Gå til innhold

Nissene over skog og hei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De tre første episodene ligger allerede ute på TPB i 720p HD. Ikke noe poeng i å betale og laste de ned da... :)

 

Hadde nesten gjort det om jeg hadde hatt 79kr på kortet :p

Pl0x, any1? Bare å recorde, encode og laste opp...

 

Sletter de om du setter den til privat? Kunne ellers brukt alternative metoder...

 

Om noen laster opp, laster jeg gjerne ned og opp igjen for litt failover :p

De sletter den nok ikke dersom ikke automatch-systemet dens fanger den opp, for rettighetsinnehaver har jo ikke mulighet til å rapportere dne hvis den står til privat.

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3. Desember

 

Det som var litt kjekt i dag var å få noe bakgrunnshistorie. For slik jeg husker fra den første serien så ble jo han Steven lam. Og da de hadde en slik besøksgreie på sånn 23. Desember i "Nissene på låven", fortalte Kine at de to var sammen og hun tok seg av han. Jeg lurte på hvordan de skulle ta tak i denne historien i denne oppfølgeren eller om de bare starter fra scratch. Nå fikk vi jo vite at Steven og Kine ble kjærester og hadde en tid sammen. Det betyr at Steven fikk følelsen i bena igjen. (Det var kanskje ikke så alvorlig). Sikkert en eller annen operasjon. Uansett, så er jo han tilbake på bena, men vi får se hvor fort det blir før han utsetter seg for noe annet helsprøtt. Det er jo ganske kjekt alt vi vet, for nå har vi jo så mye kjøtt på karakterene som vi allerede kjenner. Og så blir vi jo kjent med noen nye. Håkan og Ernst Øyvind holder vel ut litt til kan jeg tenke meg.

 

Og nå blir det litt mer tid for Rhino. For tar jeg ikke feil så er han på samme nisselag som Andreas, og siden han er ute, så kan jo Espen Eckbo frigjøre seg mye mer med Rhino-karakteren sin. Nå som Eckbo har vist mye av Ernst Øyvind (gråskjegg) og Andreas (hvitskjegg) i forhold til Asbjørn (gråskjegg) og Rhino (hvitskjegg).

 

Mot slutten av episoden trodde jeg nesten at Andreas kom til å finne på en ny metode for å holde seg selv videre i serien. Bøye seriens regler på en måte så han holdt ut så lenge som mulig.

 

Det går sannelig fort med disse 12-minutters episodene, og skulle gjerne det varte lenger. Slik som de gjorde med 1. Desember-episoden.

Men men, dette er jo vanlig. De eneste som varer en halvtime er disse som sendes på Barne-TV, noe som er pga deres sendetid som er på rundt en halvtime. Men alle andre kalendere har vel samme ca. 10-12 minutters episoder: "Olsenbanden jr.", "Vazelina Bilopphøggers", "Den unge Fleksnes", "Nissene på låven", "The Julekalender", "Ungkarsnissen" og "Jul i Tøyengata". Fulgte ikke så mye på "Ungkarsnissen", men tror den var på samme tid. Det ble en litt floppet måte å gjenskape "Nissene på låven"-humoren. Fulgte heller ikke med på "Jul i Vallhall" eller "Tjuefjerde".

 

Men synes det er OK med den korte lengden. De greier fint å presse inn nok av karakterer, humoristiske scener, spenning og god dramaturgi i løpet av den korte tiden. Selv om jeg gjerne skulle hatt mye mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes egentlig at det er ganske teit at episodene er så korte. Kunne da vært en liten halvtime eller noe.

 

Vi snakker 24 episoder til sammen. Om hver er på ti minutter vil det vare i fire timer til sammen. ;)

 

Haha, Rhino er sprø. :p

 

 

 

 

"Har du smurt skiene med skinkeost?!"

"Ikke alle, det er fire med baconost og to med pepperoni."

 

Haha, beste så langt. :p:p

 

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

4. Desember

 

Godt å se mer av de originale Eckbo-karakterene i denne episoden: Rhino og Asbjørn, selv om det var flere morsomme scener med Ernst Øyvind. Og jeg må si det var en artig twist på utstemmingen i dag. Sverre gikk ut av serien tidlig denne gangen. Han var jo igjen til slutt sammen med Tom og Asbjørn i forrige sesong, så dette var artig. De velger nødvendigvis ikke å sende ut "fyll-karakterene" med det første, og sender ut noen viktige til å begynne med. I frykt for å ha låst inne katta, så velger han å dra. Kanskje var det skuespillerens ønske eller så var det skrevet slik. Uansett var det artig.

 

Jeg så også Bent i teaseren, Bond007. Veldig avslørende teaser for morgendagen, og kan gjette hvordan han kom tilbake.

Lenke til kommentar

Med en gang Asbjørn sa at 92-årige Rolf og han hadde funnet tonen og hadde lagt planer for julaften begynte varsellampene å lyse av full kraft. Rolf holder seg nok ikke i live i mange dagene, og om teaseren er noe å gå etter kreperer han allerede i morgen, og da er det jo bare rett inn med Bent, som vanlig.

 

Forøvrig ser det ut som om Rhino skal slite med å holde seg i konkurransen særlig lenge, med mindre laget hans vinner samtlige nissekamper fremover, da han ikke akkurat er typen til å reparere ødelagte forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...