Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

On 4/7/2023 at 9:51 AM, Bardl said:

Hei,

Jeg så en omtale av en "whodunnit", som var basert på en bokserie tror jeg, kvinnelig hovedrolle og hvert mysterie tok to episoder. Må ha blitt omtalt nå før påske og ligger på en sv strømmetjenestene. Men kommer ikke på navnet.... Noen som har tips?🙄😅

Var den britisk da? Det er en god del britiske krimserier som kan passe beskrivelsen, men hvis det er basert på en bokserie i tillegg, så vil jeg tro at det kan være enten Miss Marple, Vera eller Agatha Raisin.
Andre krimserier med kvinnelig hovedrolle, men som jeg ikke tror er basert på bokserie: DI Ray, Happy Valley, Sister Boniface Mysteries, Signora Volpe, Harry Wild. Disse ligger på TV 2 Play.

Hvis den du tenker på var svensk, så kan det være f.eks. Maria Wern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Håper noen kan hjelpe meg å finne navnet på denne gamle barne-serien som gikk på 00-10 tallet.. alt jeg husker er at en gutt tryner å lander med hånden sin på en skarp dings så han begynner å blø.. og at det var en gammel man som egentlig var død?? Han la seg ned på sin egen grav et sted i serien.. også var det muligens noe med en grotte..?

Lenke til kommentar
Emine Voldsæter skrev (På 9.6.2023 den 21.34):

Er det noen som husker navnet til et barneprogram hvor det er en flodhest som kjører ned en Berg og dal bane hvor han kommer borti ballonger osv. Tror det er noen telle oppgaver i den serien. 

Kosinuss?

Lenke til kommentar
Monicakuku skrev (På 21.5.2023 den 17.54):

Jeg trenger hjelp ved å finne en serie som handlet om en utvekslings elev i et annet land med andre utvekslings elever og den handler mest om ungdommer som går gjennom puberteten. Det er tegnet serie og har vært i nrk super før. I en episode var det hovedrollen som fikk mensen for første gang osv og i en annen episode var det en gutt som fikk stå pikk under søvne der han drømte om læreren sin. 

Den het spør lara (ask lara!)

 

IMG_6207.jpeg

Lenke til kommentar

Hei det er en serie jeg ikke husker hva heter.(jeg husker heller ikke så mye av den så jeg baklager at beskrivelsen er litt dårlig) Den er 3D animasjon og det var rundt 2000-2009 tror jeg er litt usikker. Det handler om stamme som er truet av noen skumle greier, disse folka har blå pølse lignene hår og er litt like mennesker, de rir heltiden på noen store dyr som er grå og ser kanskje litt ut som nesehorn giraff og elefant krysset. Det er en gutt som har magiske krefter og han er den eneste som kan redde dem men han er liten og ingen tror at han kan det bortsett fra en av de gammle i stammen, han har to venner tror jeg og de drar ut på nye eventyr hver dag hvor de møter farer. Noen ganger for å starte magien setter han seg på bakken og tar fingerer og lager en blå sirkel i bakken rundt seg.

 

Lenke til kommentar
Akabakkabunkarakka skrev (3 timer siden):

Hei det er en serie jeg ikke husker hva heter.(jeg husker heller ikke så mye av den så jeg baklager at beskrivelsen er litt dårlig) Den er 3D animasjon og det var rundt 2000-2009 tror jeg er litt usikker. Det handler om stamme som er truet av noen skumle greier, disse folka har blå pølse lignene hår og er litt like mennesker, de rir heltiden på noen store dyr som er grå og ser kanskje litt ut som nesehorn giraff og elefant krysset. Det er en gutt som har magiske krefter og han er den eneste som kan redde dem men han er liten og ingen tror at han kan det bortsett fra en av de gammle i stammen, han har to venner tror jeg og de drar ut på nye eventyr hver dag hvor de møter farer. Noen ganger for å starte magien setter han seg på bakken og tar fingerer og lager en blå sirkel i bakken rundt seg.

 

Er det Legenden om Enyo du tenker på?
Intro på engelsk: 

MV5BMjIyOTQ3MjUzNV5BMl5BanBnXkFtZTgwMTM1

Lenke til kommentar

Hei, jeg har 2 tv-serier jeg lurer på om noen av dere vet hva heter. Begge seriene gikk på NRK (ihvertfall mest sannsynlig) i periodene 2008-2015 men.

Den første serien handler om en familie spøkelser som bor i ett slott eller bare et hus. Husker ikke helt hva det handler om, men tror en del av plottet var at spøkelsesjenten ikke hadde alle kreftene sine ennå. Husker også noe om at det bodde vanlige mennesker i huset/slottet. TV-serien en animert i 2D.

Den andre serien jeg lurer på handler om en liten jente som bor i et slott sammen med forskjellige drager. Dette er alt jeg husker. Veldig takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar

Har en tv serie jeg ikke husker navnet på. I denne tv serien finner en gutt ca 7-14 ut at han er et spøkelse. I serien får vi også møte en forelder til denne gutten og vi får vite at gutten holder på å dø, men lever ennå. Vi får også møte et jentespøkelse som lærer gutten hvordan det er å være et spøkelse. Serien er norsk, live action og gikk på tv rundt 2010-2015.

Lenke til kommentar
Anonym2807 skrev (2 timer siden):

Hei, jeg har 2 tv-serier jeg lurer på om noen av dere vet hva heter. Begge seriene gikk på NRK (ihvertfall mest sannsynlig) i periodene 2008-2015 men.

Den første serien handler om en familie spøkelser som bor i ett slott eller bare et hus. Husker ikke helt hva det handler om, men tror en del av plottet var at spøkelsesjenten ikke hadde alle kreftene sine ennå. Husker også noe om at det bodde vanlige mennesker i huset/slottet. TV-serien en animert i 2D.

Den andre serien jeg lurer på handler om en liten jente som bor i et slott sammen med forskjellige drager. Dette er alt jeg husker. Veldig takknemlig for all hjelp!

Kan den første være Det lille spøkelset Laban?

Lenke til kommentar
Anonym2807 skrev (2 timer siden):

Har en tv serie jeg ikke husker navnet på. I denne tv serien finner en gutt ca 7-14 ut at han er et spøkelse. I serien får vi også møte en forelder til denne gutten og vi får vite at gutten holder på å dø, men lever ennå. Vi får også møte et jentespøkelse som lærer gutten hvordan det er å være et spøkelse. Serien er norsk, live action og gikk på tv rundt 2010-2015.

Dauinger kanskje?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøver å finne ut en serie jeg mener var spenningsserie for barn\ungdom på 80/90 tallet.
jeg tror var enten britisk eller nordisk.

tenker mest britisk pga det foregikk i litt typisk britisk kanal.

trooor at dette var fredags eller lørsdagskveld på NRK

Jeg husker det var nesten skummelt for en på 7,8 9 år.

Handlingen var lagt til en slags spenning /krim båter i kanaler med endel siv. Og ofte litt mørk stemning.

er lite å gå etter dette men 😛

Lagt ved bilder av type båt jeg mener å huske var med. Var litt store cabincruisere, men med endel treverk 

IMG_2717.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...