posisjons info.

Om jeg har brukt dette, så holder batteriet sjelden en hel dag, men etter en restart og opplading av batteriet så holder den i 2-3 dager igjen.

 

Så på min, så virker det som om den ikke helt klarer å koble fra gps'n etter bruk.

Data og wlan trafikk har jeg gitt opp å ha på.. så dette slår jeg bare av og på ved behov.

 

Hmm... interessant. Jeg har aldri slått av mobilen (en gang for lenge lenge siden) og har brukt kart etter det. Min mobil varer kanskje 1 1/2 dag, noe som betyr at jeg lader hver kveld igrunn. Hadde vært morsomt å prøve!

 

EUREKA!!!

 

Jeg kan bekrefte at hvis man slår av "posisjon" (i instillingene) og unngår bruk av GPS så FORDOBLER man levetiden. Jeg fikk mitt batteri til å vare i 2 dager og det med epost sync og telefonsamtaler osv (jobbmobil). Med litt mer finjustering tror jeg faktisk jeg kan utvide bruken til praktisk talt 3 dager.

 

Jeg aner ikke om bruk av "posisjon" tapper mobilen eller om det er en bug, men batterilevetiden fordobles om man unngår å bruke den altså. falt vel kanskje ikke som en bombe dog :p

 

Svært hyggelig med batteri som ikke må lades om kvelden, hver kveld :D

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med batteritid hvis jeg har brukt et program som bruker gps'n.. enten et av kart programmene, eller et eller annet program som vil ha tilgang til posisjons info.

Om jeg har brukt dette, så holder batteriet sjelden en hel dag, men etter en restart og opplading av batteriet så holder den i 2-3 dager igjen.

 

Så på min, så virker det som om den ikke helt klarer å koble fra gps'n etter bruk.

Data og wlan trafikk har jeg gitt opp å ha på.. så dette slår jeg bare av og på ved behov.

 

Hmm... interessant. Jeg har aldri slått av mobilen (en gang for lenge lenge siden) og har brukt kart etter det. Min mobil varer kanskje 1 1/2 dag, noe som betyr at jeg lader hver kveld igrunn. Hadde vært morsomt å prøve!

 

EUREKA!!!

 

Jeg kan bekrefte at hvis man slår av "posisjon" (i instillingene) og unngår bruk av GPS så FORDOBLER man levetiden. Jeg fikk mitt batteri til å vare i 2 dager og det med epost sync og telefonsamtaler osv (jobbmobil). Med litt mer finjustering tror jeg faktisk jeg kan utvide bruken til praktisk talt 3 dager.

 

Jeg aner ikke om bruk av "posisjon" tapper mobilen eller om det er en bug, men batterilevetiden fordobles om man unngår å bruke den altså. falt vel kanskje ikke som en bombe dog :p

 

Svært hyggelig med batteri som ikke må lades om kvelden, hver kveld :D

 

Jepp. Funker kanon her også. Nede på 73% etter 12 timer. Lover godt :-)

Lenke til kommentar

Da klarte jeg å tvinge oppdatering til 7.10.8112.7 gjennom Zune ved å bruke denne metoden:

 

http://www.windowsphonedaily.com/2012/01/force-update-for-your-nokia-lumia-800.html

 

Tok noen forsøk, riktignok. Man må tydeligvis treffe akkurat, dvs koble fra nettet etter at Zune har oppdaget oppdateringen men ikke at du ikke skal få den ennå...

 

EDIT: Nå oppdaterer den til 7.10.8773.98

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Hvor mange oppdateringer er det blitt siden april? Sist jeg oppdaterte var i april og har siden ikke fått en eneste en. Den versjonen jeg har nå er 7.10.8107.79.

 

Usikker, men det er en stund siden jeg har oppdatert i alle fall. Nå fikk jeg altså inn to. Den første fant jeg ingen endringer etter, men den andre har flere nyheter. Endelig Internett-deling... "Camera extras"-appen er ikke tilgjengelig i Norge ennå, men er listet opp på den norske Nokia-siden. Kommer nok etter hvert.

 

http://www.nokia.com/no-no/support/software-update-for-nokia-lumia/

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Fant en annen guide for dette på nettet, men ser ikke ut som om jeg får det til.

Veksler mellom at mobilen allerede er oppdatert, eller at Zune ikke kan se etter oppdateringer akkurat nå..

 

Hendt flere ganger at Zune har jobbet i 30-60 sekunder, for å ende opp med meldingen om at det ikke kunne se etter oppdateringer akkurat nå.

 

Men har også hendt at det har tatt 2 sekunder før jeg har fått beskjed om at det ikke finnes oppdateringer.

Veldig variernde den tida før meldinga kommer, så det er temmelig uforutsigbart når jeg skal nappe ut kabelen :(

 

Den andre guiden jeg fant er forøvrig her: http://www.wpcentral.com/force-mango-update-early-through-zune-software

Lenke til kommentar

Fant en annen guide for dette på nettet, men ser ikke ut som om jeg får det til.

Veksler mellom at mobilen allerede er oppdatert, eller at Zune ikke kan se etter oppdateringer akkurat nå..

 

Hendt flere ganger at Zune har jobbet i 30-60 sekunder, for å ende opp med meldingen om at det ikke kunne se etter oppdateringer akkurat nå.

 

Men har også hendt at det har tatt 2 sekunder før jeg har fått beskjed om at det ikke finnes oppdateringer.

Veldig variernde den tida før meldinga kommer, så det er temmelig uforutsigbart når jeg skal nappe ut kabelen :(

 

Den andre guiden jeg fant er forøvrig her: http://www.wpcentral.com/force-mango-update-early-through-zune-software

 

Jepp. Det er en hårfin balanse. Her måtte jeg kutte etter ca 4 sekunder. Det tar gjerne flere titalls sekunder etter at du har nappet kabelen før du får beskjed om oppdatering.

Lenke til kommentar

Har som sagt skjedd flere ganger at den har stått og jobbet og jobbet lenge etter at jeg har nappa ut kabelen.. også har jeg fått beskjed om at den ikke kan se etter oppdateringer akkurat nå.

 

Fikk også beskjed beskjed om at pc'n ikke hadde kontakt med mobilen en gang.

 

Men, men.. venta så lenge, så da får jeg vel bare vente litt til, så dukker vel oppdateringene opp.

Lenke til kommentar

Meeeen, den igjen så viser det seg at det ikke er den helt nyeste. Rare greier.

 

Ja, du må oppdatere to ganger :)

 

J@9: Napper du ut for sent får du beskjed om ingen oppdatering. Napper du ut for tidlig får du beskjed om at den ikke kunne søke etter oppdateringer, logisk nok. Husk å ha tlf i flymodus.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Kanskje det jeg gjorde feil, hadde den i vanlig modus.

Men det med å nappe ut nettverkskabelen.. tida fra jeg starta søk etter oppdatering, til den sa at det ikke fantes noen, varierte veldig.. plutselig tok det bare 2 sekunder før meldinga kom, og på det meste tok det vel 5-6 sekunder..

 

Fikk også et tips om å koble til mobilen, la zune synce ferdig (er jo nødvendig uansett), for så å gå på innstillinger, oppdatering, telle sekundene fra jeg trykker oppdater til at jeg får beskjed om at det ikke finnes noen, trykke på en annnen knapp i menyen for så å trykke oppdatering igjen, telle sekundene og nappe ut kabelen 2 sekunder før meldinga om "ingen oppdateringer" kommer.

Flere som hadde fått det til på den måten.. Altså.. om det tar 8 sekunder første gangen, skal du prøve igjen og nappe ut kabelen etter 6 sekunder.

 

Dette funket ikke for meg som sagt.. men mulig det går om jeg har mobilen i flymodus?

Ellers er både mobil data og WLAN deaktivert på mobilen.

 

 

For min del så hjalp det heller ikke med fly modus..

Prøvde også å ha i nettverk, mens den stod på oppdaterings valget, for så å koble til telefonen.. Ventet 8 sekunder og nappa ut kabelen.. og det var for tidlig.. koblet til nettverk igjen, koblet mobilen fra og til igjen.. venta 9 sekunder.. men det var for lenge.. gang på gang.. på gang.. så.. jeg gir opp denne metoden ihvertfall.. begynner uansett å bli for trøtt og sliten :p

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Er det noen som har levert inn telefonen på grunn av dårlig batteritid og fått ny? Min holder så vidt en dag, I går greide den 12 timer MED batterisparing på hele tiden, litt surfing med EDGE og jeg tok et par bilder.

Lenke til kommentar

Litt snodig problem med min Lumia 800

Har satt opp Joikuspot på min N8 for tehtering.

Men min Lumia 800 nekter å finne dette nettverket.

Alle andre enheter jeg har forsøkt med finner nettverket, som ASUS TF300T, Nokia N8, iPhone 4

Noen som aner hva dette kan komme av?

 

Edit: Google fant svaret. Lumia 800 søtter ikke ad hoc WiFi :(

 

 

http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-with-Windows-Phone/Lumia-800-can-t-see-WEP-network-from-N8-Joikuspot/td-p/1243467

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Jeg har brukt siste oppdatering (tvunget gjennom slik det beskrives av xda developers) en ukes tid, og den fungerer utmerket. Telefonen er merkbart kjappere, særlig rett etter den er restartet. Ellers hendig med den nye nettverksfanen. Ingen store visuelle endringer (marketplace ikonet er dog endret), men parret med Nokia sin OEM oppdatering, får man ENDELIG hotspotfunksjonalitet. Dette fungerer sålangt meget bra. Stabilt, og når lett hastigheter på 7-8 mbps både opp og ned (telenor nett). :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...