Gå til innhold

Tilbakeblikk: No One Lives Forever (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel heller det at kidza nå til dags er vokst opp med CoD og ultra scripta helt forjævlig dårlige action spill. De fleste FPS spill i dag er bare FPS og ikke noe annet. Du skal skyte den og den personen for så å gå videre. Ingen random samtaler mellom to NPC'er eller andre ting. Straight forward action. Jeg tror at alle som likte NOLF og alle som liker FPS og spill med en anen vri ville digget NOLF3 om det kom ut.

Lenke til kommentar

Det er vel heller det at kidza nå til dags er vokst opp med CoD og ultra scripta helt forjævlig dårlige action spill. De fleste FPS spill i dag er bare FPS og ikke noe annet. Du skal skyte den og den personen for så å gå videre. Ingen random samtaler mellom to NPC'er eller andre ting. Straight forward action. Jeg tror at alle som likte NOLF og alle som liker FPS og spill med en anen vri ville digget NOLF3 om det kom ut.

 

Dagens kidz kan vel snart ikke lese.

Lenke til kommentar

Må vel rote fram CD'en med NOLF 1 på når jeg er hjemme i jula ja! Definitivt et av de beste spillene fra min oppvekst, sammen med hele Hitman serien såklart :) Hitman serien er forøvrig den eneste serien jeg kan komme på, som har klart å toppe den forrige utgivelsen hver eneste gang. Contracts var jo helt hinsides fantastisk! Så fantastisk at jeg skal installere det igjen akkurat nuh!

Lenke til kommentar

Ikke bare har spillindustrien noe å lære, men spesifikt synes jeg Monolith selv har mye å lære av sin fortid. FEAR startet greit nok som et gimmicky horror-skytespill med flotte effekter og bra grafikk... men det var ikke mye mer enn det. Når så oppfølgerne (og de horrible ekspansjonene) bare ser ut til å bli mer og mer middelmådige, så er det kanskje på tide at Monolith våkner opp fra dvalen sin, ser seg litt tilbake, og kommer sterkere igjen med noe kreativt for en gangs skyld på snart et tiår.

Lenke til kommentar

Holder på å laste ned spillet nå, hvorfor har jeg ikke hørt om dette før? høres nå dritbra ut :D

 

Ja det er trist å si det men spillutviklingen går bakover desverre.

 

98% av alle spill er jo bare søppel. Etter min mening er det bare Valve og Blizzard som fortsatt kan å lage spill.

Lenke til kommentar

Contracts var jo helt hinsides fantastisk! Så fantastisk at jeg skal installere det igjen akkurat nuh!

 

Men Blood Money er jo betre enn Contracts. :p

 

Hr. Jenssen: Arkham Impostors ser ut som Monolith på veg tilbake i form, iallefall for min del. Første FEAR var ganske moro, men dei fjerna det meste som gjorde det bra i mellom 1 og 2 (og det gjekk nokre år, så grafikken som imponerte i 2005 gjorde ikkje det i 2009), saman med endå meir seriousface-design som ikkje kler dei.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte faktisk på NOLF-spillene på fredag. Hva er oddsen?!Har GODE minner om disse spillene, og da spesielt eneren. De er ikke de beste spillene jeg har spilt gjennom mitt lange liv som gamer, men de har satt spor. Det skal de ha!

 

Pussig for jeg har også tenkt på NOLF siste dagene; fint at Gamer tar et tilbakeblikk på denne perlen - ett av de beste shooterne jeg har spilt noen sinne :)

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg er sær, men jeg stusser mye over en artikkel som så vidt nevner NOLF 2 i en bisetning på slutten... - Spill 2 var jo en forbedring på alle punkter, med ny spillmotor, veldig bra grafikk, enda mer "over the top"-oppdrag (sverdkamp med en ninja i et flyvende hus som gradvis faller fra hverandre midt i en tornado...) og en fantastisk atmosfære!

 

Det å nevne HL2: Lost coast i sammenheng med kjørefysikken i spillene blir veldig rart, siden Lost coast egentlig kun er en tech-demo, et minioppdrag for å fremvis "bloom"-effekten for første gang. Den inneholder overhodet ikke noe kjøring...

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg er sær, men jeg stusser mye over en artikkel som så vidt nevner NOLF 2 i en bisetning på slutten... - Spill 2 var jo en forbedring på alle punkter, med ny spillmotor, veldig bra grafikk, enda mer "over the top"-oppdrag (sverdkamp med en ninja i et flyvende hus som gradvis faller fra hverandre midt i en tornado...) og en fantastisk atmosfære!

 

Det å nevne HL2: Lost coast i sammenheng med kjørefysikken i spillene blir veldig rart, siden Lost coast egentlig kun er en tech-demo, et minioppdrag for å fremvis "bloom"-effekten for første gang. Den inneholder overhodet ikke noe kjøring...

 

No One Lives Forever 2 nevnes kun i en bisetning i slutten av artikkelen fordi jeg ønsker å ta en nærmere titt på det i et annet tilbakeblikk i fremtiden. Jeg er også enig i at oppfølgeren var et bedre spill, men det var en videreføring av de strålende konseptene som NOLF lanserte. Jeg synes det er viktigere å berømme konseptene da de først ble lansert, og styrkene til NOLF 2 er stort sett forbedringer av atmosfæren, humoren og de ulike, lekne spillelementene. Om det er grunn til å "stusse mye" får du bedømme selv :)

 

Jeg må ha husket feil, og etter noen nettsøk kan det se ut til at jeg blander Lost Coast med en av episodene. Poenget mitt var uansett at kjørefysikken til bilene (og båten) i Half-Life 2 og oppfølgerepisodene er håpløse, og et skår i opplevelsen (i likhet med kjøringen i NOLF).

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg er sær, men jeg stusser mye over en artikkel som så vidt nevner NOLF 2 i en bisetning på slutten... - Spill 2 var jo en forbedring på alle punkter, med ny spillmotor, veldig bra grafikk, enda mer "over the top"-oppdrag (sverdkamp med en ninja i et flyvende hus som gradvis faller fra hverandre midt i en tornado...) og en fantastisk atmosfære!

 

Det å nevne HL2: Lost coast i sammenheng med kjørefysikken i spillene blir veldig rart, siden Lost coast egentlig kun er en tech-demo, et minioppdrag for å fremvis "bloom"-effekten for første gang. Den inneholder overhodet ikke noe kjøring...

 

No One Lives Forever 2 nevnes kun i en bisetning i slutten av artikkelen fordi jeg ønsker å ta en nærmere titt på det i et annet tilbakeblikk i fremtiden. Jeg er også enig i at oppfølgeren var et bedre spill, men det var en videreføring av de strålende konseptene som NOLF lanserte. Jeg synes det er viktigere å berømme konseptene da de først ble lansert, og styrkene til NOLF 2 er stort sett forbedringer av atmosfæren, humoren og de ulike, lekne spillelementene. Om det er grunn til å "stusse mye" får du bedømme selv :)

 

Jeg må ha husket feil, og etter noen nettsøk kan det se ut til at jeg blander Lost Coast med en av episodene. Poenget mitt var uansett at kjørefysikken til bilene (og båten) i Half-Life 2 og oppfølgerepisodene er håpløse, og et skår i opplevelsen (i likhet med kjøringen i NOLF).

 

Da fikk jeg svaret jeg var ute etter! Det nevnes nemlig ikke i artikkelen at det kommer et fremtidig tilbakeblikk på NOLF 2, og ut i fra det utgangspunktet ville det være langt mer logisk å snakke om 2eren i sammenheng.

 

Er for øvrig som vanlig enig med Zealuu - hadde ingen problemer med kjørefysikken i HL2, og kjøretøyene er i min mening en såpass integrert og vesentlig del av opplevelsen og følelsen av en episk "reise" i et begrenset men strålende godt designet landskap. Er vel faktisk bare Stalker-spillene som overgår HL2 i postapokalyptisk "tilstedeværelse."

Lenke til kommentar

Morsomt at NOLF er blitt trukket frem fra glemselen. Det er etter min mening et svært bra spill, og jeg har hele tiden hatt det med på min topp 10 -liste. Nå er det veldig lenge siden jeg har spilt det, i likhet med oppfølgeren NOLF 2, men jeg mener å erindre at toeren var en god del svakere i likhet med oppfølgeren til Deus Ex -selv om den kanskje ikke var like mye nedtur som Deus ex 2.

 

NOLF var kreativt og morsomt og gruser nær sagt alt som lages av spill i dag. Dette tror jeg vi kan skylde en del på også spillanmeldere og spillere, da det blir for mye tankeløs halleluja-stemning når det kommer ut nye AAA-titler med bra grafikk. Det overskygger fullstendig de ting som er viktige i et spill og fører til stadig kjipere og dummere spill. Dette med å dra best mulig grafikk ut av spill som portes over fra en av konsoll-plattformene (og skal se noenlunde likt ut på alle 3), er en lite gunstig vei å gå og medfører kun at mesteparten av budsjettet går til nettopp det og ikke de tingene som faktisk har mer å si for at spill er morsomt og engasjerende å holde på med. Herunder et klart ønske om at plattformene skilles totalt, i hvert fall frem til det kommer nye og kraftigere konsoller, men også når det gjelder konsollifisert UI, QTE og diverse annet som ikke gjør seg på alle plattformer. Listen er veldig mye lenger over alt som ikke er bra i dag.

 

Når utviklere / utgivere ikke får konstruktiv tilbakemelding (herunder kraftig pepper over at det slurves med innhold og gameplay osv.), så er det klart det er fristende å fortsette å lage middelmådigheter som ser bra ut ved første øyekast. Folk kjøper da fort, blir fort lei og kjøper et nytt spill, blir fort lei osv. Da kan de glede seg over at de kan lage stadig kortere og dårligere spill, da markedet uansett er så lite intelligent og lar seg manipulere igjen og igjen.

 

Vi får det vi fortjener er det et ordtak som sier, hvilket i høyeste grad gjelder konumenter av spill :tease:

Endret av casemodd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...