Gå til innhold

PS3 - MW3 og Strict NAT


Andreassen96

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har mw3, og nat type strict, så jeg kan ikke bli med eller få venner i party. jeg har gjort det som står på infinityward sine sider, og slått på uPnP på ruter instillingene. så jeg har søkt litt rundt, og fant ut at det kunne funke med kabel istedet for trådløst nett, så jeg prøvde å sette i ethernetkabelen, og da fikk jeg Open nat type. da kunne venner av meg joine partyet mitt osv.. så var jeg på besøk hos en venn i helga, der jeg brukte trådløst, og fikk strict nat type igjen. men nå har jeg kabelen i ps3n, og strict nat type. er det noen som er så snill og kan hjelpe meg ? takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Du må innpå adminpanelet for routeren, åpne en nettleser og skriv 10.0.0.1 eller hva ipen til routeren er for noe.

 

Så finner du settingen her:

 

Speedtouch780v64.jpg

 

Ellers er det mange routere som ikke støtter upnp men sålenge PSN portene er åpne så er det akkurat det samme. Jeg har satt PS3en i DMZ modus. Mao helt åpen.

 

Reboot router etter du har endret noe.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Du må innpå adminpanelet for routeren, åpne en nettleser og skriv 10.0.0.1 eller hva ipen til routeren er for noe.

 

Så finner du settingen her:

 

Speedtouch780v64.jpg

 

Ellers er det mange routere som ikke støtter upnp men sålenge PSN portene er åpne så er det akkurat det samme. Jeg har satt PS3en i DMZ modus. Mao helt åpen.

 

Reboot router etter du har endret noe.

Jeg er inne her nå, men det står at uPnP er på. Men får ikke det til å funke på ps3n..

Nå er jeg inne på legg til Call Of Duty, så er det sånn Protokoll; UDP osv.Skal jeg trykke på editer der osv eller hva? Det står også noe om trigger protocol og trigger port??

 

Håper du kan hjelpe..

 

EDIT: Når jeg skal prøve å koble opp TypeA1 og TypeA2 kommer det at den er nedkoblet av bruker. Betyr det at det er meningen av den skal være nedkoblet? Og, isåfall, hvordan klarer jeg og koble den opp?

Endret av LFCboy
Lenke til kommentar

Går for det samme om du kjører kablet eller trådløst, påvirker kun hastighet hvis ikke det er noen begrensninger på selve trådløse routeren.

 

Gå under Toolbox -> Game & Application Sharing

 

Deretter velg Create a new game or application under Pick a Task.

 

Liste over PSN porter som må være åpne:

 

TCP: 80, 443, 5223

UDP: 3478, 3479, 3658

 

Så for å legge til port 80 da så velger man under Protocol der det står Any og velger TCP. Skriver 80 i begge første feltene, altså 80 to 80 samt 80 i Translate To feltet. Ignorer trigger portene. Legg til alle portene på denne måten.

 

Deretter må du assigne spillet/applikasjonen du nettopp lagde til en PC/Enhet. Dette må da være PS3en din, hvis du er usikker på hva som er hva så angi en fast IP på PS3 maskinen din.

 

MW3 har garantert noen ekstra porter det bruker, men kan starte med disse ovenfor evt google opp MW3 portene evt prøv å sett PS3 i DMZ modus. Lenge siden jeg har hatt speedtouch så husker ikke hvordan.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Er det spillet(CoD) jeg må legge til? For jeg finner ikke noe PSN?

 

Det gikk dessverre ikke, jeg kan jo selvfølgelig ha gjort noe feil, men kan også ha for dårlig internet. Synes bare det er rart siden jeg hadde OPEN på mw2. Men men, det går helt fint.

Men takk for all hjelp! :)

 

Har ikke prøvd DMZ modus enda, for det fant jeg ikke ;p

Endret av LFCboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...