Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hemmelig.com - Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Føler at internettet kollapser. man kan aldri være trygg på nettet!

Tviler det kollapser med det første, men man har aldri vært trygg på nett, og dette er vel ingen hemmelighet.

Men man kan alltid følge noen forhåndsregler for å gjøre anonymiteten litt sikkrere.

Og skrive fult navn, fima e-mail og personlig telefonnummer er vel ikke på denne listen av trygge ting å gjøre.

 

Forresten, meget offtopic, men jeg fylte 22år for 7minutter siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor det var det hypotetisk, en sitvasjon hvor det var noe negativt og positivt, også måtte man velge om det positive overveide det negative, om det som ble gjort var som ofte sakt: "For the greater good."

 

Tviler på at det er mye politet får gjort med disse opplysningene, men kommer forsatt til å være konsikvenser for personer som har vært utro, politikere som driver med sexkjøp, og andre profiliserte personer som bedriver noe ulovlig.  Kansje personer som sitter i politiske partier vi stemmer på, eller noen fra politiet som bedriver akkurat dem ulovelighetene dem skal forhindre og straffe.   

 

Nå er det ikke meningen å "jukse" i diskusjonen, men synes det der blir litt svevende. Ville du kappet av høyrebenet for fred på jord? Jeg tror jeg heller ville vært egoistisk om det er svar godt nok.

Lenke til kommentar

Derfor det var det hypo....

Nå er det ikke meningen å "jukse" i diskusjonen, men synes det der blir litt svevende. Ville du kappet av høyrebenet for fred på jord? Jeg tror jeg heller ville vært egoistisk om det er svar godt nok.

 

Enig at min hypotetiske sitvasjon var vel overdrivende, vi hadde alle mistet et ben for sikker fred på jord. Eneste jeg mente var det er en stor dobbel moral rundt denne saken, og derfor er det så splittet meninger. Derfor er det et interessant tema.

 

Jeg har litt blandete meninger om dette, og mener det er formange uskylige personer som blir utsatt av det lille positive som kommer ut av dette.  Men vi har enda ikke sett de store konsikvensene av denne saken, og det er da den virklig vil bli interessant.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Dere glemmer en vesentlig ting. Selv meldinger som tilsynelatende ser ut som avtale om prostitusjon, gjør ikke folk til forbrytere. Ingen vet om avtalen ble gjennomført. Ingen vet om den ene eller begge partene bare drev er spill, av ymse grunner. Tro meg, folk tenner på slikt. Ingen vet noen ting. Selv de som har har hatt kontakt av tvilsom karakter der inne kan, for alt vi vet, være fullstendige lovlydige og tro mot sine eventuelle kjærester.

 

Har noen kjøpt sex gjennom hemmelig? Sannsynligvis. Har alle som har hatt kontakt med noen i den retning gjennomført det? Helt sikkert ikke. Er det folk der som enten har tilbydt sex for penger, eller spurt om sex for penger som aldri hadde noen intensjon om å gjennomføre noe som helst? Garantert. Kan vi vite hvem som er hvem? Nei.

 

Hele saken er en total skandale. Går den videre til neste steg blir det bli en katastrofe. Menneskeliv vil garantert gå tapt i selvmord. Familier, liv og karrierer vil falle i grus. Alt på grunn av noen snørrunger, og noen meldinger som ingen egentlig kan vite hva har betydd. Skammelig.

Endret av Lid/Ran
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med den single mannen i gata som ville ha en one night stand med likesinnet? Fortjener han. Å bli hengt ut uskyldig? Folk har jo one night stand på fest hele tiden, skal de henges ut for dt ?

 

Som oftest blir jo disse hengt ut blant kameratene sine.. Så problemet skulle isåfall være?

 

Greit nok, man ønsker kanskje å være mer anonym. Men alle som har vært på internett en dag før vet at man BØR være forsiktig med hva man bruker det til. Som f.eks hemmelig.com siden.

 

Hvorvidt man skal føle synd i disse som det går utover her aner jeg ikke. For dem som bare har vært der for flørt, kan da virkelig ikke ta noen skade, annet enn en jævla pinlig periode etterpå.

De andre, som da de som har drevet hallikvirksomhet, utroskap og den dritten der har jeg egentlig ikke noe annet å si enn; VELFORTJENT!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva med den single mannen i gata som ville ha en one night stand med likesinnet? Fortjener han. Å bli hengt ut uskyldig? Folk har jo one night stand på fest hele tiden, skal de henges ut for dt ?

 

Som oftest blir jo disse hengt ut blant kameratene sine.. Så problemet skulle isåfall være?

 

Problemet er at du ikke har noe valg om å la dette bli kjent. Problemet er at det ikke bare er kameratene dine som får vite det. Sjefen din, mora di, barnet ditt. Legg på at du kanskje har søkt kontakt med noen grunnet spesielle preferanser. Transe? Scat?

 

Greit nok, man ønsker kanskje å være mer anonym. Men alle som har vært på internett en dag før vet at man BØR være forsiktig med hva man bruker det til. Som f.eks hemmelig.com siden.

 

Sant, men likevel et tullete argument. Forbrytelsen blir ikke mindre om offeret har vært uomtenksom. En jente som vaser alene, full og lettkledd i Oslos belastede områder fortjener vel ikke å bli voldtatt? Gjerningsmannen skal vel ikke straffes lettere?

 

Hvorvidt man skal føle synd i disse som det går utover her aner jeg ikke. For dem som bare har vært der for flørt, kan da virkelig ikke ta noen skade, annet enn en jævla pinlig periode etterpå.

 

Igjen: Det trenger ikke bare være snakk om en standard flørt. Du lever visst i din egne lille verden, uten evne til å se hva andre kan finne ubehagelig. En sønn fra en dypt religiøs familie, som søker en annen gutt? En muslimsk jente fra en streng familie søker sex med en ikke-muslim?

 

De andre, som da de som har drevet hallikvirksomhet, utroskap og den dritten der har jeg egentlig ikke noe annet å si enn; VELFORTJENT!

 

Hallikvirksomhet er ille. Prostitusjon likeså. Problemet er at meldingene de fleste tilfellene (alle?) ikke kan si noe om noe slikt har funnet sted. Folk skriver mye rart i slike fora, og alt er ikke slik det ser ut som bestandig. Vil du klare å skille hva som er ekte og hva som er spill? Hva som ledet til et sex-for-pengermøte og hva som ikke gjorde det? Hvem som bare var nysgjerrig og sendte en liksomforespørsel? Hvem av jentene som bare var luremus, og bare tente seksuelt på å få henvendelser fra fremmede menn?

 

Jeg kan ikke fatte å begripe at noen få her inne har så tungt for å se at dette bare er galt. Snørrungene har begått en alvorlig forbrytelse, og står i fare for å ødelegge mange liv. Vil noen bli "tatt" for prostitusjon som følge av dette? Svært, svært lite sannsynlig. Det er altså ingen gevinst, bare offer. Og om det hadde vært en gevinst, så ville den ikke på noen som helst måte kunne forsvare å potensielt ødelegge livet til tusenvis av uskyldige mennesker. Naive i sin oppførsel på internett kanskje, men uskyldige like fullt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Problemet er at du ikke har noe valg om å la dette bli kjent. Problemet er at det ikke bare er kameratene dine som får vite det. Sjefen din, mora di, barnet ditt. Legg på at du kanskje har søkt kontakt med noen grunnet spesielle preferanser. Transe? Scat?

Nå vet ikke jeg hvordan ting fungerer i din vennekrets, men hos meg er det sjeldent at man ønsker at dette kommer ut. Det hele pleier å være at man har vært uforsiktig og uoppmerksom på fest, tatt samme taxi hjem derifra, kost mye på selve festen osv. Det hele starter jo ofte med noen rykter som er vanskelig å avkrefte.

 

Nå innbiller jeg meg at de fleste på den siden er 18+, så om sjefen, mora, vennene, besteforeldrene eller hva det skulle være skulle finne ut om dette kan jeg ikke se på noe som et problem, bare fryktelig pinlig.

 

Fetisjer og lignende burde man for guds skyld ikke surre rundt på nettet vist man er redd for at dette kommer fram. Og da særlig på en sjekkeside hvor man kan identifiseres via, som i dette tilfelle, et telefonnummer.

 

 

Sant, men likevel et tullete argument. Forbrytelsen blir ikke mindre om offeret har vært uomtenksom. En jente som vaser alene, full og lettkledd i Oslos belastede områder fortjener vel ikke å bli voldtatt? Gjerningsmannen skal vel ikke straffes lettere?

Hvor var det snakk om forbrytelse?

Det du siterte var rettet mot de single, og det at det vil være en pinlig periode i tiden som da kommer om denne listen blir lansert.

 

Igjen: Det trenger ikke bare være snakk om en standard flørt. Du lever visst i din egne lille verden, uten evne til å se hva andre kan finne ubehagelig. En sønn fra en dypt religiøs familie, som søker en annen gutt? En muslimsk jente fra en streng familie søker sex med en ikke-muslim?

Ja, da burde disse det gjelder virkelig ha tenkt seg om å brukt litt nettvett. Har man ikke skjønt at man burde begrense seg med hvilke informasjon man legger ut visse plasser, så lærer dem ihvertfall nå.

Synd er det selvfølgelig, men er det virkelig hackerene sin feil at personer har lagt igjen tlfnr som kan knyttes opp mot personene bak?

 

Hallikvirksomhet er ille. Prostitusjon likeså. Problemet er at meldingene de fleste tilfellene (alle?) ikke kan si noe om noe slikt har funnet sted. Folk skriver mye rart i slike fora, og alt er ikke slik det ser ut som bestandig. Vil du klare å skille hva som er ekte og hva som er spill? Hva som ledet til et sex-for-pengermøte og hva som ikke gjorde det? Hvem som bare var nysgjerrig og sendte en liksomforespørsel? Hvem av jentene som bare var luremus, og bare tente seksuelt på å få henvendelser fra fremmede menn?

 

Hva jeg klarer å finne ut er irrelevant da jeg ikke har dette som jobb, utdanning ei heller interessefelt. Samtidig er det fryktelig lite bevis på de dokumentene som hackerene har. Derimot starter politiet en etterforsking på forskjellige folk på den lista så vil man nok bli overrasket over hva disse finner ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen: Det trenger ikke bare være snakk om en standard flørt. Du lever visst i din egne lille verden, uten evne til å se hva andre kan finne ubehagelig. En sønn fra en dypt religiøs familie, som søker en annen gutt? En muslimsk jente fra en streng familie søker sex med en ikke-muslim?

Ja, da burde disse det gjelder virkelig ha tenkt seg om å brukt litt nettvett. Har man ikke skjønt at man burde begrense seg med hvilke informasjon man legger ut visse plasser, så lærer dem ihvertfall nå.

Synd er det selvfølgelig, men er det virkelig hackerene sin feil at personer har lagt igjen tlfnr som kan knyttes opp mot personene bak?

Du er klar over at hackingen faktisk er ulovlig?

så JA, det er hackernes feil at dette kan få en konsekvens.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Det er ikke forbryteren sin feil at du bare har en vanlig tre-dør på huset ditt som er enkel å brekke opp?

 

Du fortjener vel å bli rundstjålet som oppbevarer verdifulle ting så dårlig sikret.

 

Jeg ser vel litt forskjell på en kriminell som bryter ned tre-døren din; og går inn i huset ditt, og en person som skaffer seg tilgang til en database på nettet.

 

Hvem er skyldig? - Dersom noen skulle lagd en nettside med et sikkerhetssystem basert på lett tilgjengelige tekstfiler; er "hackeren" fortsatt skyldig for å få tilgang til noe som nærmest er tilgjengelig for alle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at du ikke har noe valg om å la dette bli kjent. Problemet er at det ikke bare er kameratene dine som får vite det. Sjefen din, mora di, barnet ditt. Legg på at du kanskje har søkt kontakt med noen grunnet spesielle preferanser. Transe? Scat?

Nå vet ikke jeg hvordan ting fungerer i din vennekrets, men hos meg er det sjeldent at man ønsker at dette kommer ut. Det hele pleier å være at man har vært uforsiktig og uoppmerksom på fest, tatt samme taxi hjem derifra, kost mye på selve festen osv. Det hele starter jo ofte med noen rykter som er vanskelig å avkrefte.

 

Nå innbiller jeg meg at de fleste på den siden er 18+, så om sjefen, mora, vennene, besteforeldrene eller hva det skulle være skulle finne ut om dette kan jeg ikke se på noe som et problem, bare fryktelig pinlig.

 

Fetisjer og lignende burde man for guds skyld ikke surre rundt på nettet vist man er redd for at dette kommer fram. Og da særlig på en sjekkeside hvor man kan identifiseres via, som i dette tilfelle, et telefonnummer.

 

 

Sant, men likevel et tullete argument. Forbrytelsen blir ikke mindre om offeret har vært uomtenksom. En jente som vaser alene, full og lettkledd i Oslos belastede områder fortjener vel ikke å bli voldtatt? Gjerningsmannen skal vel ikke straffes lettere?

Hvor var det snakk om forbrytelse?

Det du siterte var rettet mot de single, og det at det vil være en pinlig periode i tiden som da kommer om denne listen blir lansert.

 

Igjen: Det trenger ikke bare være snakk om en standard flørt. Du lever visst i din egne lille verden, uten evne til å se hva andre kan finne ubehagelig. En sønn fra en dypt religiøs familie, som søker en annen gutt? En muslimsk jente fra en streng familie søker sex med en ikke-muslim?

Ja, da burde disse det gjelder virkelig ha tenkt seg om å brukt litt nettvett. Har man ikke skjønt at man burde begrense seg med hvilke informasjon man legger ut visse plasser, så lærer dem ihvertfall nå.

Synd er det selvfølgelig, men er det virkelig hackerene sin feil at personer har lagt igjen tlfnr som kan knyttes opp mot personene bak?

 

Hallikvirksomhet er ille. Prostitusjon likeså. Problemet er at meldingene de fleste tilfellene (alle?) ikke kan si noe om noe slikt har funnet sted. Folk skriver mye rart i slike fora, og alt er ikke slik det ser ut som bestandig. Vil du klare å skille hva som er ekte og hva som er spill? Hva som ledet til et sex-for-pengermøte og hva som ikke gjorde det? Hvem som bare var nysgjerrig og sendte en liksomforespørsel? Hvem av jentene som bare var luremus, og bare tente seksuelt på å få henvendelser fra fremmede menn?

 

Hva jeg klarer å finne ut er irrelevant da jeg ikke har dette som jobb, utdanning ei heller interessefelt. Samtidig er det fryktelig lite bevis på de dokumentene som hackerene har. Derimot starter politiet en etterforsking på forskjellige folk på den lista så vil man nok bli overrasket over hva disse finner ut!

 

Hvis du leser det jeg har skrevet, en gang til, så har jeg svart på alle innsigelsene du har. Du driver med sirkelargumentasjon.

 

Der er to forbrytelse som er begått. Datainnbrudd og spredning av personopplysninger. Punktum. Og som sagt, folk har vært naive, men det gjør ikke forbrytelsene mindre alvorlige.

 

Til det aller siste du skrev: Politet kan MULIGENS få noe ut av dette. Det ville imidlertid bli en formidabel oppgave å finne noe de ikke er kjent med fra før, og å følge det opp med videre etterforskning. Detter er imidlertid irrelevant. Dataene er tilgjengelig for vanlige folk. Folk som fort kan konkludere slik de ønsker, uten noen som helst krav enn sin egen tolkning av materialet. Konklusjoner som, basert på hva som fremkommer av en del poster for tiden, ofte kan være fullstendig grunnløse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hackerne gjør dette kun fordi de synes det er gøy å kødde det til for andre. Det kan jeg respektere. Hemmelig.com-Brukerne er kun på den siden fordi de liker å ha tilfeldig sex ofte. Det kan jeg også respektere. De eneste jeg ikke kan respektere er alle de moralistiske nissene som sitter med sin pekefinger og mener de har en rett til å bestemme hva som er et gyldig grunnlag for at andre voksne mennnesker velger å ha sex eller ikke; fordi man er full er greit, fordi man har stor tiss er greit, men mot betaling er ikke greit. Det er kun pga. denne merkelige holdningen blant enkelte personer og politikere at dataene som ligger lagret på Hemmelig.com i det hele tatt er kontroversielle. I liberale land ville ikke listet engang vært interessant og jeg begynner å bli rimelig lei av å forholde meg til puritansk ånsing som man skulle tro døde ut med pietistbevegelsen, og som ville fortonet seg som direkte komisk i land med et mer avslappet forhold til prostituerte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hackerne gjør dette kun fordi de synes det er gøy å kødde det til for andre. Det kan jeg respektere. Hemmelig.com-Brukerne er kun på den siden fordi de liker å ha tilfeldig sex ofte. Det kan jeg også respektere. De eneste jeg ikke kan respektere er alle de moralistiske nissene som sitter med sin pekefinger og mener de har en rett til å bestemme hva som er et gyldig grunnlag for at andre voksne mennnesker velger å ha sex eller ikke; fordi man er full er greit, fordi man har stor tiss er greit, men mot betaling er ikke greit. Det er kun pga. denne merkelige holdningen blant enkelte personer og politikere at dataene som ligger lagret på Hemmelig.com i det hele tatt er kontroversielle. I liberale land ville ikke listet engang vært interessant og jeg begynner å bli rimelig lei av å forholde meg til puritansk ånsing som man skulle tro døde ut med pietistbevegelsen, og som ville fortonet seg som direkte komisk i land med et mer avslappet forhold til prostituerte.

 

Jeg må si meg enig med dine tanker :)

 

Her er forøvrig siste nytt: http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/12/24/uskyldige-kan-bli-utsatt-hallik-hevn

Skremmende utvikling på gang.

Lenke til kommentar

Hackerne gjør dette kun fordi de synes det er gøy å kødde det til for andre. Det kan jeg respektere. Hemmelig.com-Brukerne er kun på den siden fordi de liker å ha tilfeldig sex ofte. Det kan jeg også respektere. De eneste jeg ikke kan respektere er alle de moralistiske nissene som sitter med sin pekefinger og mener de har en rett til å bestemme hva som er et gyldig grunnlag for at andre voksne mennnesker velger å ha sex eller ikke; fordi man er full er greit, fordi man har stor tiss er greit, men mot betaling er ikke greit. Det er kun pga. denne merkelige holdningen blant enkelte personer og politikere at dataene som ligger lagret på Hemmelig.com i det hele tatt er kontroversielle. I liberale land ville ikke listet engang vært interessant og jeg begynner å bli rimelig lei av å forholde meg til puritansk ånsing som man skulle tro døde ut med pietistbevegelsen, og som ville fortonet seg som direkte komisk i land med et mer avslappet forhold til prostituerte.

 

Jeg må si meg enig med dine tanker :)

 

Her er forøvrig siste nytt: http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/12/24/uskyldige-kan-bli-utsatt-hallik-hevn

Skremmende utvikling på gang.

 

Samme artikkel hinter til at meldingsloggene har vært tilgjengelige faktisk. Merkelig att den ikke ligger på TPB allerede...

Lenke til kommentar

Hackerne gjør dette kun fordi de synes det er gøy å kødde det til for andre. Det kan jeg respektere. Hemmelig.com-Brukerne er kun på den siden fordi de liker å ha tilfeldig sex ofte. Det kan jeg også respektere. De eneste jeg ikke kan respektere er alle de moralistiske nissene som sitter med sin pekefinger og mener de har en rett til å bestemme hva som er et gyldig grunnlag for at andre voksne mennnesker velger å ha sex eller ikke; fordi man er full er greit, fordi man har stor tiss er greit, men mot betaling er ikke greit. Det er kun pga. denne merkelige holdningen blant enkelte personer og politikere at dataene som ligger lagret på Hemmelig.com i det hele tatt er kontroversielle. I liberale land ville ikke listet engang vært interessant og jeg begynner å bli rimelig lei av å forholde meg til puritansk ånsing som man skulle tro døde ut med pietistbevegelsen, og som ville fortonet seg som direkte komisk i land med et mer avslappet forhold til prostituerte.

 

Jeg er så enig så enig. En annen komisk side er at hackerne driver snikinnføring av DLD. Sikre logger for å snoke i de og henge ut på nett i en slags tro at det de gjør kan forsvares "moralsk" - ennå mer vittig. Avlytting av folk ? Seriøst ? Det er ikke akkurat forkastlige krigshandlinger vi snakker om her.

 

Vi trenger ikke DLD når vi har Hackergrupper.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...