Gå til innhold

Elkjøp setter opp prisene sine før julehandelen !


Anbefalte innlegg

Vær obs på dette. Bestilte selv bærbar pc sent på kvelden for 2 dager siden til kr 5.500. Morgenen etter kostet den kr 6.500. Snakk om drittflaks. Men kjiiipt for de som må kjøpe 1000 kroner dyrere.

Og jævla kynisk av Elkjøp å utnytte julehandelen på denne måten. Bare vent til etter jul, da annonserer de med superrabatt og du kan igjen få kjøpt for samme priser som før de skrudde de i taket !!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det var denne du kjøpte deg, så var den på spesialkampanjetilbud ut søndag forrige uke. 6499,- er den vanlige prisen :). Har fint lite med jul å gjøre.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL7501T9/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-l750-1t9

 

Kan ikke se noen andre pcer som har steget med 1000,- i pris ut fra priser tidligere i uka.

 

Er også verdt å huske på at pcpriser også blir påvirket av at harddiskprisene har steget til himmels den siste tiden...Dette har isåfall fint lite med jul å gjøre.

Endret av Alastor
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om det var denne du kjøpte deg, så var den på spesialkampanjetilbud ut søndag forrige uke. 6499,- er den vanlige prisen :). Har fint lite med jul å gjøre.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL7501T9/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-l750-1t9

 

Kan ikke se noen andre pcer som har steget med 1000,- i pris ut fra priser tidligere i uka.

 

Er også verdt å huske på at pcpriser også blir påvirket av at harddiskprisene har steget til himmels den siste tiden...Dette har isåfall fint lite med jul å gjøre.

Spesialkampanje?

Ut søndag forrige uke?

Hvor tar du det fra?

Jeg skal fortelle deg en ting; 5.499 var prisen så sent som onsdag 30.11.11. Inkl. gratis frakt. Skal du ha det "svart på hvitt" ? Skal du se ordrebekreftelsen min?

Og vi snakker ikke om spesialkampanje så langt jeg har registrert. Kan du isåfall dokumentere dette?

Løgn,løgn,løgn fra ende til annen. Jobber du i Elkjøp? :dribble:

 

 

Re: Det ante meg :tease:

 

Medlemstittel Moderator Alder: 27 år gammel Bursdag: Juni 28, 1984 Bosted: Trondheim Kjønn: Mann Interesser: Ansatt på Elkjøp Giganten Leangen

Endret av kjell_56
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Som man ser av prisutviklingen er modellen relativt ny og ikke umulig den gikk rett på en kampanje når den ble tilgjengelig. Ofte dukker pcene opp på sidene med pris også noen dager før den kommer på lager, så fullt mulig Alastor snakker sant. Han pleier ikke å komme med løgn for å si det sånn.

Uansett så er pc også veldig godt priset før og kundene er ganske opplyste på det området, så å ta 1.000 kr mer for en maskin en måneds tid tror jeg ikke en kjede prøver seg på. Da er det nok småelektriske apparater som får en stigning istedet.

 

 

Mvh

Expert-ansatt

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å bestille hytte på Geilo i påska, og se om det er samme pris som det er om sommeren. Eller prøve å bestille deg flyturer til syden i eller utenfor sesong og se om det er samme pris :p

Bestilte meg Canon S95 fra Japan Foto igår. Prisen var plutselig satt ytterligere NED meg kr 200. Og dette rett før julehandelen tar skikkelig av :tease:

 

Det viktigste for meg er å gjøre forbrukerne oppmerksomme på Elkjøps taktikk. Så får dere ansatte forsvare dette så godt dere kan. Det er dere som blir taperne på å prøve å bortforklare dette. Men det er vel for mye forlangt å forvente at dere skjønner såpass :p

 

Som man ser av prisutviklingen er modellen relativt ny og ikke umulig den gikk rett på en kampanje når den ble tilgjengelig. Ofte dukker pcene opp på sidene med pris også noen dager før den kommer på lager, så fullt mulig Alastor snakker sant. Han pleier ikke å komme med løgn for å si det sånn.

Uansett så er pc også veldig godt priset før og kundene er ganske opplyste på det området, så å ta 1.000 kr mer for en maskin en måneds tid tror jeg ikke en kjede prøver seg på. Da er det nok småelektriske apparater som får en stigning istedet.

 

 

Mvh

Expert-ansatt

Dette er bare tullprat. Pc'n er overhode ikke lagervare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det var denne du kjøpte deg, så var den på spesialkampanjetilbud ut søndag forrige uke. 6499,- er den vanlige prisen :). Har fint lite med jul å gjøre.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL7501T9/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-l750-1t9

 

Kan ikke se noen andre pcer som har steget med 1000,- i pris ut fra priser tidligere i uka.

 

Er også verdt å huske på at pcpriser også blir påvirket av at harddiskprisene har steget til himmels den siste tiden...Dette har isåfall fint lite med jul å gjøre.

Spesialkampanje?

Ut søndag forrige uke?

Hvor tar du det fra?

Jeg skal fortelle deg en ting; 5.499 var prisen så sent som onsdag 30.11.11. Inkl. gratis frakt. Skal du ha det "svart på hvitt" ? Skal du se ordrebekreftelsen min?

Og vi snakker ikke om spesialkampanje så langt jeg har registrert. Kan du isåfall dokumentere dette?

Løgn,løgn,løgn fra ende til annen. Jobber du i Elkjøp? :dribble:

 

 

Re: Det ante meg :tease:

 

Medlemstittel Moderator Alder: 27 år gammel Bursdag: Juni 28, 1984 Bosted: Trondheim Kjønn: Mann Interesser: Ansatt på Elkjøp Giganten Leangen

En korrupt moderatorjævel! Makan. Elkjøp har agenter overalt, til og med på internettforum skal de snike seg til et godt renome. :realmad:

 

Edit: Dette var ment som et sarkastisk innlegg, og er på ingen måte rettet mot deg, Alastor.

Endret av Langdon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elkjøp fikk mye tyn av VG for å sette opp prisene på varer rett før jul i fjor. Men ifølge pressemelding Elkjøp sendte ut i høst, så lovte de at de ikke ville gjøre dette bevisst i år. At noen priser gikk opp og noen ned kunne de ikke imidlertid ikke garantere for, for det er det samme som skjer hele året igjennom.

 

Personlig synes jeg Elkjøp kunne spart seg for denne pressemeldingen. Elkjøp har da full rett til å sette opp prisene når de selv vil, slik alle andre bransjer gjør. Sydenturene koster for eksempel det dobbelte (kanskje mer) i skoleferiene, og hytteprisene øker voldsomt ved påsketider. Men at Elkjøp øker prisene sine før jul, er tydeligvis noe helt annet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Elkjøp fikk mye tyn av VG for å sette opp prisene på varer rett før jul i fjor. Men ifølge pressemelding Elkjøp sendte ut i høst, så lovte de at de ikke ville gjøre dette bevisst i år. At noen priser gikk opp og noen ned kunne de ikke imidlertid ikke garantere for, for det er det samme som skjer hele året igjennom.

 

Personlig synes jeg Elkjøp kunne spart seg for denne pressemeldingen. Elkjøp har da full rett til å sette opp prisene når de selv vil, slik alle andre bransjer gjør. Sydenturene koster for eksempel det dobbelte (kanskje mer) i skoleferiene, og hytteprisene øker voldsomt ved påsketider. Men at Elkjøp øker prisene sine før jul, er tydeligvis noe helt annet.

Det virker som at du mener at denne prisingen inn mot jul er bare noe vi skal akseptere og må leve med. Slik er det ikke. Hvis vi bare er litt mer bevisste, sjekker priser og holder oss langt unna firmaer som skrur opp prisene på denne måten, så tenker jeg de vil endre politikken etterhvert. De blir nok fort nok lei å miste kunder :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...