Gå til innhold

BioWare henter inspirasjon fra Skyrim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vis de skal lage noe a'la Skyrim så håper jeg de går bort fra et helt party og mer ala Skyrim hvor det er kun en karakter du har med. Eventuelt en hjelper. Liker ikke slike spill hvor du skal dra på 4-5 ekstra. Blir fort mer som et RTS enn rpg.

 

Ja, jeg personlig drar frem Baldur's Gate når jeg skal spille RTS..

Endret av Vrengtpolvott
Lenke til kommentar

Haha, det er vel ingen som lager så tarvelige, kjedelige og statiske spillmiljøer som BioWare.

 

Nå har jeg ikke spilt Dragon Age, men jeg har spilt SWTOR, Mass Effect 1&2, KOTOR og Neverwinter Nights og ingen av dem svarer til den beskrivelsen du gir over. C&C Generals 2 ser og høres også svært lovende ut. Det samme gjør Mass Effect 3.

Lenke til kommentar

Vis de skal lage noe a'la Skyrim så håper jeg de går bort fra et helt party og mer ala Skyrim hvor det er kun en karakter du har med. Eventuelt en hjelper. Liker ikke slike spill hvor du skal dra på 4-5 ekstra. Blir fort mer som et RTS enn rpg.

HVA????

 

RPG i 2011 = FPS i fantasyverden. Dessverre tilhører han nok majoriteten i 2011 også, og er grunnen til at vi får de spillene vi får. :(

 

Håper folk tar godt vare på infinitymotorspillene sine.

 

Det skal bli deilig å få et åpent spill ifra et studio som også har kompetente og oppdaterte programmerere, kontra Bethesda, som fremdeles programmerer spill med metodikk som er 15-20 år gammel.

Haha, det er vel ingen som lager så tarvelige, kjedelige og statiske spillmiljøer som BioWare.

 

Jeg håper du snakker om nåtid, for de nydelige håndtegnede miljøene i Baldur's Gate 2 er milevis over standarden til AAA-spill i 2011.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

 

Jeg håper du snakker om nåtid, for de nydelige håndtegnede miljøene i Baldur's Gate 2 er milevis over standarden til AAA-spill i 2011.

Det er gamle Bioware, før EA tok strupetak.

Om vi snakker 2011, så er TOR et mangelfullt spill, med mindre det å revolusjonere MMORPG-sjangeren ved å tilføre singleplayuer teller.

Dragon Age 2 og osv osv.

 

Det som er, både med Origin og TOR, er at de prøver å ta opp kampen mot WoW og Steam, men fanboysargumenter om at i 2004 når WoW kom så var det et mangelfullt spill, og at Steam hadde problemer når det kom. Men det hjelper jo ikke.

 

Biodrones er de verste folka på nett..

Lenke til kommentar

Haha, det er vel ingen som lager så tarvelige, kjedelige og statiske spillmiljøer som BioWare.

 

Nå har jeg ikke spilt Dragon Age, men jeg har spilt SWTOR, Mass Effect 1&2, KOTOR og Neverwinter Nights og ingen av dem svarer til den beskrivelsen du gir over. C&C Generals 2 ser og høres også svært lovende ut. Det samme gjør Mass Effect 3.

 

 

Vis de skal lage noe a'la Skyrim så håper jeg de går bort fra et helt party og mer ala Skyrim hvor det er kun en karakter du har med. Eventuelt en hjelper. Liker ikke slike spill hvor du skal dra på 4-5 ekstra. Blir fort mer som et RTS enn rpg.

HVA????

 

RPG i 2011 = FPS i fantasyverden. Dessverre tilhører han nok majoriteten i 2011 også, og er grunnen til at vi får de spillene vi får. :(

 

Håper folk tar godt vare på infinitymotorspillene sine.

 

Det skal bli deilig å få et åpent spill ifra et studio som også har kompetente og oppdaterte programmerere, kontra Bethesda, som fremdeles programmerer spill med metodikk som er 15-20 år gammel.

Haha, det er vel ingen som lager så tarvelige, kjedelige og statiske spillmiljøer som BioWare.

 

Jeg håper du snakker om nåtid, for de nydelige håndtegnede miljøene i Baldur's Gate 2 er milevis over standarden til AAA-spill i 2011.

Jeg mente de nyere spillene som Dragon Age og Mass Effect, ja. Og det står jeg fast på, at de lager noen av de kjedeligste brettene i spillindustrien.

Lenke til kommentar
Wired skriver også at han hintet om at det neste Dragon Age-spillet kan ta fortellerstrukturen fra Dragon Age II men foregå i en flere områder i stedet for å i stor grad være begrenset til én by.

Der beviste de at de ikke har forstått kritikken.

God og velskreven mindblowing historie pleier som regel å være et bioware varemerke, og om alt annet suger, så kan man iallefall kose seg med historien.

 

Det kunne man ikke med Dragon Age 2.

Hele historien virket "pointless" og lite engasjerende, og når spillet sluttet tenkte jeg "Er dette alt?"

 

Dragon Age 2 fikk kritikk for dette også av Zero Punctuation, og han viser veldig godt hva som er galt med dette spillets historie:

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/2978-Dragon-Age-II

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tendensen til Bioware har hele veien vært forenkling de siste årene for å tilpasse seg massene, det er for meg da en selfølge at de mister Gamere som liker utfordringer (men får +10 spillere fra den øvrige generelle familie for hver gamer de skulle miste, regnstykket er enkelt).

 

Jeg merker ved flere anledninger som ved Dragon Age 2, MassEffect 2 at de prøver å holdet gamle fans (Gamere) ved hype opp elementer som faktisk ikke eksisterer. Realiteten er at kamravinklen senkes, auto hides, a til b, Cutscenes + trykk kontroller sekvenser, umulig å gjøre noe feil eller faktisk bli eller sette seg fast - er den faktiske faste oppskriften når sluttproduktetn kommer.

 

Pc spillet Withcer 2 fulgte merklig nok (i mine øyne) denne oppskriften til punkt å prikke, med unntakket at det var vansklig (i mange tilfeller u-frivillig vansklig). Så dette sprer seg langt over Bioware, det er flere som ser hva som selger.

 

Bioware gjør det Hollywood gjør med filmer, finner en oppskrift som selger mest mulig til massene.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Tendensen til Bioware har hele veien vært forenkling de siste årene for å tilpasse seg massene, det er for meg da en selfølge at de mister Gamere som liker utfordringer (men får +10 spillere fra den øvrige generelle familie for hver gamer de skulle miste, regnstykket er enkelt).

 

Jeg merker ved flere anledninger som ved Dragon Age 2, MassEffect 2 at de prøver å holdet gamle fans (Gamere) ved hype opp elementer som faktisk ikke eksisterer. Realiteten er at kamravinklen senkes, auto hides, a til b, Cutscenes + trykk kontroller sekvenser, umulig å gjøre noe feil eller faktisk bli eller sette seg fast - er den faktiske faste oppskriften når sluttproduktetn kommer.

 

Pc spillet Withcer 2 fulgte merklig nok (i mine øyne) denne oppskriften til punkt å prikke, med unntakket at det var vansklig (i mange tilfeller u-frivillig vansklig). Så dette sprer seg langt over Bioware, det er flere som ser hva som selger.

 

Bioware gjør det Hollywood gjør med filmer, finner en oppskrift som selger mest mulig til massene.

Jeg er helt enig: Mass Effect 2, DA:O(men spesielt Dragon Age 2), etc tyder på dette.

Men Bioware har tradisjonelt ikke gjort dette.

Se på spill som Neverwinter Nights og Baldurs Gate.

 

Jeg mistenker at EA har noe å gjøre med Biowares utvikling...

Lenke til kommentar

Alle som kritiserer Bioware sine spel er jo 4chan-troll.

Da ble det en ny tur på urbandictionary og lære noe nytt idag også. :)

 

Ser at endel sier "ta utgangspunkt i Origins". Jeg vil heller si Awakening, så er vi i boks.

Mer spennede karakterutvikling og mye kulere kart i A.

 

En større verden skader jo ikke selvom jeg synes den lille verden i DA2 ikke var spillets største problem.

 

Lurer virkelig på hvordan de skal greie å implementere noe av åpenheten fra Skyrim.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig: Mass Effect 2, DA:O(men spesielt Dragon Age 2), etc tyder på dette.

Men Bioware har tradisjonelt ikke gjort dette.

Se på spill som Neverwinter Nights og Baldurs Gate.

 

Jeg mistenker at EA har noe å gjøre med Biowares utvikling...

En kan jo også si at EA tidligere har gitt ut fantastiske spill og titler, så å legge skyld på de blir litt feil.

Bioware står som utvikler, og er spillet sin feil, så faller det tilbake på utvikler.

Penger, er nok grunnen. Det de lager er bra nok. I en bransje som snur seg mer og mer mot momentan tilfredsstillelse og kort underholdning så er det ikke mange nok som klager på mangler. Majoriteten driter i om burgern til 10,- på McDonalds ikke er perfekt siden en ikke kan forvente en perfekt burger, men heller en momentan tilfredstillelse av sulten.

 

Jeg er spendt på hva TOR vil være om tre måneder :wee: . Et MMO skal ikke holde en uke for spillerne, men kunne bruke en karakter over lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...