Gå til innhold

Kjøpe ny gaming/film skjerm


KaPir

Anbefalte innlegg

Om det er nytt eller gammalt er urelevant. IPS er dyrare. Det er noko som absolutt er festbrems.

 

Men dei yter veldig bra bilde og vinkler. Må si at eg ikkje merket så mykje av eine eller andre når eg fekk U2312HM... var først og fremst deilige foten som tok oppmerksomheten min. :love:

 

Dell har absolutt fantastiske føtter for skjermene sine, som gjør det skikkelig bra å justere og vri om slik du vil ha det. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, dell skjermen har også ett mye bedre panel(IPS), mens BenQ har TN som er oldshit.

 

IPS er ikke noe nytt, og TN er ikke "oldshit".

 

De er to forskjellige paneler med to forskjellige bruksområder.

Jo. :mad:

 

Tn panelteknologi utviklet 1971. Ips utviklet 1996.

 

Skal du ha en dedikert gamingskjerm, så gå selvfølgelig for et tn panel.

 

Dellskjermen som det tidligere ble linket til har 16:10 oppløsning (1920*1200) og et bedre Bilde enn benq skjermen. det negative med denne oppløsningen er at den krever litt mer av gfxkortet ditt enn en standard fulle skjerm, og du vil få svart stripe over og under filmer.

 

Benqskjermen har bedre responstid, og hvis du ønsker å prøve det på noe stadium støtte for aktiv 3D.(anbefaler ikke)

 

Men det hele kommer til slutt Ann på smak, så jeg ville sett skjermene i en butikk ved siden av hverandre før jeg bestemte meg. Videre kan du ta en titt på denne videoen

 

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=DWXcNlh85Ps

 

Jeg titter selv på skjerm i disse dager, og til mitt bruk har jeg mer eller mindre bestemt meg for

 

http://www.dustinhome.no/hp-zr24w-24-wide-tft-black-gray/product/5010384363?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Som er et ips panel med 16:10 oppløsning kontra standard 16:9( fulllhd)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner...

 

Men er det sånn at jeg velge? Disse to skjermene er jo da relativt forskjellige, Men finnes det en skjerm med liten inputlag som fortsatt har en god bildekvalitet. XL2420 har jo en ganske god "svartfarge" til gaming, hvordan er "svartfargen" på U2412?

 

Takk for flotte forslag, jeg setter pris på det ;)

 

EDIT= Takk vitty, så videoen fortalte meg mye, det eneste som gjør at jeg ville velge IPS er kvaliteten på bilde. Jeg har ikke noe behov for å kunne se skjermen fra flere vinkler, jeg skal sitte å se rett på skjermen som oftest.

 

Jeg har bestemt meg noenlunde. Jeg går for IPS skjermen vis "svartfargen" er like bra. Jeg vil helst ha et alternativ til U2412. Da 16:9 er noe jeg foretrekker. Skjermkortet mitt er Asus 560ti som er et greit hvor mye mer krefter snakker vi her?

Endret av KaPir
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616598&cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87&reviewPage=2

 

Har ikke sett så mye på den men hva med denne?

Høy responstid men flatpanelshd.com anbefalte den til gaming.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650448&cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87

 

Fant storebroren også.

Endret av KaPir
Lenke til kommentar

Nei beklager, feil ordbruk. Den har høyere responstid, Har lest littegrann og FS2332 ser ut som det beste alternativet, prisen passer meg godt. Den har IPS panel, som jeg har blitt anbefalt. Den har litt "høyere" responstid, men det har folk sagt jeg ikke skal henge meg opp i. I tilegg så er den bedre på gaming enn lillebroren.

 

Er det noen som er imot valget mitt, har et bedre forslag eller lignende?

Endret av KaPir
Lenke til kommentar

Fikk selv den Dell-skjermen til jul. Selv vil jeg si at jeg er ganske kresen på skjerm. Fra før har jeg en NEC 24WMGX3, en skjerm som dessverre ikke er å oppdrive lenger. Uansett, NEC-skjermen er en veldig god skjerm, og den har mange tilkoblinger(noe som er fint hvis man planlegger å koble til diverse konsoller).

 

Nok om det. Dell-skjermen er veldig god, den, og den funger veldig godt som spilleskjerm. Jeg er litt mer kresen på farger og innsynsvinkel enn etterslep, men jeg kan ikke si at jeg merker så mye av etterslep på den. Farger og innsynsvinkel er topp. Jeg har heller aldri vært borti en skjerm som har en fot som er så lett å justere.

 

 

Har man først prøvd IPS(eller VA)-panel, vil man ha problemer til å gå tilbake til TN-panel. Selv klarer jeg knapt å slappe av mens jeg surfer på en skjerm med TN-panel.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at IPS paneler som har rundt 6MS i responstid blir ca det samme som et TN panel som har 2MS? Mener å ha lest at om man går for IPS panel (som er overlegent i forhold til TN panel) så er det greit med litt høyere responstid for gaming.

 

Jeg har ikke sett noe om dette før, og vil si at det er rart om 6ms på en skjerm tilsvarer 2ms på en annen skjerm.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at IPS paneler som har rundt 6MS i responstid blir ca det samme som et TN panel som har 2MS? Mener å ha lest at om man går for IPS panel (som er overlegent i forhold til TN panel) så er det greit med litt høyere responstid for gaming.

 

Jeg har ikke sett noe om dette før, og vil si at det er rart om 6ms på en skjerm tilsvarer 2ms på en annen skjerm.

 

Tror det var fordi IPS paneler kompenserte dette med andre ting, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...