Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert! :) Men 4GB Skyrim trengs ikke lengre, siden siste patch inkluderte hele fixen (modden er også fjernet fra Nexus).

 

Dere som bruker Breezehome First Wing, prøv heller å last ned Dovahkiin Hideout, den inkluderer alt som er med i BFW, og har i tillegg tilsvarende for alle hus i Skyrim. BFW blir ikke lengre oppdatert, så jeg har fjernet hele modden fra førsteposten og erstattet den med den nye. På Nexus står det at for å oppdatere til den nye modden, bør dere fjerne alt dere ønsker å beholde fra det nye rommet, så avinstallere modden, også installere den nye. Det anbefaler jeg dere å gjøre. :)

Lenke til kommentar

Supert! :) Men 4GB Skyrim trengs ikke lengre, siden siste patch inkluderte hele fixen (modden er også fjernet fra Nexus).

 

Dere som bruker Breezehome First Wing, prøv heller å last ned Dovahkiin Hideout, den inkluderer alt som er med i BFW, og har i tillegg tilsvarende for alle hus i Skyrim. BFW blir ikke lengre oppdatert, så jeg har fjernet hele modden fra førsteposten og erstattet den med den nye. På Nexus står det at for å oppdatere til den nye modden, bør dere fjerne alt dere ønsker å beholde fra det nye rommet, så avinstallere modden, også installere den nye. Det anbefaler jeg dere å gjøre. :)

 

This. Den Breezhome Firs Wing modden var i overkant bugga, selv når jeg brukte console for å lure meg inn og hentet nøkkelen som lå der så var det alikevel låst neste gang jeg skulle inn på tross av at jeg hadde nøkkelen + at spillet hadde en tendens til å kræsje når jeg console commanda meg inn :p

 

Så sletta modden og la inn Dovakhiin Hideout istedenfor som virker til å funke fint :) Men det jeg egentlig savner mest er å ha en kiste eller to rett innenfor døra så jeg slipper å fly ned i kjellern/opp i andre etg hver gang.

Lenke til kommentar

Går mods som gir high-res texture osv. på vram eller ram? Har nemlig 1GB vram, og går hittil fint på ultra m/20 mods hvorav flere er texturemods :)

Godt spørsmål. Jeg googlet litt på dette, og det ser ut til at det i hovedsak er VRAM det går ut over - enkelte spillere ser ut til å bruke over halvannen gigabyte med VRAM til tider.

 

Selv har jeg et GTX 570, det er vel 1280MB VRAM som er på det kortet, og jeg har ikke merket noe på ytelsen (tester i FRAPS) etter at jeg tok i bruk alle disse moddene (se spoiler i førstepost). Jeg tror det i all hovedsak er oppløsningen som krever mest VRAM, og at jo lavere oppløsning man har, jo flere teksturer av høy kvalitet kan man kjøre uten at det går ut over ytelsen (ironisk nok er det de med høy oppløsning på skjermen som trenger HD-teksturene mest). Kjører du 1920x1200, 1920x1080 (som meg) eller enda lavere enn dette, tviler jeg sterkt på at du kommer til å få ytelsesproblemer med det aller første. For de med 2560x1600 pixler oppløsning, som for øvrig er helt overkill per dags dato, vil nok for lite VRAM være et større problem. Kort med 3GB VRAM vil nok være et must om man vil ha god grafikk; det begynner sikkert å bli vanlig om et års tid, men per dags dato er disse stivt priset - et GTX 580 med litt over 3GB VRAM koster over fire tusen kroner.

 

Og minne som er så billig...

Lenke til kommentar

Takk for info om din oppsett. Er egentlig ikke noe problem da jeg ligger på 40-60 fps nesten hele tiden og har som sagt haugevis med mods, 1GB vram (GTX 560) og 1920x1080 i oppløsning (+ kjører dualmonitor). Og som nevnt alt dette på ultra. Ble derfor litt overrasket at alt kjørte så glatt som det gjør på mitt middels-gode skjermkort, hadde ikke forventet dette så lurte på om det kanskje var ram'en som ble brukt i stedet :p

 

Ram'en som brukes på skjermkort er nok trolig dyrere enn vanlig ram, da det er (G)DDR5 og har mye høyere klokkehastighet enn vanlig DDR3-ram, men skal ikke si for sikkert.

Lenke til kommentar

Stemmer at det er vram`en som spiller inn på HD teksturer. For å kjøre spillet pent og pyntelig med 2048x2048 over hele linja så burde man ha nærmere 2 gig vram. Det står litt om dette blandt annet i beskrivelsen til Serious HD Retexture modden.

 

Men istedenfor å kjøpe ett skjermkort til mange tusen kroner kan man kjøre to "utdaterte" med 1 gig ram hver i SLI/crossfire. Mye billigere ;)

Lenke til kommentar

Venter med mods til jeg får bestilt ny PC. Noen av dere som har veldig mange mods, kunne en eller fler av dere sjekket hvor mye plass spillet tar med en haus av gode mods? Vet iallefall at jeg fikk Fallout 3 opp ganske mange GB over plassen det faktisk tok. (Har tenkt til å ha steam på en 128GB SSD med OSet... Hvis dette ikke går så slår jeg på stortromma og kjøper en 256GB isteden.)

 

Stemmer at det er vram`en som spiller inn på HD teksturer. For å kjøre spillet pent og pyntelig med 2048x2048 over hele linja så burde man ha nærmere 2 gig vram. Det står litt om dette blandt annet i beskrivelsen til Serious HD Retexture modden.

 

Men istedenfor å kjøpe ett skjermkort til mange tusen kroner kan man kjøre to "utdaterte" med 1 gig ram hver i SLI/crossfire. Mye billigere ;)

 

Hjelper ikke mye når de bruker 1GB selvstendig. Minnet dobles ikke av CF/SLI. ^^

 

Installerer man Script Extender via Mod Manager, eller må man gjøre det på en egen måte?

 

Er det ikke en install readme i Script Extender mappa du lasta ned? Hvis den er laget av de samme som laget NVSE, FOSE og OBSE så står det der du DLer også. ^^

Lenke til kommentar

Hele Skyrim-mappa mi er på 7.94 GB, mappa der jeg lagrer alle .zip-filene som lastes ned via NMM (jeg sletter gamle versjoner) er på 2.53 GB. Jeg har både BF3 og Skyrim på en 128 GB SSD, 40 GB ledig plass igjen.

 

Det er dessverre sant det som sies at VRAM ikke blir doblet dersom man kjører et oppsett med to skjermkort. Minnet bare speiles/klonet, så man må se helt bort ifra det "ekstra" minnet som kommer med kort nummer to.

Lenke til kommentar

Venter med mods til jeg får bestilt ny PC. Noen av dere som har veldig mange mods, kunne en eller fler av dere sjekket hvor mye plass spillet tar med en haus av gode mods? Vet iallefall at jeg fikk Fallout 3 opp ganske mange GB over plassen det faktisk tok. (Har tenkt til å ha steam på en 128GB SSD med OSet... Hvis dette ikke går så slår jeg på stortromma og kjøper en 256GB isteden.)

 

Stemmer at det er vram`en som spiller inn på HD teksturer. For å kjøre spillet pent og pyntelig med 2048x2048 over hele linja så burde man ha nærmere 2 gig vram. Det står litt om dette blandt annet i beskrivelsen til Serious HD Retexture modden.

 

Men istedenfor å kjøpe ett skjermkort til mange tusen kroner kan man kjøre to "utdaterte" med 1 gig ram hver i SLI/crossfire. Mye billigere ;)

 

Hjelper ikke mye når de bruker 1GB selvstendig. Minnet dobles ikke av CF/SLI. ^^

 

 

Nei det stemmer at ikke vramm`en blir doblet av den grunn men frame raten vil øke.

 

Ettersom jeg kan kjøre spillet med 2 gamle 1 GB kort i SLI på ultra med HD texture mods og med 30+ fps så bevis det at det spiller inn på ytelsen, men da på en annen måte enn om jeg hadde hatt ett enkelt kort med 2 GB vram (som nok hadde vært å foretrekke) :)

Lenke til kommentar

Er det ikke en install readme i Script Extender mappa du lasta ned? Hvis den er laget av de samme som laget NVSE, FOSE og OBSE så står det der du DLer også. ^^

Joda, og metoden som står der funker forsåvidt, men jeg lastet nettopp ned SkyUI og fikk beskjed om at jeg trengre SKSE. Lastet så ned dette og pekte Mod Manager mot zipfila, med det resultat at Mod Manager mente å ha foretatt en vellykket installasjon. Likevel ga SkyUI meg beskjed om at jeg manglet SKSE, og det var derfor jeg lurte på om det var meningen å skulle kunne gjøre det på denne måten.

Lenke til kommentar

Er det ikke en install readme i Script Extender mappa du lasta ned? Hvis den er laget av de samme som laget NVSE, FOSE og OBSE så står det der du DLer også. ^^

Joda, og metoden som står der funker forsåvidt, men jeg lastet nettopp ned SkyUI og fikk beskjed om at jeg trengre SKSE. Lastet så ned dette og pekte Mod Manager mot zipfila, med det resultat at Mod Manager mente å ha foretatt en vellykket installasjon. Likevel ga SkyUI meg beskjed om at jeg manglet SKSE, og det var derfor jeg lurte på om det var meningen å skulle kunne gjøre det på denne måten.

Den gir meg også error, men SkyUI oppfører seg nesten helt normalt så har ikke giddi å fikset det. Eneste er noen ganger hvor jeg skal legge igjen items i chests, men bytter bare frem og tilbake mellom chest -> meg / chest <- meg til det funker igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...