Gå til innhold

AMD Phenom II X4 980 BE, 965 BE eller 955 BE?


Shax#

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men disse intel-prosessorene koster jo svineflesk i forhold til AMD-prosessorene.

 

Kommer jo ann på hvilken du ser på.

 

i5 2500K koster ~1500, 550mer enn 965 og yter veldig, veldig mye bedre.

 

Akkurat hvor mye har jeg ikke tall på i hodet, men det er bare å ta en titt på Anandtech CPU Charts, eventuelt lese reviews av begge for så å sammenligne.

Lenke til kommentar

Men disse intel-prosessorene koster jo svineflesk i forhold til AMD-prosessorene.

 

Hvor mye bedre er denne intel prosessoren i forhold til 980 BE?

 

Intel® Core i7-2600K Processor

nesten dobbelt så rask.

 

å betale hundrelapper for å få en modell med noen oppjusteringer på cpu multiplier er en veldig dårlig deal. særlig når en 980 be blir rundjult av en i5-2300

 

en phenom ii x4 PÅ 4.5 ghz vil i beste fall matche en i5-2300

Lenke til kommentar

Så viss eg då overklokker min Phenom II x4 til 4,5 GHz, vil eg få same ytelse?

 

Eg trur faktisk ikkje at det er nødvendig for meg å overklokke, sidan det einaste spelet som lagger for meg er Battlefield 3 på Ultra, og det er på grunn av skjermkortet (Sapphire Radeon HD 6870)

Lenke til kommentar

Mitt beste råd til deg er at du tilpasser deg etter fps behovet.

 

Så lenge du per dags dato har god FPS i spillene og så lenge dette ikke er et kraftig hinder for deg (feks at du har nå 70 fps men med en intel har kunnet fått 100fps) så ser jeg egentlig ingen grunn til å ekstrem overklokke cpu.

 

En mild overklokk som er 100% stabil derimot er greit nok.

 

Når du en dag ser at du henger såpass langt etter at spillene ikke lenger er spillbare grunnet for lav fps (for din del) og dette er kun pga cpu, da er det på tide å vurdere en annen cpu og da bør man i alle fall kjøpe etter det man kommer til å bruke den til.

 

Per dags dato er det ingen tvil om hvilken cpu leverandør som er best på spillfronten når det gjelder high end systemer , budsjettmessig er det dog fortsatt AMD.

Lenke til kommentar

Per dags dato er det ingen tvil om hvilken cpu leverandør som er best på spillfronten når det gjelder high end systemer , budsjettmessig er det dog fortsatt AMD.

jeg vil påstå at en G620 er en ganske så habil prosessor den også, og gjerne bedre til spilling som favoriserer færre kjerner. i3-2100 er like god som en phenom ii x4 i flertrådede spill og gruser den i mindre trådede

Lenke til kommentar

 

jeg vil påstå at en G620 er en ganske så habil prosessor den også, og gjerne bedre til spilling som favoriserer færre kjerner. i3-2100 er like god som en phenom ii x4 i flertrådede spill og gruser den i mindre trådede

 

Tja, jeg burde nok ha siktet til cpu'ene jeg tenkte på i samme slengen :A6-3500 , ytelsen på disse er faktisk ikke så utrolig dårlig og kan kjøre flere nyere spill på medium til en fps på ca 25. Den integrerte grafikkløsningen knuser nå Intel sin løsning her i alle fall mener nå jeg.

 

 

 

Lenke til kommentar

 

jeg vil påstå at en G620 er en ganske så habil prosessor den også, og gjerne bedre til spilling som favoriserer færre kjerner. i3-2100 er like god som en phenom ii x4 i flertrådede spill og gruser den i mindre trådede

 

Tja, jeg burde nok ha siktet til cpu'ene jeg tenkte på i samme slengen :A6-3500 , ytelsen på disse er faktisk ikke så utrolig dårlig og kan kjøre flere nyere spill på medium til en fps på ca 25. Den integrerte grafikkløsningen knuser nå Intel sin løsning her i alle fall mener nå jeg.

Nå sporer vi litt av, men skitt au.

G620 er totalt raskere enn tre "Stars"-kjerner på 2.1GHz, uansett mengde tråding i programmet. Med tanke på at vi sannsynligvis ser på spilling med dedikert grafikkort er integrert rimelig unødvendig uansett. Selvfølgelig er APUer gode for budsjett, men når man snakker om prisklasser med 955 BE og oppover vil jeg påstå integrert grafikkort enten blir for svakt (spill og visse programmer som nyttegjør seg OpenCL/CUDA) eller mer enn godt nok uansett (word, internett).

Lenke til kommentar

Nå sporer vi litt av, men skitt au.

G620 er totalt raskere enn tre "Stars"-kjerner på 2.1GHz, uansett mengde tråding i programmet. Med tanke på at vi sannsynligvis ser på spilling med dedikert grafikkort er integrert rimelig unødvendig uansett. Selvfølgelig er APUer gode for budsjett, men når man snakker om prisklasser med 955 BE og oppover vil jeg påstå integrert grafikkort enten blir for svakt (spill og visse programmer som nyttegjør seg OpenCL/CUDA) eller mer enn godt nok uansett (word, internett).

 

Ja, du sporer av.

Med et dedikert skjermkort må du opp i prisklasse og da er du ikke like "Budsjett" som APU'ene som jeg påstår AMD fortsatt er best på.

Uansett greit om du er uenig der, jeg vil uansett holde på at det er svært lite, om noe, som greier å slå de billige integrerte løsningene som Amd har pris / ytelse messig.

 

http://www.anandtech.com/show/4524/the-sandy-bridge-pentium-review-pentium-g850-g840-g620-g620t-tested/4

 

 

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...