Gå til innhold

Andre uke som Linux-bruker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Et godt leselig innlegg med mange gode poenger. ;)

 

Jeg tror også at mange personer der ute kunne nyte minst like godt av Linux, dersom de kom seg videre forbi den mentale barrieren som påstår at Linux er for komplisert.

 

Det er jo ingen som overbeviser os som synes linux er for komplisert til det motsatte .

hvis man følger en debatt om linux , lit på sidelinjen, så høres det komplisert ut .

 

Hvem er "os"? Du har ingen kunnskaper om linux, og kan dermed ikke uttale deg om hvorvidt linux er brukervennlig eller ei. Hvis du søker å lære deg linux gjennom å trolle forumposter så lykke til. Rapportert.

Lenke til kommentar

Et godt leselig innlegg med mange gode poenger. ;)

 

Jeg tror også at mange personer der ute kunne nyte minst like godt av Linux, dersom de kom seg videre forbi den mentale barrieren som påstår at Linux er for komplisert.

 

Det er jo ingen som overbeviser os som synes linux er for komplisert til det motsatte .

hvis man følger en debatt om linux , lit på sidelinjen, så høres det komplisert ut .

 

Hvem er "os"? Du har ingen kunnskaper om linux, og kan dermed ikke uttale deg om hvorvidt linux er brukervennlig eller ei. Hvis du søker å lære deg linux gjennom å trolle forumposter så lykke til. Rapportert.

 

ja, jeg har ingen direkte kunnskap om linux det er og derfor det virker komplisert for oss andre , når så mange "må" bruker kommandolinjen for å gjøre den minste skit der .

Det er denne overdrivelsen som gjør at jeg betenker meg endel ganger før jeg vil ikke bruke så mye tid på å lære et os het fra grunnen av

Lenke til kommentar

Vær så snill å la det ligge inntil du gjør noe mer ut av det og faktisk prøver elgen, nå har vi drevet frem og tilbake i 13 siden uten nevneverdig fremgang :(

 

jeg hadde tenkt å vente , men når jeg blir sitert og misforstått så må man si hva man mener.

Forøvrig så er det fullstendig unødvendig av deg å klage på meg nå når jeg har vært borte fra debatten en stund

Lenke til kommentar

Det er ingenting som tilsier at man må bruke terminalen i Linux. Jeg vet om bestemødre som bruker Linux, så det blir ikke mer avansert enn hva man gjør det til.

 

Det har jo vært diskutert før .

Her var det påstander fra noen få som mente at man fikk ikke gjort det man skulle uten å bruke terminalen.

( dett er så langt tilbake i debatten at jeg orker ikke lete det opp )

 

Når resten menerr at det funger helt ok uten terminalen så virker det lit underlig på meg.

Man skal da ikke bli skremt fra å bruke det , det skal jo virke fristende for brukeren.

 

Dessverre så har jeg fått en dårlig inntrykk av noen av brukerne av linux.

inntrykket er : vi kan anbefale linux , men kom ikke hit hvis du trenger hjelp .

 

Det tviler jeg sterkt at dere ønsker

 

:D

Lenke til kommentar

Det er ingenting som tilsier at man må bruke terminalen i Linux. Jeg vet om bestemødre som bruker Linux, så det blir ikke mer avansert enn hva man gjør det til.

 

Det har jo vært diskutert før .

Her var det påstander fra noen få som mente at man fikk ikke gjort det man skulle uten å bruke terminalen.

( dett er så langt tilbake i debatten at jeg orker ikke lete det opp )

 

Når resten menerr at det funger helt ok uten terminalen så virker det lit underlig på meg.

Man skal da ikke bli skremt fra å bruke det , det skal jo virke fristende for brukeren.

 

Dessverre så har jeg fått en dårlig inntrykk av noen av brukerne av linux.

inntrykket er : vi kan anbefale linux , men kom ikke hit hvis du trenger hjelp .

 

Det tviler jeg sterkt at dere ønsker

 

:D

 

Jeg kan aldri huske å bli møtt med motvilje hverken her eller i andre linuxcommunities på nett. Ikke har jeg sett noen andre bli det heller, bortsett fra folk som oppfører seg som idioter. Hvis man viser at man faktisk har gjort et forsøk og spør på en høflig og utgreiende måte er det som regel aldri noe problem å få hjelp, selv i de mest hardbarka Gentoo- og Slackware-miljøene. I de fleste tilfeller (snakker nå kun om Ubuntu-land siden jeg har minimalt med erfaringer fra andre samfunn de siste åra) vil folk møte deg med velvilje nesten samme hvordan du uttrykker deg.

 

Så hvor dette inntrykket ditt kommer fra må du gjerne utdype. Om du sikter til enkeltes krasse ordelag i disse postene kan du kanskje også vise -litt- selvinnsikt og innse at du heller ikke er den som er mest åpen for innspill. Jeg vet ikke hvor mange ganger dine "problemstillinger" har blitt svært grundig besvart, diskutert og løst, men fortsatt sitter du og kverulerer. Av og til vet jeg ikke om jeg skal rapportere inn trolling, eller om du virkelig ikke forstår det som blir skrevet her.

 

Som flere her har sagt, det eneste som står mellom deg og en positiv opplevelse med GNU/Linux (både OS og community) er deg selv.

Lenke til kommentar

Det siste er jo bare bullshit Elgen. Hvor mye har du testet GNU/Linux i forhold til trollingen din her på forumet?

 

Det er ikke en generell motvilje mot nye brukere. Men du har gjort deg selv en bjørnetjeneste ved den evinnelige gnagingen her på forumet. Og det gjelder ikke bare på linuxforumet, men også i NRK tråden og sykkelist/bil tråden. At du har fått en negativ opplevelse med linuxbrukerne kan du kun takke deg selv for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det siste er jo bare bullshit Elgen. Hvor mye har du testet GNU/Linux i forhold til trollingen din her på forumet?

 

Det er ikke en generell motvilje mot nye brukere. Men du har gjort deg selv en bjørnetjeneste ved den evinnelige gnagingen her på forumet. Og det gjelder ikke bare på linuxforumet, men også i NRK tråden og sykkelist/bil tråden. At du har fått en negativ opplevelse med linuxbrukerne kan du kun takke deg selv for.

 

Her har du ikke fått med deg hva jeg faktisk snakker om .

 

Det er riktig at jeg ikke har testet linux.

Det som er sannhet er jeg først prøver meg frem før jeg ber om hjelp .

Når jeg spør om erfaringene med linux så er det noe annet, som også er det enste jeg har spurt om her

Lenke til kommentar
Det er riktig at jeg ikke har testet linux.

Det som er sannhet er jeg først prøver meg frem før jeg ber om hjelp .

Hvor mange hundre ganger i denne tråden har vi bedt deg om å teste og heller komme tilbake med konkrete spørsmål som dukker opp under veis i utprøvingen? Likevel baller tråden på seg med side ned og side opp med spørsmål fra deg om Linux. Jeg synes du skulle høre på de gjentatte oppfordringene her og prøve i stedet for å sitte her og oversvømme tråden.

Lenke til kommentar
Det er riktig at jeg ikke har testet linux.

Det som er sannhet er jeg først prøver meg frem før jeg ber om hjelp .

Hvor mange hundre ganger i denne tråden har vi bedt deg om å teste og heller komme tilbake med konkrete spørsmål som dukker opp under veis i utprøvingen? Likevel baller tråden på seg med side ned og side opp med spørsmål fra deg om Linux. Jeg synes du skulle høre på de gjentatte oppfordringene her og prøve i stedet for å sitte her og oversvømme tråden.

 

Har du oversett innlegg #243 ?

 

Når man blir kritisert etter å ha vær fraværende en lengre tid så burde man få lov til forklare seg.

Resten er brukere som ikke oppfatter hva jeg skriver

Eller ønsker du også å jeg forsetter her ved å være med på hylekoret ?

Lenke til kommentar
Det er riktig at jeg ikke har testet linux.

Det som er sannhet er jeg først prøver meg frem før jeg ber om hjelp .

Hvor mange hundre ganger i denne tråden har vi bedt deg om å teste og heller komme tilbake med konkrete spørsmål som dukker opp under veis i utprøvingen? Likevel baller tråden på seg med side ned og side opp med spørsmål fra deg om Linux. Jeg synes du skulle høre på de gjentatte oppfordringene her og prøve i stedet for å sitte her og oversvømme tråden.

 

 

Nei elgen har ikke tid til å teste ut Linux skjønner du. Og ikke engang tid til å kjøre hybridløsninger som en virtuell linux eller linux fra Live Cd eller minnepinne. For en virtuell Linux vil ifølge elgen ikke være en fullverdig Linux erfaring og dermed så lite relevant at det blir nærmest som vranglære å regne.

Elgen har en så travel hverdag og livet til elgen er så hektisk at det ikke er rom for å lære noe nytt. Bånngass. Hele tiden.

 

Men underlig nok finner elgen tid til over 8800 poster her på forumet. Og han skjønner fortsatt ikke hvorfor vi synes han er urimelig når han maser her i tråden UTEN å prøve selv.

Endret av mrs.robinson
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er du ikke fornøyd med at jeg har hold meg borte fra denne diskusjonen.

 

jeg forstår ikke helt hvor du vill hen.

først er det galt at jeg er her og kommenterer hvordan en som ikke har prøvd linux oppfatter det .

Når jeg holder meg borte , til jeg har fått prøvd det så er det også galt.

 

Hva er det dere vil oppnå ?

 

Slik det er nå så virker det som der for enhver pris skal sverte meg for et eller annet .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...