Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg leter etter en gammel serier som ikke gikk på nrk men på disney junior. Den handlet om kostymeaper (to gutter og to jenter) som bodde i et trehus på en øy. Øya hadde syngene steiner som jeg mener lignet på Moai steinene fra Påskeøya også var alltid musikale gjester på slutten av episodene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
arildoaim skrev (På 14.1.2023 den 17.36):

Jeg leter etter en spesifikk episode av "Helt Perfekt" der temaet er at Ine får seg en amerikansk venn og snakker engelsk med veldig amerikansk akksent. Mener dette var en av de nyere sesongene. Noen som vet hvilken episode dette er?

Følgegruppe S12E7

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Adrian_Bsktrrl skrev (4 timer siden):

Hei :)

jeg leter etter en ungdomsserie på NRK fra 90-tallet. Jeg husker ikke så mange detaljer, men den handler om en gutt som endte i en trafikkulykke med sykkel og serien går ut på at han (i koma!?) reiser tilbake i tid for å stoppe ulykken fra å skje.

Hei, kan det være Tiden før Tim? Eg er litt usikker, men den minnes litt om den, bortsett frå at det er ein bussulykke og ikkje sykkelulykke

Lenke til kommentar

Hei. Er på jakt etter en animert serie som gikk en gang mellom 2010—2016.

Handler om en gutt (tror han har rødt hår) som holder på et smykke som kan hjelpe dem til et sted der de kan leve. Tror han er utvalgt. Et sted med trær og vann. Gutten hører til en stamme. Han har to venner, 1 gutt og en jente. De er søsken. Tror bestefaren er leder for stammen. 

 

Skurker er hele tiden etter dem. 

 

Noen som kan hjelpe? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei jeg husker jeg så en serie da jeg var liten. Tror den må ha vært på TV mellom 2008-2013. Jeg husker vagt at den var dansk, men var dubbet. Den handlet om 2 venninner hvor hun ene ble påkjørt og drept på sykkel.

Føler jeg kan huske at den første episoden var satt til en bro og at hovedpersonen var der da hun ble drept.
Serien hadde ekte mennesker. Serien var generelt svært deprimerende og finner den ingen steder. 

Noen som vet hvilke det kan være? 

Endret av Louise Stavseng
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg prøver å finne navnet på en barneserie som jeg så på da jeg var liten, men klarer ikke å komme på hva det heter. Den foregår på en slags tropisk øy der hvor de blant annet har steinene fra påskeøyene. Jeg husker ikke alle karakterene, men jeg mener å huske at hovedkarakterene blant annet var noen aper. Kan noen hjelpe meg å finne navnet på serien? 

Lenke til kommentar
Hei11 skrev (2 timer siden):

Jeg prøver å finne navnet på en barneserie som jeg så på da jeg var liten, men klarer ikke å komme på hva det heter. Den foregår på en slags tropisk øy der hvor de blant annet har steinene fra påskeøyene. Jeg husker ikke alle karakterene, men jeg mener å huske at hovedkarakterene blant annet var noen aper. Kan noen hjelpe meg å finne navnet på serien? 

Vet du noe om ca. hvilket år du så denne?
Tegneserie eller 3D animasjon eller annet?
Vet du noe om hvilken type handling det er snakk om? Og om det f.eks er handlinger bare til en og en episode eller om det er snakk om en større historie som går over hele serien eller sesongen.

Det var litt i minste laget av informasjon du la ved for min del i det minste, men all informasjon du kan komme opp med vil hjelpe stort :)

Lenke til kommentar
Hei11 skrev (4 timer siden):

Jeg prøver å finne navnet på en barneserie som jeg så på da jeg var liten, men klarer ikke å komme på hva det heter. Den foregår på en slags tropisk øy der hvor de blant annet har steinene fra påskeøyene. Jeg husker ikke alle karakterene, men jeg mener å huske at hovedkarakterene blant annet var noen aper. Kan noen hjelpe meg å finne navnet på serien? 

Hei, det nærmeste eg kunne finne var serien Zingzillas, kan det være noko i den duren? 

Lenke til kommentar
Louise Stavseng skrev (På 2.3.2023 den 14.28):

Hei jeg husker jeg så en serie da jeg var liten. Tror den må ha vært på TV mellom 2008-2013. Jeg husker vagt at den var dansk, men var dubbet. Den handlet om 2 venninner hvor hun ene ble påkjørt og drept på sykkel.

Føler jeg kan huske at den første episoden var satt til en bro og at hovedpersonen var der da hun ble drept.
Serien hadde ekte mennesker. Serien var generelt svært deprimerende og finner den ingen steder. 

Noen som vet hvilke det kan være? 

Hei, serien heiter Mille. Håper det var til hjelp:) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei jeg har prøvd å finne en barne tv serie i ganske mange år nå men hver gang jeg spørr noen om de vet hvilken jeg mener så aner ingen hva jeg snakker om.. jeg husker ikke helt hva som skjedde men det jeg husker er 

- drage/dinosaur jente som bodde på en søppel plass med familien sin

- hun hadde en venn som var en blå liten fyr med stor rød nese og han hadde skarredialekt

 

husker ikke helt hvordan de så ut men tror det var noe sånnt ish (legger til bilde nede)

 

håper noen av dere vet hva jeg snakker om.😅

image.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har lett overalt etter en serie som gikk på nrk super i mellom 2010-2014, det handlet om et tre som var i hagen bak et hus og det fulgte historien til treet og hvor mange unger som hadde bodd der. Det gikk helt tilbake til sent 1800- tidlig 1900 tallet med en jente som sa hun var en heks. Det var sikkert ikke produsert i Norge. Kan ikke huske navnet men har lett en stund 

Lenke til kommentar

Hei! 

Jeg så på en barne serie eller film med datteren min for en stund siden som handlet om noen som ble med på ett skip eller en by som sank under vann. Det var noen slemme som eide byen. De hadde en robot som gikk rundt å hold vakt, så var det muligens flere roboter. En gang når de holdt på å bli tatt av roboten så knakk de opp mange glowsticks som de lagde en felle av eller for å distrahere roboten så de kunne rømme. De måtte også stoppe ett utslipp av noe greier fra det skipet ut i vannet. Gift eller olje. 

 

Helt rævva forklart men holder på å bli gal som ikke kommer på det.. Tror den er norsk. 

Lenke til kommentar

Hei, jeg leter etter en serie som jeg husker å ha sett en gang mellom 2010 og 2017…

Ganske sikker på at det er norsk produksjon og det handler om 2 unger (nye unger hver episode) som kommer fra hver sin vei inn til programlederen som gir et kart og så går de inn i en portal til en annen verden

 

i den verdenen skal de gjøre noe (husker ikke hva) og i den verdenen er det en svart skapning med kappe som de kjemper i mot og det er nye karakterer hver episode som hjelper ungene. 

Lenke til kommentar
Vegard1234 skrev (10 timer siden):

Hei, jeg leter etter en serie som jeg husker å ha sett en gang mellom 2010 og 2017…

Ganske sikker på at det er norsk produksjon og det handler om 2 unger (nye unger hver episode) som kommer fra hver sin vei inn til programlederen som gir et kart og så går de inn i en portal til en annen verden

 

i den verdenen skal de gjøre noe (husker ikke hva) og i den verdenen er det en svart skapning med kappe som de kjemper i mot og det er nye karakterer hver episode som hjelper ungene. 

Hei, kan det være Barda?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg kom på denne serien nå nylig, men klarer ikke å komme på hva den heter. Det var noen dyr som spilte i et band, på en tropisk øy. Husker spesielt godt en blå «ape» som spilte trommer. Den ble sendt rundt 2009-2013 eller noe? Jeg tenkte gnottene, men det stemmer ikke helt, og ikke fraglene hellet

Lenke til kommentar
inepetrine skrev (På 22.3.2023 den 20.03):

Hei jeg har prøvd å finne en barne tv serie i ganske mange år nå men hver gang jeg spørr noen om de vet hvilken jeg mener så aner ingen hva jeg snakker om.. jeg husker ikke helt hva som skjedde men det jeg husker er 

- drage/dinosaur jente som bodde på en søppel plass med familien sin

- hun hadde en venn som var en blå liten fyr med stor rød nese og han hadde skarredialekt

 

husker ikke helt hvordan de så ut men tror det var noe sånnt ish (legger til bilde nede)

 

håper noen av dere vet hva jeg snakker om.😅

image.jpg

omg jaa det husker jeg men aner ikke hva det heter

Lenke til kommentar
ingrid.molly skrev (12 timer siden):

Jeg kom på denne serien nå nylig, men klarer ikke å komme på hva den heter. Det var noen dyr som spilte i et band, på en tropisk øy. Husker spesielt godt en blå «ape» som spilte trommer. Den ble sendt rundt 2009-2013 eller noe? Jeg tenkte gnottene, men det stemmer ikke helt, og ikke fraglene hellet

Hei, kan det være serien Zingzillas? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...