Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Jeg hadde samme problem når jeg kjøpte min.. etter en reset så fungerte det fint :)

Men har du kjørt den veiviseren for oppsett? (husker ikke helt hva den heter.. men om den ikke er på mobilen din, så kan det hende du finner den på marketplace under nokia apps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har jeg også ;) men fikk noe nyheter på facebook tidligere idag.. er noe ang. Nokia Drive 3.

Gruppa "Windows Phone" som delte denne outube linken:

Er noe om at telefonen lærer hvor du skal, f.eks når du skal på jobb, så kalkulerer programmet hvilken vei som er kjappest, pga trafikk osv.. Og det kan også kalkureres før du starter programmet virker det som.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rkAjW829f9s&feature=relmfu

Lenke til kommentar

Den har jeg også ;) men fikk noe nyheter på facebook tidligere idag.. er noe ang. Nokia Drive 3.

Gruppa "Windows Phone" som delte denne outube linken:

Er noe om at telefonen lærer hvor du skal, f.eks når du skal på jobb, så kalkulerer programmet hvilken vei som er kjappest, pga trafikk osv.. Og det kan også kalkureres før du starter programmet virker det som.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rkAjW829f9s&feature=relmfu

 

Kjør ble oppdatert for noen dager siden. Kart fikk oppdatering nettopp :) men det meste av det fancy stoffet virker bare i USA enda ;(

Lenke til kommentar

Er det slik at skjermen være ripesikker?

Blir feil å kalle den ripesikker, siterer hjemmesiden til gorillaglass : Visually stunning, lightweight, and highly damage-resistant.

 

Personlig har jeg aldri fått riper i mine telefoner med gorilla glass, men det har vel gjerne noe med hvordan man behandler telefonene sine.

Lenke til kommentar

Er det slik at skjermen være ripesikker?

Blir feil å kalle den ripesikker, siterer hjemmesiden til gorillaglass : Visually stunning, lightweight, and highly damage-resistant.

 

Personlig har jeg aldri fått riper i mine telefoner med gorilla glass, men det har vel gjerne noe med hvordan man behandler telefonene sine.

 

Ikke nødvendigvis. Min Nokia N8 som har gådd gjennom mye rart og ikke vært behandlet spesielt pent den siste tiden, har knapt ett merke i skjermen. Mens min lumia 800 har allerede en del riper i skjermen. Så er ett dårligere glass i Lumia 800 enn f.eks N8

Lenke til kommentar

Er det slik at skjermen være ripesikker?

Blir feil å kalle den ripesikker, siterer hjemmesiden til gorillaglass : Visually stunning, lightweight, and highly damage-resistant.

 

Personlig har jeg aldri fått riper i mine telefoner med gorilla glass, men det har vel gjerne noe med hvordan man behandler telefonene sine.

 

Ikke nødvendigvis. Min Nokia N8 som har gådd gjennom mye rart og ikke vært behandlet spesielt pent den siste tiden, har knapt ett merke i skjermen. Mens min lumia 800 har allerede en del riper i skjermen. Så er ett dårligere glass i Lumia 800 enn f.eks N8

 

Det tror jeg ikke.

En merkevare er en merkevare, ett Gorilla glass skal tåle det samme som ett Gorilla glass, svaret er nok brukeren

Lenke til kommentar

Hei!

Har hatt Lumia 800 i tre måneder nå og må si jeg er bra fornøyd. Hatt noen småproblemer med MMS og tidvis problemer med å komme på nett(ikke WiFi) men etter siste oppdateringer virker alt veldig stabilt. Windows Phone er lekkert, brukervennlig og flyter raskt og fint. Kvalitetsfølelsen på telefonen er høy, virker veldig solid, den ligger bra i hånden, har pent design og god skjerm. Man kunne alltids ønsket seg større skjerm men føler at dette er nærmest et perfekt kompromiss mellom skjerm- og telefon-størrelse, ihvertfall i mine øyne. Et ting irriterer meg dog, som hobbyfotograf laster jeg over endel bilder fra pc til telefonen og bruker den som album. Når bildene vises på skjermen er de ganske uskarpe, men hvis jeg zoomer inn bare litt så blir bildet sylskarpt med en gang, det holder at jeg utvider bildet til såvidt å være større enn skjermen. Veldig irriterende dette og det burde absolutt vært sånn at bildene ble vist i høyeste kvalitet allerede når man blar fra bilde til bilde. Andre som har merket seg dette? Forresten, ingen synlige riper i skjermen så langt, den er som ny.

Endret av Arto
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har nylig fått to oppdateringer gjennom Windows Phone 7 Connector (jeg bruker mac), og er nå oppe på Tango/Refresh (OS-versjon 7.10.8773.98).

 

Jeg har derimot ikke fått den nye fastvareversjonen (1750.0805.8773.12220) som Nokia nevner på denne siden. Kjører derimot den gamle (1600.2487.8107.12070) som Nokia nevner er den nyeste versjonen på denne siden.

 

Er det fler som opplever dette? Eller har dere blitt oppgradert til den nyeste fastvareversjonen?

 

Jeg får blant annet feilmld når jeg prøver å laste ned Tellere/Camera Extras fra Marketplace.

Telefonen har tidligere vært låst til Telenor, men ble låst opp av forrige eier.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har nylig fått to oppdateringer gjennom Windows Phone 7 Connector (jeg bruker mac), og er nå oppe på Tango/Refresh (OS-versjon 7.10.8773.98).

 

Jeg har derimot ikke fått den nye fastvareversjonen (1750.0805.8773.12220) som Nokia nevner på denne siden. Kjører derimot den gamle (1600.2487.8107.12070) som Nokia nevner er den nyeste versjonen på denne siden.

 

Er det fler som opplever dette? Eller har dere blitt oppgradert til den nyeste fastvareversjonen?

 

Jeg får blant annet feilmld når jeg prøver å laste ned Tellere/Camera Extras fra Marketplace.

Telefonen har tidligere vært låst til Telenor, men ble låst opp av forrige eier.

Hvis du klikker på "Oppdatere programvare" på den siden du nevner, så får du opp info som sier at .12070 ikke er den nyeste .. http://www.nokia.com/no-no/support/software-update-for-nokia-lumia

 

Jeg fikk oppdatert FW i samme slengen som jeg fikk oppdatert WP7.5 OS (som foregikk i 2 omganger). Jeg brukte Zune på PC, men jeg ville trodd du fikk oppdatert FW via programmet på Mac'en også. Prøve igjen?

Jeg tror du må ha nyeste FW for at enkelte nye ting skal fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...