Gå til innhold

Sniktitt: Asus Transformer Prime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde faktisk forhåndsbestilt 32gb-versjonen (julegave til meg selv), men kansellerte da jeg oppdaget at den ikke har simkortleser :(

Kan ikke fatte hva Asus har tenkt... Et helt perfekt nettbrett, så har de utelatt en så (for mange) essensiell funksjon.

En tablet uten 3g vil jeg tro for mange er en dealbreaker...

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk forhåndsbestilt 32gb-versjonen (julegave til meg selv), men kansellerte da jeg oppdaget at den ikke har simkortleser :(

Kan ikke fatte hva Asus har tenkt... Et helt perfekt nettbrett, så har de utelatt en så (for mange) essensiell funksjon.

En tablet uten 3g vil jeg tro for mange er en dealbreaker...

 

Det går mest tablets uten 3G. Dette gjelder både galaxy og iPad (som er hovedalternativene). De fleste bruker dette hjemme, og er man ute så kan man alltids logge på via mobilen. Selv ser jeg ikke det store tapet, men det er naturligvis veldig personavhengig :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk forhåndsbestilt 32gb-versjonen (julegave til meg selv), men kansellerte da jeg oppdaget at den ikke har simkortleser :(

Kan ikke fatte hva Asus har tenkt... Et helt perfekt nettbrett, så har de utelatt en så (for mange) essensiell funksjon.

En tablet uten 3g vil jeg tro for mange er en dealbreaker...

Utrolig kjipt ja. Jeg ble for første gang fristet til å kjøpe et nettbrett da jeg så denne, men dersom det ikke finnes noen 3G utgave da blir det nok ikke noe kjøp på meg. :(

Lenke til kommentar

Noen som vet når det kommer det mobiltelefoner med Tegra 3?

 

Mener jeg har lest at Android 4 er optimalisert for utnytte dobbeltkjerneprosessor bedre, hva med 4 (eller 5) som i Tegra 3?

Uten at jeg vet noe spesifikt, så er det godt mulig at Android 4 er optimalisert for multicore og ikke nødvendigvis kun dualcore.

 

Lekkert nettbrett og det irriterer meg at den ikke kom hit til landet før jul. Men, men.. Skal vel klare å vente til Januar.

 

Selv om jeg er bittelitt usikker. Sikler nemlig på Windows 8 nettbrett, men det er tross alt en del måneder frem i tid, så spørs om jeg klarer vente så lenge. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke henvende til noen kilder, men mener å ha lest at 12 timer batteritid uten dock er feil, og at det er nærmere "bare" 8 timer. Tilkoblet dock kan du da få en total brukstid på 14 timer!

 

Driver og leser diverse anmeldelser. Fant følgende om batteritid hos en anmelder:

 

Tegra 3's added power doesn't mean shorter battery life. It should mean longer battery life in many cases. In our standard test, with screen brightness turned to max, processor speed at normal, playing a video file until the tablet fails, we got a very respectable 7 hours 38 minutes of playback, almost exactly the life of the iPad 2.

 

With screen brightness at 50 percent and the power profile set to "balanced," Asus and Nvidia claim 10 hours of video playback. Plugging in the dock, which adds its extra battery, adds another 5-6 hours of life. The Transformer Prime is truly an all-day device.

 

Link

 

Så ti timer med normale innstillinger virker som en realistisk vurdering

 

Dette er selvsagt under Honeycomb, hva det blir under ICS, vet ingen. Vil tro at det batteritiden vil bli bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når seks ting er oppfylt kjøper jeg denne:

 

-Den leveres med Android 4

-Den leveres med 3G

-Den leveres uten tastatur

-Frittstående tastatur kan kjøpes fra USA

-Den kan rootes

-Debian kan installeres i chroot og den har tilgang til 3G, touch-skjerm, musepeker og tastatur

 

Når alle disse er på plass er den ikke langt fra å være den perfekte tablet. (Det hadde vært fordel med flere USB-kontakter på dock og USB-kontakt på selve tableten)

Lenke til kommentar

Så lenge produktet virker så er det sikkert ok.

 

Jeg fikk problemer med min Eee Pad Transformer og måtte vente 150 dager før jeg fikk pengene tilbake fra Asus da de ikke klarte fikse dem. De klarte rote den bort 2 ganger også på denne tiden.

 

De har dessverre den dårligste servicen som finnes så aldri mer Asus på meg i alle fall. Synd for jeg hadde veldig stor tro på Asus før.

Lenke til kommentar

Selv ser jeg ikke det store tapet, men det er naturligvis veldig personavhengig :)

 

Enig, har brukt min TF101 via wifi aksesspunkt på SGSII'en og dette har fungert utmerket. Slipper å fikle med å få et tvillingsim til et jobb-abonnement for oppgaver med kun unntaksvis jobbrelevans også :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...