Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hemmelig.com - Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med den single mannen i gata som ville ha en one night stand med likesinnet? Fortjener han. Å bli hengt ut uskyldig? Folk har jo one night stand på fest hele tiden, skal de henges ut for dt ?

 

Tenker du på vanlig one night stand, eller sex kjøp?

Vis du mener vanlig one night stand, så vil jo dette vært synd, skulle også ha forblitt privat.

 

Men noe som kansje er værre er at denne personen iheletatt skal bli hengt ut for en one night stand. I dagens samfunn er sex en ganske sentral del av livet. Og vet at mine venner, har ingen problemer med å si at dem fant en "FF" over internet. Selvfølgelig er dette ulikt for alle, men tror ikke at denne Ola Nordmann vil få mange problemer senere om dette kommer utenfor dataskjærmen, men jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar

Det du ikke vet har du ikke vondt av.

Noe og tenke på her...

Det er jo ett av de dummeste ordtakene som finnes.

 

Man kan ha kreft å ikke vite det, og da har man vondt av å ikke vite det.

 

Som alle andre ordtak som finnes det unntak.

Vis noen har bestemt seg for å leve slikt er det noe man må respektere.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke blitt spessiellt happy om noen hadde hacka diskusjon.no fordi det er pedofile brukere her (noe det faktisk er) og lagt ut all brukerinfo og private samtaler (pm's) fra alle brukere offentlig. Fordi hackerne synes det hadde vært morro.

 

Så i etterkant kan de selvgode uhackeede nordmenn slå seg på brystet og si att når man henger på samme forum som pedofile har man seg selv å takke.

 

Vel da er det noe som skurrer synes nå jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så langt kan jeg ikke si noen skade er skjedd. Vi vet hvem som har vært brukere der. Det er en ting. Det betyr egentlig ingenting. Det kan være så enkelt (som en eller annen som har snakket med en avisene) som at de leita etter stripper til et utdrikkningslag. Selve brukerdatabasen er ikke så ille. Man kan ha vært der uten å ha gjort noe.

Men jeg håper de aldri legger ut PM-databasen. Faen heller... SÅ kyniske kan de da ikke være?

Er det prominente politikere som har kjøpt sex der så kan jeg skjønne det om et utdrag blir lagt ut. Men for guds skyld. Ikke legg ut hele databasen.

 

Og dette sier jeg selv om jeg er dødsnysgjerrig på hva eksen som jeg fant i brukerdatabasen har skrevet. :p

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Så langt kan jeg ikke si noen skade er skjedd. Vi vet hvem som har vært brukere der. Det er en ting. Det betyr egentlig ingenting. Det kan være så enkelt (som en eller annen som har snakket med en avisene) som at de leita etter stripper til et utdrikkningslag. Selve brukerdatabasen er ikke så ille. Man kan ha vært der uten å ha gjort noe.

Men jeg håper de aldri legger ut PM-databasen. Faen heller... SÅ kyniske kan de da ikke være?

Er det prominente politikere som har kjøpt sex der så kan jeg skjønne det om et utdrag blir lagt ut. Men for guds skyld. Ikke legg ut hele databasen.

 

Og dette sier jeg selv om jeg er dødsnysgjerrig på hva eksen som jeg fant i brukerdatabasen har skrevet. :p

 

Vel når man sjekker synet til medlemmene på div. kvinnefora angående saken så er visst ett medlemsskap nok til att kjøttøksa og slipebryne blir tatt frem fra skapet.

 

Så har jo DB skrevet en artikkel om en bruker som har lekt med ilden. Men det er jo like troverdig som att det faktisk var en pimp og ikke bare en forbanna bruker som ringte han ene hacker'n og skremte ham.

Lenke til kommentar

 

Så langt kan jeg ikke si noen skade er skjedd. Vi vet hvem som har vært brukere der. Det er en ting. Det betyr egentlig ingenting. Det kan være så enkelt (som en eller annen som har snakket med en avisene) som at de leita etter stripper til et utdrikkningslag. Selve brukerdatabasen er ikke så ille. Man kan ha vært der uten å ha gjort noe.

Men jeg håper de aldri legger ut PM-databasen. Faen heller... SÅ kyniske kan de da ikke være?

Er det prominente politikere som har kjøpt sex der så kan jeg skjønne det om et utdrag blir lagt ut. Men for guds skyld. Ikke legg ut hele databasen.

 

Og dette sier jeg selv om jeg er dødsnysgjerrig på hva eksen som jeg fant i brukerdatabasen har skrevet. :p

 

 

Vel når man sjekker synet til medlemmene på div. kvinnefora angående saken så er visst ett medlemsskap nok til att kjøttøksa og slipebryne blir tatt frem fra skapet.

 

Så har jo DB skrevet en artikkel om en bruker som har lekt med ilden. Men det er jo like troverdig som att det faktisk var en pimp og ikke bare en forbanna bruker som ringte han ene hacker'n og skremte ham.

Jeg skjønner hva du mener. Men så langt kan man jo komme med en plausibel forklaring eller løgn.
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke blitt spessiellt happy om noen hadde hacka diskusjon.no fordi det er pedofile brukere her (noe det faktisk er) og lagt ut all brukerinfo og private samtaler (pm's) fra alle brukere offentlig. Fordi hackerne synes det hadde vært morro.

 

Så i etterkant kan de selvgode uhackeede nordmenn slå seg på brystet og si att når man henger på samme forum som pedofile har man seg selv å takke.

 

Vel da er det noe som skurrer synes nå jeg.

Men jeg tror det er akkurat denne dobbel moralen personer er unig om, om det positive overveier det negative eller ikke.

 

Hadde det vært greit om dem hadde offentliggjort alle pm's på diskusjon.no, vis dette hadde gjort så pedofile overgripere hadde blitt tatt og straffet? Selv om kansje flere snille brukere hadde endt i en uheldig sitavasjon med at flere private meldinger hadde blitt publisert til omverden.

 

(Nå har jeg ingen informasjon, eller bevis på at dette finnes, men helt hypotetisk sett.)

Lenke til kommentar

Greia er jo att basen ikke kan brukes som bevis da det er begått ett grovt lovbrudd i måten hackerne tilegnet seg informasjonen på. De sto også fritt fram til å redigere informasjon før den ble distribuert noe som egentlig gjør den verdiløs for andre enn nysgjerrigperer. Det samme ville vært tilfelle i den tenkte situasjonen over.

 

Jeg mener derfor att det heller ikke hadde vært greit.

Lenke til kommentar

Greia er jo att basen ikke kan brukes som bevis da det er begått ett grovt lovbrudd i måten hackerne tilegnet seg informasjonen på. De sto også fritt fram til å redigere informasjon før den ble distribuert noe som egentlig gjør den verdiløs for andre enn nysgjerrigperer. Det samme ville vært tilfelle i den tenkte situasjonen over.

 

Jeg mener derfor att det heller ikke hadde vært greit.

Derfor det var det hypotetisk, en sitvasjon hvor det var noe negativt og positivt, også måtte man velge om det positive overveide det negative, om det som ble gjort var som ofte sakt: "For the greater good."

 

Tviler på at det er mye politet får gjort med disse opplysningene, men kommer forsatt til å være konsikvenser for personer som har vært utro, politikere som driver med sexkjøp, og andre profiliserte personer som bedriver noe ulovlig.  Kansje personer som sitter i politiske partier vi stemmer på, eller noen fra politiet som bedriver akkurat dem ulovelighetene dem skal forhindre og straffe.   

Lenke til kommentar

Til dere som er litt mer datakyndige: Hadde dette nettstedet ekstremt dårig sikkerhet, eller var det hackerne som var dyktige?

Så vidt jeg har forstått så tok de over epostaddressen til systemansvarlig. Og via den får man full tilgang. Så han har nok slurva med passordsikkerheten.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...