Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg så en omtale av en "whodunnit", som var basert på en bokserie tror jeg, kvinnelig hovedrolle og hvert mysterie tok to episoder. Må ha blitt omtalt nå før påske og ligger på en sv strømmetjenestene. Men kommer ikke på navnet.... Noen som har tips?🙄😅

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok så det var en gutt eller mann eller noe som bodde i en skummel mansion. Tror det var et barnetvprogram. Han var creepy og i en episode skremte han barn i en isbil. I en annen episode ble innbyggerne i byen hans om til zombier. Jeg husker tvprogrammet hadde lite farger og var ganske creepy å se på, men ikke direkte skummelt. Jeg tror ikke gutten/mannen hadde noen venner og han snakket ikke (som jeg husker). Plis hjelp jeg vil gjerne se denne igjen!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei. jeg husker et program på Barne-Tv??? som jeg likte godt. som jeg husker det var det en ung jente som hadde en spesiell fløyte som hun spilte i, deretter kom det fram et fjes i et fjell?. jeg tror også jeg husker noe om et smykke og muligens et spøkelse. mulig dette høres helt sprengt ut men det er sånn jeg husker det. husker ikke årstall men vil tippe mellom 2010-2016.

Lenke til kommentar

Heisan

Kom på dette når jeg så Black Panther. Det var en animert tv serie, som jeg så når jeg var liten hvor det var jenter som hadde ulike typer armbånd. De ulike jentene hadde ulike farger armbånd. De fikk armbåndene/perlene i en butikk hvor en dame jobbet.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
ase09 skrev (På 16.4.2023 den 18.46):

Ok så det var en gutt eller mann eller noe som bodde i en skummel mansion. Tror det var et barnetvprogram. Han var creepy og i en episode skremte han barn i en isbil. I en annen episode ble innbyggerne i byen hans om til zombier. Jeg husker tvprogrammet hadde lite farger og var ganske creepy å se på, men ikke direkte skummelt. Jeg tror ikke gutten/mannen hadde noen venner og han snakket ikke (som jeg husker). Plis hjelp jeg vil gjerne se denne igjen!!

Kan det være tapper den pysete hunden?

Litt skummelt og creepy, han snakker ikke osv

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kamilla B skrev (20 minutter siden):

Heisan

Kom på dette når jeg så Black Panther. Det var en animert tv serie, som jeg så når jeg var liten hvor det var jenter som hadde ulike typer armbånd. De ulike jentene hadde ulike farger armbånd. De fikk armbåndene/perlene i en butikk hvor en dame jobbet.

Håper på svar!

W.I.T.C.H. ?

Lenke til kommentar
Bardl skrev (På 7.4.2023 den 9.51):

Hei,

Jeg så en omtale av en "whodunnit", som var basert på en bokserie tror jeg, kvinnelig hovedrolle og hvert mysterie tok to episoder. Må ha blitt omtalt nå før påske og ligger på en sv strømmetjenestene. Men kommer ikke på navnet.... Noen som har tips?🙄😅

Nancy Drew ?

Lenke til kommentar
LordAvSkaun skrev (10 timer siden):

Hei. jeg husker et program på Barne-Tv??? som jeg likte godt. som jeg husker det var det en ung jente som hadde en spesiell fløyte som hun spilte i, deretter kom det fram et fjes i et fjell?. jeg tror også jeg husker noe om et smykke og muligens et spøkelse. mulig dette høres helt sprengt ut men det er sånn jeg husker det. husker ikke årstall men vil tippe mellom 2010-2016.

Hei, kan det være Kaitangata skjelvet?

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp ved å finne en serie som handlet om en utvekslings elev i et annet land med andre utvekslings elever og den handler mest om ungdommer som går gjennom puberteten. Det er tegnet serie og har vært i nrk super før. I en episode var det hovedrollen som fikk mensen for første gang osv og i en annen episode var det en gutt som fikk stå pikk under søvne der han drømte om læreren sin. 

Lenke til kommentar
Trenger hjelp222 skrev (På 26.2.2023 den 13.37):

Vet noen om en serie som var med ekte mennesker der en jente var på en type leirskole eller noe også var de voksne der veldig rare og gikk med lange kapper på kvelden også var det et fyrtårn? Den gikk på 2000-tallet. Husker ikke mer håper noen kan hjelpe.

Ååå keg tror jeg vet hav du mener. Var det lissom grønn og lilla tema på ting og symbol med to 8 krysset med hverandre?? Slags firkløver?

Lenke til kommentar
HazelOrb skrev (På 14.12.2022 den 23.55):

Hei! Jeg prøver å finne en animert serie som må ha blitt lastet opp på nett ukentlig, muligens i løpet av 2009-2012.

Så vidt jeg husker en barneskole elev som ble sendt til en annen planet for å redde den. Det var et "ondt" selskap som forurenset mye, sjefen var faren/relatert til en hovedkarakter?

Husker at slutten viste at jordkloden ville ende opp akkurat som planeten deres om vi ikke gjorde noe med det. Kan hende NRK produserte den, men husker ikke helt. Var hvertfall veldig stort fokus på klimakrisen.

Tror du mener chumballs litt usikker

Endret av Monicakuku
Lenke til kommentar
Lunareen skrev (På 5.7.2022 den 9.38):

Hei!

Jeg kom på en serie som jeg ikke har sett på flere år men klarer ikke å huske hva den heter. Den handlet en verden hvor alle menneskene måtte under jorden fordi overflaten var blitt forurenset. Mange år senere så dukker det opp tre unger (en jente, og to gutter som jeg tror var søsken, den ene var mye yngre enn de to andre) som på en eller annen måte kom seg opp til overflaten. De måtte da finne out om overflaten var beboelig eller noe slikt. Det var også en mann som prøvde å stoppe dem. De hadde også en sånn mini robot som fulgte med den over alt.

Var veldig strengt under jorda, med masse vakter som passet på og slikt. Husker også at jenta var mørk i huden med blått hår som hadde en litt rar fasong (hadde også to gull bånd rundt noen deler av håret) de andre husker jeg ikke så veldig mye av. Men husker at i hver episode så dro de til forskjellige steder for å gjøre forskjellige ting. Tror også de møtte på muterte skapninger (på grunn av forurensningen) her og der. 

Den heter chumballs!!

Lenke til kommentar
Kriaaaaa skrev (På 15.1.2022 den 0.39):

Hei! Kom til å tenke på en gammel serie som gikk på nrk før, men klarer ikke å funne ut hva den heter, hehe😅 Den handlet om en jente som het Dina eln som fikk strøm i seg og etter det fikk hun superkrefter eln haha, ho lager en superhelt drakt selv og moren er død, but thats all I remember 😅 Thankuu

Ååå jeg husker den jeg å, den het noe med energi men husker ikke jeg heller

Lenke til kommentar
Vilhelm1 skrev (På 14.2.2022 den 22.51):

Klarer ikke å huske hva denne het..

Fra mid 2000-tallet

Som jeg husker det var det dyr (muligens aper?) som kunne snakke og bodde på en tropisk øy. Mener også å huske at det var sånne steinhoder (sånne som er på Påskeøya) som kunne snakke..

Dyrene (apene?) var dukker mener jeg også på å huske

Noen hjelp!

Zingzillas!!!

Lenke til kommentar
Kriaaaaa skrev (På 15.1.2022 den 0.39):

Hei! Kom til å tenke på en gammel serie som gikk på nrk før, men klarer ikke å funne ut hva den heter, hehe😅 Den handlet om en jente som het Dina eln som fikk strøm i seg og etter det fikk hun superkrefter eln haha, ho lager en superhelt drakt selv og moren er død, but thats all I remember 😅 Thankuu

Den heter Energina

Lenke til kommentar
inepetrine skrev (På 22.3.2023 den 20.03):

Hei jeg har prøvd å finne en barne tv serie i ganske mange år nå men hver gang jeg spørr noen om de vet hvilken jeg mener så aner ingen hva jeg snakker om.. jeg husker ikke helt hva som skjedde men det jeg husker er 

- drage/dinosaur jente som bodde på en søppel plass med familien sin

- hun hadde en venn som var en blå liten fyr med stor rød nese og han hadde skarredialekt

 

husker ikke helt hvordan de så ut men tror det var noe sånnt ish (legger til bilde nede)

 

håper noen av dere vet hva jeg snakker om.😅

image.jpg

HERREGUD JEG TROR JEG FANT DET!! MOLLY MONSTER (det jeg husket hvertfall)

IMG_9308.jpeg

Lenke til kommentar

Nå kommer det noen utrolige vage erindringer, men jeg lurer altså på hvilken serie dette kan ha vært.

Ung jente roter seg bort i noe, muligens stukket av hjemmefra e.l

Serien kommer ofte tilbake til en leilighet (toppetg?) med heis til leiligheten. 

Tror det er mye dop, og det er en slags bar i leiligheten. Kan være noe menneskehandel/prostitusjon inne i i bildet, men jeg husker ikke helt. 

Tror den er amerikansk. Lykke til! :D

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har i lange tider grublet over noe jeg så på tv da jeg var liten. Husker svært lite, men vet at jeg så det på tv2 eller Nrk en morgen rundt 1997. Det var norske skuespillere, og jeg mener at en av dem var komiker Jonas Rønning (eller en som lignet). Han var sammen med en annen kar, og jeg mener at de sitter ved et bål i skogen på et tidspunkt. Ellers husker jeg at det er to barn og en mann som er på jakt etter en fugl eller noe i skogen, og de prøver å lokke den i en felle med Mariekjeks! (Kan hende mannen ble spilt av Ketil Høegh)

Noen som har noen tips?😅

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...