Gå til innhold

Elkjøp setter opp prisene sine før julehandelen !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld, det med usb kablene er løgn fra ende til annen. Tenk deg litt om før du spyr ut en slik kommentar neste gang. Hvis vi skal selge en usb kabel til en kunde, så gjør vi det på vanlig måte. Dette innebærer at vi må bruke datasystemet og registrere usb-kabelen på sin strekkode som produsenten har satt på emballasjen. Hvis f.eks canon hadde lagt med usb-kabel til sin printer oppi esken hadde den for det første ikke hatt emballasje, og den hadde heller ikke hatt en strekkode på selve kabelen.

Endret av branick
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De legger det på torg under div og annet.

Jeg jobber selv på et lager hos konkurrenten og ser flere slue teknikker.

 

Ikke bare hadde printeren min 2 tapelag, men den var stroppet også med en annen farve en produsenten bruker, tilfeldigvis den fargen elkjøp hadde på sin stroppemaskin.

Det var til og med usb følger med i papirene og hull i isoporen der den skulle ligge.

 

Har også en bekjent hos elkjøp som sier de gjør det samme, men de bruker ofte kablene til swap-ware hos kunder som har ødelagt sin.

 

Sier ikke at dette er alle elkjøp, kanskje bare et par.

 

 

Kabler er det 75-90% fortjeneste på.

En HDMI til 399,- koster 69 kr så legger de på 333 i fortjeneste osv.

Må kundene da gå i kabelhylla etterpå så blir det økt fortjeneste.

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De legger det på torg under div og annet.

Jeg jobber selv på et lager hos konkurrenten og ser flere slue teknikker.

 

Ikke bare hadde printeren min 2 tapelag, men den var stroppet også med en annen farve en produsenten bruker, tilfeldigvis den fargen elkjøp hadde på sin stroppemaskin.

Det var til og med usb følger med i papirene og hull i isoporen der den skulle ligge.

 

Har også en bekjent hos elkjøp som sier de gjør det samme, men de bruker ofte kablene til swap-ware hos kunder som har ødelagt sin.

 

Sier ikke at dette er alle elkjøp, kanskje bare et par.

 

 

Kabler er det 75-90% fortjeneste på.

En HDMI til 399,- koster 69 kr så legger de på 333 i fortjeneste osv.

Må kundene da gå i kabelhylla etterpå så blir det økt fortjeneste.

Men, du får ikke løst det uten at USB-KABELEN i seg selv har en strekkode på seg, for emballasje har den iallefall ikke når den kommer med et annet produkt. At den ligger på torg under diverse og annet er jo likegyldig, da kabelen ikke har en kode å bli slått inn på fortsatt. At din printer kom uten, med åpnet emballasje er jo ensbetydende med at du handlet en B-vare, og at du skulle sagt ifra til butikken og fått med USB kabelen derifra. Det er ingen steder hvor dette aktivt gjøres for å tjene noen skarve kroner som USB-kabler koster i innkjøp til store kjeder i store kvanta, du må enten slutte med vandrehistorier, eller innrømme at du/dere svindler deres kunder fra USB-kabler og stå frem med butikknavnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elkjøp fikk mye tyn av VG for å sette opp prisene på varer rett før jul i fjor. Men ifølge pressemelding Elkjøp sendte ut i høst, så lovte de at de ikke ville gjøre dette bevisst i år. At noen priser gikk opp og noen ned kunne de ikke imidlertid ikke garantere for, for det er det samme som skjer hele året igjennom.

 

Personlig synes jeg Elkjøp kunne spart seg for denne pressemeldingen. Elkjøp har da full rett til å sette opp prisene når de selv vil, slik alle andre bransjer gjør. Sydenturene koster for eksempel det dobbelte (kanskje mer) i skoleferiene, og hytteprisene øker voldsomt ved påsketider. Men at Elkjøp øker prisene sine før jul, er tydeligvis noe helt annet.

 

Du glemte å ta med at absolutt alle hotell tidobler prisene sine når det er et VM i byen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi gjør ikke dette, frekkeste her er at vi gjemmer de nye modellene på lager mens kunder kjøper de gamle i butikken helt til det er utsolgt.

 

Mulig jeg fikk Bvare, men pallen på lageret (pakket i plast) med printere hadde hvitt bånd rundt seg , mens alle printere i butikken hadde sort bånd med variabel strammhet og variabel plasering av skjøten.

Så da dette da jeg dro for å klage, usbkablen jeg fikk fra torget i en plastpose uten papp på for oppheng og eneste lille strekkode som sto nederst googla jeg frem til printerprodusenten.

79,- sto det i kurven der den lå.

 

 

Jeg er ikke ute etter å sverte elkjøp på tillertorget , synes bare de kunne oppgitt at det evt var en bvare , rettelse alt alle eskene i butikken var bvarer.

 

Regner med at en fyr fikk en god ide , ikke skjønner jeg hvorfor man skulle gidde å ompakke så mye for å gjøre dette, men da jeg googlet rundt dette fant jeg en annen tråd der de beskriver akkurat det samme. Det var en ansatt hos elkjøp i oslo.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det var denne du kjøpte deg, så var den på spesialkampanjetilbud ut søndag forrige uke. 6499,- er den vanlige prisen :). Har fint lite med jul å gjøre.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL7501T9/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-l750-1t9

 

Kan ikke se noen andre pcer som har steget med 1000,- i pris ut fra priser tidligere i uka.

 

Er også verdt å huske på at pcpriser også blir påvirket av at harddiskprisene har steget til himmels den siste tiden...Dette har isåfall fint lite med jul å gjøre.

Spesialkampanje?

Ut søndag forrige uke?

Hvor tar du det fra?

Jeg skal fortelle deg en ting; 5.499 var prisen så sent som onsdag 30.11.11. Inkl. gratis frakt. Skal du ha det "svart på hvitt" ? Skal du se ordrebekreftelsen min?

Og vi snakker ikke om spesialkampanje så langt jeg har registrert. Kan du isåfall dokumentere dette?

Løgn,løgn,løgn fra ende til annen. Jobber du i Elkjøp? :dribble:

 

 

Re: Det ante meg :tease:

 

Medlemstittel Moderator Alder: 27 år gammel Bursdag: Juni 28, 1984 Bosted: Trondheim Kjønn: Mann Interesser: Ansatt på Elkjøp Giganten Leangen

 

Wow...Har du prøvd med litt hygge og trivsel? Hva ønsker du å oppnå med et slikt innlegg som dette her? Mobbe meg? :)

 

At jeg jobber i Elkjøp er vel ikke akkurat tidenes største forumhemmelighet. Jeg jobber som avdelingsleder Data på Elkjøp Megastore Lade (glemt å oppdatere profilen min), og sitter med grei oversikt rundt hva som er annonsert og ei :).

 

Og hva vi annonserer, det kan du også gjøre, om du ser på tilbudsavisene våre. Trenger ikke være ansatt i elkjøp for å se hva vi annonserer og til hvilken pris - det klarer de fleste av våre kunder å få med seg ved å lese i avisa vår.

 

Gratulerer med ny flott PC til god pris, håper du blir fornøyd med den :).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi gjør ikke dette, frekkeste her er at vi gjemmer de nye modellene på lager mens kunder kjøper de gamle i butikken helt til det er utsolgt.

 

Mulig jeg fikk Bvare, men pallen på lageret (pakket i plast) med printere hadde hvitt bånd rundt seg , mens alle printere i butikken hadde sort bånd med variabel strammhet og variabel plasering av skjøten.

Så da dette da jeg dro for å klage, usbkablen jeg fikk fra torget i en plastpose uten papp på for oppheng og eneste lille strekkode som sto nederst googla jeg frem til printerprodusenten.

79,- sto det i kurven der den lå.

 

 

Jeg er ikke ute etter å sverte elkjøp på tillertorget , synes bare de kunne oppgitt at det evt var en bvare , rettelse alt alle eskene i butikken var bvarer.

 

Regner med at en fyr fikk en god ide , ikke skjønner jeg hvorfor man skulle gidde å ompakke så mye for å gjøre dette, men da jeg googlet rundt dette fant jeg en annen tråd der de beskriver akkurat det samme. Det var en ansatt hos elkjøp i oslo.

Disse kablene du beskriver er "bulk-kabler", kjøpt billig i store esker, uten å bruke penger på emballasje. Kabler som følger med i printere har ikke EAN-koder på seg.

 

Om det var sånt sort strappe-bånd i kryss over varene, sånn man må kutte opp før man åpner selve esken, så vet jeg at Elkjøp Tiller benyttet seg av sorte strappebånd lenge da, før de gikk over til hvite da de sorte ikke virket så bra med strappemaskina :).

 

Det er ikke vanlig at USB-kabler er inkludert i rimelige printere, kun i trådløse modeller.

 

EDIT: For å presisere, ingen printerprodusenter strapper sine varer før de sendes til butikk, så langt jeg har fått med meg :). Kanskje det fungerer annerledes i andre kjeder, men det kjenner jeg ikke til.

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@War: Hvorfor handler du på Elkjøp hvis du jobber hos en konkurrent? Må da være bedre å handle i din egen butikk, sikkert med personalrabatt og gode greier.

 

Vet ikke om du prøver å sverte en konkurrent ved å slenge ut slike tydelig oppdiktede historier om at du har sett ansatte fjerne usb-kabler fra printere for så å selge de med fortjeneste. Hvis noen smartinger skulle gjort dette, ville de neppe ha gjort det så åpenlyst at en konkurrent skulle få det med seg. Dessuten måtte de nesten ha skrevet om bruksanvisningen som følger med, slik at ingen kan sjekke hva som egentlig skal følge med. Tviler virkelig på at noen er så utspekulerte, ikke minst bruker så mye tid på noe slik.

 

Beklager, men når du serverer slike tydelig oppdiktede historier, er det vanskelig å ta deg seriøst heretter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om det var denne du kjøpte deg, så var den på spesialkampanjetilbud ut søndag forrige uke. 6499,- er den vanlige prisen :). Har fint lite med jul å gjøre.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL7501T9/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-l750-1t9

 

Kan ikke se noen andre pcer som har steget med 1000,- i pris ut fra priser tidligere i uka.

 

Er også verdt å huske på at pcpriser også blir påvirket av at harddiskprisene har steget til himmels den siste tiden...Dette har isåfall fint lite med jul å gjøre.

Spesialkampanje?

Ut søndag forrige uke?

Hvor tar du det fra?

Jeg skal fortelle deg en ting; 5.499 var prisen så sent som onsdag 30.11.11. Inkl. gratis frakt. Skal du ha det "svart på hvitt" ? Skal du se ordrebekreftelsen min?

Og vi snakker ikke om spesialkampanje så langt jeg har registrert. Kan du isåfall dokumentere dette?

Løgn,løgn,løgn fra ende til annen. Jobber du i Elkjøp? :dribble:

 

 

Re: Det ante meg :tease:

 

Medlemstittel Moderator Alder: 27 år gammel Bursdag: Juni 28, 1984 Bosted: Trondheim Kjønn: Mann Interesser: Ansatt på Elkjøp Giganten Leangen

 

Wow...Har du prøvd med litt hygge og trivsel? Hva ønsker du å oppnå med et slikt innlegg som dette her? Mobbe meg? :)

 

At jeg jobber i Elkjøp er vel ikke akkurat tidenes største forumhemmelighet. Jeg jobber som avdelingsleder Data på Elkjøp Megastore Lade (glemt å oppdatere profilen min), og sitter med grei oversikt rundt hva som er annonsert og ei :).

 

Og hva vi annonserer, det kan du også gjøre, om du ser på tilbudsavisene våre. Trenger ikke være ansatt i elkjøp for å se hva vi annonserer og til hvilken pris - det klarer de fleste av våre kunder å få med seg ved å lese i avisa vår.

 

Gratulerer med ny flott PC til god pris, håper du blir fornøyd med den :).

Hovedpoenget mitt var at du juger. Og det tar seg som alltid dårlig ut. Og at på til Elkjøp ansatt :thumbdown:

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor folk klager på prisene, har du vett, så vet du at prisene kan dumpes uansett.

 

Senest i dag solgte jeg ue60d8005 med 7k i rabatt, ble 3000 billigere enn komplett sin list pris. Det er så vill konkurranse nå, så folk går lavt for å ta salget. Tips tips.

 

Personlig så har jeg jobbet i 2 forskjellige elbutikker de 2 siste årene. Og jeg har bare opplevd at prisene har blitt dumpet før jul, legger du merke til aviser fremover, tror jeg at du vil se det du og.

 

Selvfølgelig vi kan ta inn 30 bærbare av en pc, og få en god kost pris. Derfor selger man fks for 3999,-. Så velver vi å ta inn 10 pcer av den etter de 30 er utsolgt, får en dårligere kost pris, og prisen går opp.

 

Dette er jo buisness. Vi skal tjene penger.

 

Samtidig er det bare å gå "hei jeg så denne pcen til 3999,-" på komplett, men jeg vil handle her hos dere. Skal love deg at du får den da for 3999,-. Så fremt det ikke er massivt tap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...