Gå til innhold

Kjøpe ny gaming/film skjerm


KaPir

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg ny skjerm nå etter jul, da det ikke lå noen under treet i år. Jeg har atm 2 flatskjermer på 20" hver, den ene er en 3-4 år gammel asus skjerm(denne brukes som en "tillegsskjerm") mens den andre er en halv år gammel benq skjerm(kostet ca 999,-)

 

Da er den foreløpige planen å "legge" vekk asus skjermen, ta Benq skjermen som "tillegsskjerm".

Og da vil den nye skjermen bli en "hoved" skjerm.

 

Jeg har prøvd å se litt rundt, men er veldig usikker på hva jeg skal gå for. Det eneste jeg har sett på er denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635503

Kravene mine er egentlig:

- 24 tommer

- 2ms (hvor viktig er det?)

- 1920*1080

Den skal brukes til Gaming og Film.

 

Budsjettet er vel på 1-2 tusen, viss det er en strålende skjerm er jeg villig til å gå opp til 3000 men helst ikke

 

Takk på forhånd ;)

Endret av KaPir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok ha sagt, hvis du først skal cashe inn for en god skjerm. OG du spiller fps spill, så vil du merke størst forskjell på hz og ventetid. Gå for en 120hz skjerm med 2ms (ikke gå over 2ms, du vil merke forskjell på 2,5+ms) når du spiller fps-games. Gjør deg den tjenesten og invester i en god 120hz skjerm som holder i mange år frem i tid. Personlig ville jeg gått for den nye gameing skjermen til BenQ: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648274 Da jeg har forrige versjon som jeg fremdeles er storfornøyd med, og den kommer til å holde enda mange år for meg :) Go for it sier nå bare jeg!

Lenke til kommentar

Ville nok ha sagt, hvis du først skal cashe inn for en god skjerm. OG du spiller fps spill, så vil du merke størst forskjell på hz og ventetid. Gå for en 120hz skjerm med 2ms (ikke gå over 2ms, du vil merke forskjell på 2,5+ms) når du spiller fps-games. Gjør deg den tjenesten og invester i en god 120hz skjerm som holder i mange år frem i tid. Personlig ville jeg gått for den nye gameing skjermen til BenQ: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648274 Da jeg har forrige versjon som jeg fremdeles er storfornøyd med, og den kommer til å holde enda mange år for meg :) Go for it sier nå bare jeg!

Samme som jeg linket til TS. Super skjerm, som garantert ikke skuffer!

Lenke til kommentar

Her var det mye tull og fanterier..

 

Responstid i dagens marked er mer eller mindre irrelevant. Det som er intressant er input lag, altså tiden det tar fra du leverer input fra mus/tastatur, eller fra skjermen mottar info fra PCen til skjermen gjengir det.

 

Det er langt viktigere å ha lav inputlag enn lav responstid.

 

Både XL2420 og U2412 er gode skjermer, men XL2420 er bedre på spill som Quake Live, Q3CPMA, Warsow, etc pga 120Hz oppdateringsfrekvens og lav inputlag. U2412 har mye bedre bilde, men har høyere (fremdeles relativt lav) inputlag og er begrenset til 60Hz.

 

Dersom du skal spille BF3 og se film hadde jeg gått for Dell skjermen. BF3 har et gameplay som er såpass tregt at du ikke tjener noe på 120Hz fremfor 60Hz. 120Hz vil riktignok oppfattes mer flytende, men spillet er ikke krevende nok på spillerenes ferdigheter til at det vil ha noen nevneverdig invirkning på hvor godt du gjør det, og det er noe du skal ha i tankene når du kjøper.

 

I spill som Quake og lignende der alt fåregår i et raskt tempo vil du tjene mye mer på 120Hz enn i BF3, CoD etc.

Du sitter dog igjen med en skjerm med relativt dårlig bildekvalitet når det kommer til andre oppgaver som film, bilder osv.

 

Håper det ga litt mer innsikt enn "OMG DENNE SKJERMEN ER BEZT!"

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her var det mye tull og fanterier..

 

Responstid i dagens marked er mer eller mindre irrelevant. Det som er intressant er input lag, altså tiden det tar fra du leverer input fra mus/tastatur, eller fra skjermen mottar info fra PCen til skjermen gjengir det.

 

Det er langt viktigere å ha lav inputlag enn lav responstid.

 

Både XL2420 og U2412 er gode skjermer, men XL2420 er bedre på spill som Quake Live, Q3CPMA, Warsow, etc pga 120Hz oppdateringsfrekvens og lav inputlag. U2412 har mye bedre bilde, men har høyere (fremdeles relativt lav) inputlag og er begrenset til 60Hz.

 

Dersom du skal spille BF3 og se film hadde jeg gått for Dell skjermen. BF3 har et gameplay som er såpass tregt at du ikke tjener noe på 120Hz fremfor 60Hz. 120Hz vil riktignok oppfattes mer flytende, men spillet er ikke krevende nok på spillerenes ferdigheter til at det vil ha noen nevneverdig invirkning på hvor godt du gjør det, og det er noe du skal ha i tankene når du kjøper.

 

I spill som Quake og lignende der alt fåregår i et raskt tempo vil du tjene mye mer på 120Hz enn i BF3, CoD etc.

Du sitter dog igjen med en skjerm med relativt dårlig bildekvalitet når det kommer til andre oppgaver som film, bilder osv.

 

Håper det ga litt mer innsikt enn "OMG DENNE SKJERMEN ER BEZT!"

:thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...