Gå til innhold

Tilbakeblikk: No One Lives Forever (PC)


Anbefalte innlegg

Tru meg når eg seier at overgangen frå NOLF 1 til 2 kontra overgangen til Deus Ex 1 til 2 var karakterisert av, vel, at dei gjorde det omvendt - Monolith reindyrka, finpussa og forbetra det som allereie var bra. Deus Ex 2 fjerna det som var interessant i originalen, og sat igjen med ein nokså generisk FPS med eit slapt oppgraderingssystem, utan å endre på våpenmekanikken, som ikkje akkurat var det mest minneverdige i Deus Ex.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tru meg når eg seier at overgangen frå NOLF 1 til 2 kontra overgangen til Deus Ex 1 til 2 var karakterisert av, vel, at dei gjorde det omvendt - Monolith reindyrka, finpussa og forbetra det som allereie var bra. Deus Ex 2 fjerna det som var interessant i originalen, og sat igjen med ein nokså generisk FPS med eit slapt oppgraderingssystem, utan å endre på våpenmekanikken, som ikkje akkurat var det mest minneverdige i Deus Ex.

Mulig du har rett, kan være minnet som spiller meg et puss. Uansett var 1 så nyskapende og morsomt at den nok satte større inntrykk. Begge spill er fra før spillene ble konsollifisert og ødelagt av hurtig-konsument /kjøp og kast-mentaliteten vi i dag omgir oss med. Hovedpoenget mitt ligger lenger ned i teksten :)

Lenke til kommentar

Er helt enig med Deus Ex sammenligningen. NOLF 2 og Deus Ex 2 er helt glimrende eksempler på hvordan man i det ene tilfellet (NOLF) beveger seg fra noe svært bra til noe enda bedre, mens Deus Ex beveget seg fra noe svært svært bra til noe svært dårlig. (Noe som riktignok dessverre er ganske vanlig). Nå har jeg ikke spilt ferdig DeusEx 3 ennå, men har ikke helt fått den gode gamle Deus Ex følelsen. (Men allerede nå kan jeg si at det er bedre en Deus Ex 2)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...