Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Mod som gjør at jeg kan rename ting hele tiden, ikke bare når jeg enchanter. Hokus, pokus, nå! Anyone?

 

Kan man manuelt endre navn på ting man enchanter? :p Har irritert meg mer en en gang over at for eks silver necklace kun heter det og ingen indikasjon på at den har carry weight enchant på seg..

 

Uansett, nå som creation kit er rett rundt hjørnet så er det vel snart ingen grenser for hva man kan endre og fikse på :)

 

Jeg som er blind as a bat, ser jo det option for det nå når jeg enchanter :p Skulle også gjerne ha endret navn på ting jeg allerede har enchanta men er vel ingen mulighet for det pr nå.

 

Uansett, er det flere som ikke får SKSE til å funke etter 1.4 patchen? Prøvde å laste ned siste versjon av SKSE men uten hell, får bare samme feilmld som ved forrige versjon når jeg prøver å launche spillet med SKSE i NMM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør jeg legge inn moddene på nytt etter patchen?

Nei, det tror jeg ikke du skal måtte gjøre. Det som derimot kan være lurt er å gjøre storopprydninger en gang i blant - da mener jeg full reinstall av Skyrim, samt sletting av alle mods man har. Begynne fra scratch. Det skal i alle fall jeg gjøre når jeg en vakker dag har "rundet" spillet og er ferdig med min mage.

 

 

Tips til alle som bruker Script Dragon:

 

-Åpne konsoll

-Trykk på en karakter

-Lukk konsoll

-Trykk DELETE-knappen

 

Voilà! Personen du trykte på er nå naken.

Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn over at den daggern jeg liker best hittil pga. utseende, nemlig Blade of Woe, har så veldig få charges. Er det mulig å f. eks gjennom en mod eller console å endre enchant + endre charges? F. eks hadde det vært mulig å fjerne enchant å enchante noe selv?

 

Har 100 i smithing, men syns daedric dagger er grisestygg og begynner å bli lei ebony.

Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn over at den daggern jeg liker best hittil pga. utseende, nemlig Blade of Woe, har så veldig få charges. Er det mulig å f. eks gjennom en mod eller console å endre enchant + endre charges? F. eks hadde det vært mulig å fjerne enchant å enchante noe selv?

 

Har 100 i smithing, men syns daedric dagger er grisestygg og begynner å bli lei ebony.

 

Er en mod som du kan lage den med uten charges enchant ^^

 

*edit

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

Har nettopp gått til innkjøp av skyrim etter press, trodde aldri dette var et spill for meg, men den gang ei. Jeg skjønner ikke stort enda, med tanke på skillpoints, hva jeg skal crafte eller noe sånt, men regner med det kommer seg.

 

Fikk nettopp joinet Dark Brotherhood og gjør noen quester for dem før jeg skal fortsette der jeg slapp. Har prøvd å lese litt om forskjellige ting, men føler det spoiler litt av gleden ved dette spillet :)

 

Posten har vel egentlig ingen funksjon for noen, bortsett fra mitt lille gledesutbrudd om man kan kalle det det for at jeg har funnet et spill som er, ja har ikke ord.

Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn over at den daggern jeg liker best hittil pga. utseende, nemlig Blade of Woe, har så veldig få charges. Er det mulig å f. eks gjennom en mod eller console å endre enchant + endre charges? F. eks hadde det vært mulig å fjerne enchant å enchante noe selv?

 

Har 100 i smithing, men syns daedric dagger er grisestygg og begynner å bli lei ebony.

 

Er en mod som du kan lage den med uten charges enchant ^^

 

*edit

Kunne jeg fått navn/link til den?

Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn over at den daggern jeg liker best hittil pga. utseende, nemlig Blade of Woe, har så veldig få charges. Er det mulig å f. eks gjennom en mod eller console å endre enchant + endre charges? F. eks hadde det vært mulig å fjerne enchant å enchante noe selv?

 

Har 100 i smithing, men syns daedric dagger er grisestygg og begynner å bli lei ebony.

 

Er en mod som du kan lage den med uten charges enchant ^^

 

*edit

Kunne jeg fått navn/link til den?

 

Enten http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=1601

 

Eller: http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=1601

 

Ps: sorry for at jeg linker mods i feil evne ^^

Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn over at den daggern jeg liker best hittil pga. utseende, nemlig Blade of Woe, har så veldig få charges. Er det mulig å f. eks gjennom en mod eller console å endre enchant + endre charges? F. eks hadde det vært mulig å fjerne enchant å enchante noe selv?

 

Har 100 i smithing, men syns daedric dagger er grisestygg og begynner å bli lei ebony.

 

Er en mod som du kan lage den med uten charges enchant ^^

 

*edit

Kunne jeg fått navn/link til den?

Enten http://skyrim.nexusm...ile.php?id=1601

 

Ps: sorry for at jeg linker mods i feil evne ^^

Jeg flyttet nå innleggene til en mer passende tråd :)

 

Angående selve mod'en; har du (eller noen andre for den saks skyld) en lignende mod som ikke gjør så ekstremt stor endring i spillet slik som denne gjør? Har ikke prøvd den, men personlig virker det egentlig som om den breaker spillet. Er noen ting som f. eks saber-riding og arrow-making som kan virke fun, men er så mye ekkel armor og andre store endringer jeg ikke har lyst å ha med.

 

 

Lenke til kommentar

prøv denne Occi:

Enchantable Blade of Woe

A quick and small esp file that removes the current enchant on Blade of Woe and make the item enchantable.

 

denne av samme person kan også være grei:

Enchantable Weapons

Weapons made enchantable:

The Rueful Axe - Done

Volendrung - Done

Nightingale Blade - Done - Updated to support all Form-ids of the sword

Nightingale Bow - Done - Updated to support all Form-ids of the bow

Mace of Molag Bal - Done

Ghostblade - Done - Suggestion by Spysix

Dawnbreaker - Done - Suggestion by NeoJD

Mehrunes' Razor - Done - http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2264

Blade of Woe - Done - http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2287

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare hyggelig, fra i morgen av så vil det vel komme et skred av ny spennende mods. da kommer vel creation kit! :new_woot:

Håper virkelig Oscuro har tenkt til å gjøre noe ala Oblivion overhaul til Skyrim også. Ikke at behovet på noen måte er like påtrengende som med Oblivion, men ser for meg at det kan ta Skyrim fra "veldig bra" til "helt fantastisk" :) (Dog, må man nok smøre seg med tålmodighet før de mest omfattende mod'ene kommer ut.)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet enda.. men, lurer egentlig litt av det samme..

 

1) Som over: noen som har testet ut High-Res DLC mot mods som 2K

 

2) Hvis jeg kjører Skyrim SKSE, og i NMM så er IKKE DLC-texturene huket av under mods, vil de da loades, da de ER huket av hvis jeg starter Vanilla Skyrim og ser i Data-menyen!?

 

3) Noen som vet om andre mods automatisk skrives over? Slik som Lush Trees og Flora, Realistic Water, etc..!?

 

4) Litt rart spørsmål, kanskje.. men, hvordan kommer jeg til Steam Workshop-sidene på Steam!? Jeg finner ingen lett måte! Jeg kommer dit, men føler jeg må gå skikkelige omveier..

 

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...