Gå til innhold

Elkjøp setter opp prisene sine før julehandelen !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke løgn å sette opp prisene. Det er noe enhver butikk har rett til å gjøre, når som helst. Det har i de siste årene blitt en trend å sette opp prisene rundt jul i alle bransjer, og Elkjøp følger selvsagt med på dette. Det er opp til folk selv om de vil kjøpe produktene eller ei.

Ikke løgn? Hva mener du med det? Skulket du norsktimene på skolen?

Ingen har vel ellers påstått at butikkene ikke har rett til å sette opp prisene? Hvor har du dette fra?

Jasså, har det blitt en trend å sette opp prisene i alle bransjer rundt jul siste årene? Kan du utdype dette nærmere? En trend? Rundt jul? Altså også etter jul? Alle bransjer? Mener å ha registrert tilbud på ribbe i disse dager? Så også ifjor.

Her var det virkelig servert mye tullprat. Men sikkert gøy å få skrive litt på nettet når ikke mamma og pappa passer godt nok på?

Burde selvsagt ikke ha kommentert dette våset men beklager;klarte ikke å dy meg.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så mye vits i å diskutere dette teamet egentlig, vi vet jo alle at det er tilfelle at prisene skrus opp i desember.

 

Det vi deriomot kan gjøre er å dra lærdom av det og heller kjøpe ting vi trenger eller har lyst på i januar.

 

Send heller et julekort med gode ønsker i desember også kan man heller gi bort gavene i januar ;)

Lenke til kommentar

Jasså, har det blitt en trend å sette opp prisene i alle bransjer rundt jul siste årene? Kan du utdype dette nærmere? En trend? Rundt jul? Altså også etter jul? Alle bransjer? Mener å ha registrert tilbud på ribbe i disse dager? Så også ifjor.

Her var det virkelig servert mye tullprat. Men sikkert gøy å få skrive litt på nettet når ikke mamma og pappa passer godt nok på?

Burde selvsagt ikke ha kommentert dette våset men beklager;klarte ikke å dy meg.

Nei, det har ikke blitt en trend, det har det ALLTID vært!!

 

Man setter prisene ned på noe, for eksempel ribbe og flagger disse tilbudene på en aller annen måte. Da får man mer salg også på ting de setter opp i pris (dagligvarer) mens andre bransjer som for eksempel driver med elektronikk, etc, får noen kunder til å kjøpe andre produkter, altså oppkjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jasså, har det blitt en trend å sette opp prisene i alle bransjer rundt jul siste årene? Kan du utdype dette nærmere? En trend? Rundt jul? Altså også etter jul? Alle bransjer? Mener å ha registrert tilbud på ribbe i disse dager? Så også ifjor.

Her var det virkelig servert mye tullprat. Men sikkert gøy å få skrive litt på nettet når ikke mamma og pappa passer godt nok på?

Burde selvsagt ikke ha kommentert dette våset men beklager;klarte ikke å dy meg.

Nei, det har ikke blitt en trend, det har det ALLTID vært!!

 

Man setter prisene ned på noe, for eksempel ribbe og flagger disse tilbudene på en aller annen måte. Da får man mer salg også på ting de setter opp i pris (dagligvarer) mens andre bransjer som for eksempel driver med elektronikk, etc, får noen kunder til å kjøpe andre produkter, altså oppkjøp.

Nettopp :w00t:

Lenke til kommentar

Det er ikke løgn å sette opp prisene. Det er noe enhver butikk har rett til å gjøre, når som helst. Det har i de siste årene blitt en trend å sette opp prisene rundt jul i alle bransjer, og Elkjøp følger selvsagt med på dette. Det er opp til folk selv om de vil kjøpe produktene eller ei.

Ikke løgn? Hva mener du med det? Skulket du norsktimene på skolen?

Ingen har vel ellers påstått at butikkene ikke har rett til å sette opp prisene? Hvor har du dette fra?

Jasså, har det blitt en trend å sette opp prisene i alle bransjer rundt jul siste årene? Kan du utdype dette nærmere? En trend? Rundt jul? Altså også etter jul? Alle bransjer? Mener å ha registrert tilbud på ribbe i disse dager? Så også ifjor.

Her var det virkelig servert mye tullprat. Men sikkert gøy å få skrive litt på nettet når ikke mamma og pappa passer godt nok på?

Burde selvsagt ikke ha kommentert dette våset men beklager;klarte ikke å dy meg.

 

Standard mikroteori sier at prisen blir bestemt av tilbud og etterspørsel. I desember går etterspørselen etter småelektriske artikler opp og prisene vil gjøre det samme. Man kan også legge merke til at dette går igjen i alle bransjer, det er for eksempel andre priser på å leie en hytte på geilo i påskeferien enn utenom ferier. Det samme gjelder prisen på utenlandsreiser i skolens sommerferie. Dersom det er vanskelig å skjønne kan man også se på den grafiske fremstillingen av dette:

supplydemandrightshiftdemand.png

Denne grafen viser et skift oppover i etterspørsel, som for eksempel når alle plutselig vil gi fotbad til bestemor til jul, da vil etterspørselen øke betraktelig og hvis du ser på grafen så tilsier standard mikroøkonomisk teori at både prisen og omsatt kvantum vil øke.

Derfor virker det litt merkelig å klage på at bedrifter bruker standardmodeller for å sette prisene i et marked. Anbefaler alle som reagerer på denne prisendringen å lære seg litt mer om hvordan økonomien vår fungerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke løgn å sette opp prisene. Det er noe enhver butikk har rett til å gjøre, når som helst. Det har i de siste årene blitt en trend å sette opp prisene rundt jul i alle bransjer, og Elkjøp følger selvsagt med på dette. Det er opp til folk selv om de vil kjøpe produktene eller ei.

Ikke løgn? Hva mener du med det? Skulket du norsktimene på skolen?

Ingen har vel ellers påstått at butikkene ikke har rett til å sette opp prisene? Hvor har du dette fra?

Jasså, har det blitt en trend å sette opp prisene i alle bransjer rundt jul siste årene? Kan du utdype dette nærmere? En trend? Rundt jul? Altså også etter jul? Alle bransjer? Mener å ha registrert tilbud på ribbe i disse dager? Så også ifjor.

Her var det virkelig servert mye tullprat. Men sikkert gøy å få skrive litt på nettet når ikke mamma og pappa passer godt nok på?

Burde selvsagt ikke ha kommentert dette våset men beklager;klarte ikke å dy meg.

 

Standard mikroteori sier at prisen blir bestemt av tilbud og etterspørsel. I desember går etterspørselen etter småelektriske artikler opp og prisene vil gjøre det samme. Man kan også legge merke til at dette går igjen i alle bransjer, det er for eksempel andre priser på å leie en hytte på geilo i påskeferien enn utenom ferier. Det samme gjelder prisen på utenlandsreiser i skolens sommerferie. Dersom det er vanskelig å skjønne kan man også se på den grafiske fremstillingen av dette:

supplydemandrightshiftdemand.png

Denne grafen viser et skift oppover i etterspørsel, som for eksempel når alle plutselig vil gi fotbad til bestemor til jul, da vil etterspørselen øke betraktelig og hvis du ser på grafen så tilsier standard mikroøkonomisk teori at både prisen og omsatt kvantum vil øke.

Derfor virker det litt merkelig å klage på at bedrifter bruker standardmodeller for å sette prisene i et marked. Anbefaler alle som reagerer på denne prisendringen å lære seg litt mer om hvordan økonomien vår fungerer.

Ja, det er mye som er merkelig. Klage skal man definitivt ikke gjøre. Bare godta alt som blir gjort og sagt.

Gud Hjelpe Meg(og deg) :thumbup:

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se ifølge denne tråden er det flere (inkludert meg selv) som har kommet med forklaringer på hvorfor det er slik i ulike bransjer, men det er vel ingen som har sagt at man ikke skal klage? Bare klag i vei alle dere som ikke er fornøyd. Regner med dere klager til reiselivsbransjen også da som virkelig vet å ta seg betalt i høysesong.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se ifølge denne tråden er det flere (inkludert meg selv) som har kommet med forklaringer på hvorfor det er slik i ulike bransjer, men det er vel ingen som har sagt at man ikke skal klage? Bare klag i vei alle dere som ikke er fornøyd. Regner med dere klager til reiselivsbransjen også da som virkelig vet å ta seg betalt i høysesong.

Folk kan bare syte og klage, rope svindel, etc.

 

Jeg bare svinger unna prishoppene og ser etter lokketilbudene :new_woot:

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se ifølge denne tråden er det flere (inkludert meg selv) som har kommet med forklaringer på hvorfor det er slik i ulike bransjer, men det er vel ingen som har sagt at man ikke skal klage? Bare klag i vei alle dere som ikke er fornøyd. Regner med dere klager til reiselivsbransjen også da som virkelig vet å ta seg betalt i høysesong.

Hvorfor skal jeg klage til Reiselivsbransjen pga. at jeg er misfornøyd med Elkjøps prispolitikk?

Kan du forklare det også,du som har svar på det meste?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg klage til Reiselivsbransjen pga. at jeg er misfornøyd med Elkjøps prispolitikk?

Kan du forklare det også,du som har svar på det meste?

Ett spørsmål er vel også hvorfor det hele tiden er Elkjøp som får kritikken på en prispolitikk ALLE driver med?

 

Skal man klage på en prispolitikk kan man vel dra alle bransjer som driver med det under samme kam.

 

Er du i mot råkjøring så er du i mot alle som råkjører, ikke bare de som heter Ola, ikke sant?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg klage til Reiselivsbransjen pga. at jeg er misfornøyd med Elkjøps prispolitikk?

Kan du forklare det også,du som har svar på det meste?

Ett spørsmål er vel også hvorfor det hele tiden er Elkjøp som får kritikken på en prispolitikk ALLE driver med?

 

Skal man klage på en prispolitikk kan man vel dra alle bransjer som driver med det under samme kam.

 

Er du i mot råkjøring så er du i mot alle som råkjører, ikke bare de som heter Ola, ikke sant?

Å være så generell som det du prøver å være nå, hjelper sjelden.

Tenk gjennom det :nei:

Selv velger jeg å gå på de jeg kjenner og vet om istedet for å skyte blindt ut i lufta !!!

Lenke til kommentar

du som har svar på det meste?

Tusen takk! :)

Et svar er ikke nødvendigvis noe som er rett,om du trudde det. Du faller ihvertfall gjennom på det meste :tease:

Når man begynner å trekke inn Reiselivsbransjen i et pckjøp så sier vel det det aller meste :p

Endret av kjell_56
Lenke til kommentar

Nå vrir og vender du på det jeg sier. Jeg har ikke bedt DEG om å klage til reiselivsbransjen. Jeg syntes for øvrig det var en grei sammenligning: Elkjøp, Expert og alle andre som driver med salg, setter opp prisen i høysesong - akkurat som reiselivsbransjen. Økningen i reiselivsbransjen er imidlertid mye kraftigere enn det du ser i f.eks. elektronikkbransjen. Så hvorfor klager ingen på det? Hvorfor er dette greit?

 

Derfor kom jeg med en oppfordring til DERE (ikke nødvendigvis deg) som liker å ha noe å klage over, at dere også kan klage til reiselivsbransjen. Jeg vil selvsagt ikke oppfordre deg til klage til dem pga et pckjøp, det er jo innlysende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Når man begynner å trekke inn Reiselivsbransjen i et pckjøp så sier vel det det aller meste :p

At du ikke ser sammenhengen sier vel enda mer...

Hvem sier at jeg ikke ser sammenhengen?

Men du har sporet totalt av i det jeg har påpekt så du finner vel neppe tilbake igjen. Du må bare surre videre med ditt,du :tease:

Lenke til kommentar

Hvem sier at jeg ikke ser sammenhengen?

Men du har sporet totalt av i det jeg har påpekt så du finner vel neppe tilbake igjen. Du må bare surre videre med ditt,du :tease:

Bra hersketeknikk men totalt åpenbart...

 

Du klager på at Elkjøp øker noen prise i julen mens vi andre bare påpeker at det skjer i alle butikker og alle bransjer.

 

Nei det er ikke å spore av!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...