Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Helene gjøsund skrev (14 timer siden):

Eg lurer på kva ein serie heiter. Eg såg på den i løpet av 2018-2019 åra trur eg. San var den: ei jente fikk ikke lov å stikke på fest men stakk alikavell å da ho skulle komme seg heim igjen såg ho at heile bygget ho bodde i var på fyr. Faren henna hadde sprønge inn får å finne ho. Men ho var jo ikke der fordi ho hadde sneke seg ut. Han døde. Ho blei sendt på ein san stall med andre ungdommer. Dei fikk ri på hester. Det var ein magisk plass men det var ekte mennesker som spilte i seieren. Ho fikk ein hest men fant seinere ut at det var ein gutt som hadde blitt forheksa til ein hest av nokon onde folk å dei kjempa mot dei onde folka som bodde i ein skog litt cekk fra dei

Hei, eg er litt usikker, men minner meg litt om "Armans hemmelighet". 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger hjelp222 skrev (På 26.2.2023 den 12.37):

Vet noen om en serie som var med ekte mennesker der en jente var på en type leirskole eller noe også var de voksne der veldig rare og gikk med lange kapper på kvelden også var det et fyrtårn? Den gikk på 2000-tallet. Husker ikke mer håper noen kan hjelpe.

Hei! Fant den plutselig, og trur serien du tenker på er Lysets nøgle: https://www.dr.dk/drtv/episode/lysets-noegle_-kolonien_257451

Endret av mey234
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg husker det var noe som gikk på 90 tallet, om en gutt og en gammel mann, mannen var sikkert bestefaren. Serien startet med at de var ute og rodde i en båt, tror også serien sluttet sånn. Det var en dame der med hatt som sang høyt så noen glass knuste. Mener også hun drakk mye kaffe. Jeg husker gutten hadde lyst hår. Det er ikke tegnefilm. Mulig jeg blander sammen forskjellig, men jeg husker det godt, men klarer ikke å finne ut hvilken serie det var. Noen som husker lignende?

Lenke til kommentar

Ser etter en ungdom humor serie. 

Tror den gikk en gang  mellom 2010 og 2015 og ganske sikker på at det var på nrk3

Det handlet om en tenåring som var veldig wannabe gangster og hans kamerat som han prøvde å få med på ting.  Som regel endte det ikke så bra for hovedkarakteren og han ble sett på som ganske teit. 

Tror også serien var animert, godt mulig det var med dukker, typ sånn som postmann part men jeg er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Aneki skrev (På 30.12.2019 den 5:09 PM):

Søsteren min og jeg holder på å bli gale. Vi husker begge den samme introen, men klarer ikke å plassere serien den tilhører. Vi har lurt på dette i flere og har googlet og googlet uten hell. 

Dette er altså noe som har gått på norsk barne-TV, enten morgen eller kveld, en gang på 90-tallet og/eller tidlig 2000-tallet. Vi er selv født i 91 og 94. Det vi husker er at en liten alv eller nisse (ganske sikker på at han ikke har skjegg og ligner mer en typisk amerikansk alv) sklir rundt i et digert bibliotek. Han hopper/sklir fra hylle til hylle, ned stiger, osv. Det er noe litt magisk over det, sånn typisk "tryllestøv" i lufta bak ham. Vi mener introen slutter med at han hopper ned i en åpen bok og forsvinner, men kan ikke være helt sikker. Vi husker at fargene blå og rød er godt representert. 

Jeg mistenker at dette er en intro til en samling eventyr-episoder, litt som HC Andersen-serien. Men det kan være noe helt annet for alt jeg vet... Selve alven i introen tror jeg ikke har noe med serien å gjøre. 

Om det hjelper så hadde vi kun TV2 og NRK da vi vokste opp. 

Det er ikke Simsala Grimm. 

All tips mottas med takk. Dette er virkelig irriterende! 

Hei!! Har du funnet ut av dette? Googlet meg i hjel for 10 år siden, men fant aldri ut av det. Og nå melder nysgjerrigheten seg igjen 😭😭😭

Lenke til kommentar
Vmoan skrev (11 minutter siden):

Hei!! Har du funnet ut av dette? Googlet meg i hjel for 10 år siden, men fant aldri ut av det. Og nå melder nysgjerrigheten seg igjen 😭😭😭

(Edit: ser at jeg blander med Simsala Grimm ja. Men jeg husker også den delen med bokhylle og alv og det dere skriver her…. Hmmmm)

Dere husker forresten mere enn meg. Men jeg husker det som et barnerom, ikke et bibliotek, og at introen slutter med at alven flyr vekk på boken (oppslått som om det er vinger). Men det kan være jeg blander to forskjellige serier? Og jeg lurer på om introen er animert, men at serien i seg selv kan være spillefilm? 

Endret av Vmoan
Lenke til kommentar

Leter etter en gammel barne tv-serie som gikk på rundt tidlig 90-tallet.

Språk tror jeg har vært på engelsk.

Det er ikke tegneserie eller animasjon. Det er "ekte". Vet ikke hva det kalles :)

Husker bare at en gutt gikk på gutterommet sitt i øverste etasje, satte seg ned ved pulten sin, med vindu foran seg,
tok tak i en lampe om jeg husker riktig, så kunne han bruke den til å styre med når han dro ut på eventyr.

 

Lenke til kommentar
André2000 skrev (På 18.5.2020 den 7:40 PM):

Kommer ikke på hva denne gamle amerikanske tv serien i svart-hvitt heter. 

- Det er en guttegjeng som finner på mye fantestreker.

- De går i shorts/halvbukser. 

- Den ene gutten har svart hår, og en "antenne"-frisyre med midtskill. Skikkelig hårsleik. 

Setter pris på alle tips ?

Vet ikke om du fikk svar, jeg så denne tilfeldig når jeg hoppet litt frem og tilbake i denne tråden.
Ser forøvrig posten er fra 2020.
Jeg vet hva du leter etter. Det er: The Little Rascals (Rakkerungene)"

Lenke til kommentar
On 12/24/2023 at 11:24 AM, Vmoan said:
On 12/30/2019 at 5:09 PM, Aneki said:

Søsteren min og jeg holder på å bli gale. Vi husker begge den samme introen, men klarer ikke å plassere serien den tilhører. Vi har lurt på dette i flere og har googlet og googlet uten hell. 

Dette er altså noe som har gått på norsk barne-TV, enten morgen eller kveld, en gang på 90-tallet og/eller tidlig 2000-tallet. Vi er selv født i 91 og 94. Det vi husker er at en liten alv eller nisse (ganske sikker på at han ikke har skjegg og ligner mer en typisk amerikansk alv) sklir rundt i et digert bibliotek. Han hopper/sklir fra hylle til hylle, ned stiger, osv. Det er noe litt magisk over det, sånn typisk "tryllestøv" i lufta bak ham. Vi mener introen slutter med at han hopper ned i en åpen bok og forsvinner, men kan ikke være helt sikker. Vi husker at fargene blå og rød er godt representert. 

Jeg mistenker at dette er en intro til en samling eventyr-episoder, litt som HC Andersen-serien. Men det kan være noe helt annet for alt jeg vet... Selve alven i introen tror jeg ikke har noe med serien å gjøre. 

Om det hjelper så hadde vi kun TV2 og NRK da vi vokste opp. 

Det er ikke Simsala Grimm. 

All tips mottas med takk. Dette er virkelig irriterende! 

Hei!! Har du funnet ut av dette? Googlet meg i hjel for 10 år siden, men fant aldri ut av det. Og nå melder nysgjerrigheten seg igjen 😭😭😭

Vet ikke om alt det som ble skrevet her passer, men jeg kan foreslå The Pagemaster (1994)...?
Den blander både live-action og animasjon.
https://www.imdb.com/title/tt0110763/

Lenke til kommentar

hei jeg letter etter en animert barneserie. det jeg husker er at Den handler om roboter som prøver å rense jorden. jeg synes at jeg husker at alle robotene var runde. jeg synes jeg også husker at noen av robotene var rosa, grønn, blå osv. jeg tror de hadde forskjellige roller. jeg tror det kom imellom 2000-2015

Endret av nhgon
Lenke til kommentar
nhgon skrev (8 timer siden):

hei jeg letter etter en animert barneserie. det jeg husker er at Den handler om roboter som prøver å rense jorden. jeg synes at jeg husker at alle robotene var runde. jeg synes jeg også husker at noen av robotene var rosa, grønn, blå osv. jeg tror de hadde forskjellige roller. jeg tror det kom imellom 2000-2015

Kan det være Chumballs?

Beskrivelsen virker som en som fikk det som svar tidligere :)spacer.png

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Heisann! Trenger hjelp med på finne en serie/film. Nokså gammel. Den handler om noen jenter som sniker seg inn på ett sett og blir statister i en film, men hun ene får en rolle i filmen. Hun blir påvirket av hvor mye oppmerksomhet hun får fra folket og begynner å bli småfrekk med vennene sine. Jenta som fikk rolle hadde langt krøllete brunt hår og var sjenert i starten. Usikker på hvor mange jenter som var med i filmen.

kan noen hjelpe meg? Har lett i mange år nå!

Endret av Anonym4
Lenke til kommentar
Anonym4 skrev (På 7.2.2024 den 8:21 PM):

Heisann! Trenger hjelp med på finne en serie/film. Nokså gammel. Den handler om noen jenter som sniker seg inn på ett sett og blir statister i en film, men hun ene får en rolle i filmen. Hun blir påvirket av hvor mye oppmerksomhet hun får fra folket og begynner å bli småfrekk med vennene sine. Jenta som fikk rolle hadde langt krøllete brunt hår og var sjenert i starten. Usikker på hvor mange jenter som var med i filmen.

kan noen hjelpe meg? Har lett i mange år nå!

Hei,

Om den er animert, så trur eg det kan være filmen, My scene goes Hollywood: The movie. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har et svakt minne av en action tegneserie hvor det var rundt 3 gutter og 1 jente de gikk på oppdrag og det var en episode hvor de døde våknet igjen på halloween

Endret av yoel
Lenke til kommentar

det var en serie hvor en gutt som er en blå fugl med stort hode hvar venner med to tvillinger en jente med bustete hår å en gutt med rød bokser å en krølle på hodet tvillinge bodde i et tre og den blå fuglen bodde i et hus i skogen

Lenke til kommentar
yoel skrev (12 timer siden):

jeg har et svakt minne av en action tegneserie hvor det var rundt 3 gutter og 1 jente de gikk på oppdrag og det var en episode hvor de døde våknet igjen på halloween

Vet du når denne kom ut?
Vet du noe om hva resten av serien handlet om?
Gikk alt i samme stil som denne halloween episoden, eller er dette sin egen "spesialepisode"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...