Gå til innhold

Nissene over skog og hei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

17. Desember

 

Artig med klokkegreien til programlederen. "Min var 14.02, men den går 5 min for fort".

 

Så skal Ola velge mellom nonstop. Referanse til "Nissene på låven" med gul nonstop?

 

Også litt moro å se hvem som besøkte hvem. Svein fikk blomst og kort fra tillitsvalgte, Timothy fikk se bikkja, Asbjørn fikk en klem av postmannen han ser utenfor vinduet hver dag og Ola er homofil.

 

Så kom spenningen under nisserådet. Tom stemmes ut og da sier Timothy at han har sviktet alle og skal stemme dem ut sammen med Olas dobbel-dobbelstemme. Men da trekker han seg og Tom går inn igjen. Vi har konflikten mellom Tom og Svein allerede. Men så har vi også veteran-nissene som nå vet at Timothy har sviktet dem alle. Så der har vi kjempekonflikt allerede.

Dette er ordentlig spennende.

Lenke til kommentar

18. Desember

 

Ja, ting fortsetter i samme retning nå. Det er mer spenningen som er i fokus og humoren er på sidelinjen. Det er noen artige øyeblikk i hver episode.

 

Morsom idé Timothy fikk med at Stine skulle forføre alle mennene i teltet. Jeg fikk HELT andre bilder under teaseren i går.

 

Morsomt med pakkene i dag. Steven får en zippo-lighter . Ultimate "kulings"-saken. Husket alle de "kule" guttene på ungdomsskolen som fikk zippo-lighter og lekte med den. Mon tro hvor lang tid det tar før Steven tenner på noe. Noe sier meg at det ikke er så lenge til :D

Timothy får refleksvest av Orion. Asbjørn får litt reklame og noen brev. Stakkars fyr, så mye å betale. Nå må han jo nesten få de pengene. Svein får stilbøkene fra klassen og Tom er en trøblete sjel og får en gave han ikke tør å åpne foran de andre.

 

Denne tømmerstokk-konkurransen var jo tatt rett fra Robinson. Men det er bra. Fin parodi. Det virket ikke som noe krevende, men folk falt av hele tiden. Stevn skulle prøve å trikse han. Selvfølgelig. Interessant valg Timothy tok. At de la konflikten bak seg og Timothy hoppet av. Men idiotisk av han å inkludere alle i alliansen for å stemme ut Håkan, som gikk ut to dager siden. Haha. Litt av et mattegeni han er. Og likevel vil han at alliansen skal holdes ved like etter at han ble stemt ut.

Lenke til kommentar

Ganske forutsigbar slutt, egentlig, men måten Bent kom inn igjen på var morsom. For min del har mye av moroa vært å se hvem som hang med til slutt og hvordan folk røk ut. Har vært mye humor med måten Timothy røk ut på etter å ha byttet side. Ellers finner man veldig mange av elementene og hendelsesforløpene fra Nissene på låven i en ny utgave her. Alt i alt har jeg kost meg med denne julekalenderen. Ikke helt på høyde med The Julekalender og Nissene på låven, men fortsatt god nok til å sees ved en senere adventstid.

Lenke til kommentar

Slik som det ble teorisert tidligere her med at "Filipine" kommer til å ha noe å si, så var det helt korrekt.

 

Det som var både positivt og negativt var elementer fra forrige sesong: Trekant-drama, som fungerte til en viss grad i begynnelsen. Vi fikk vite bakhistorien mellom Kine og Steven. Men alt i alt var dette noe av det som trakk serien litt ned. Noen ting fungerte veldig bra, slik som Synnes tilbakemelding til de andre etter å ha blitt diskvalifisert grunnet dårlig jule-kunnskaper eller Anne-Gros lengsel etter å ha blitt kjendis.

Så har vi han Bent. Det var litt småhumoristisk med at de gjentok det samme greia med at han kom og ble stemt ut hver eneste gang. Det beste var at det samme skjedde 1. Desember nå, da han hadde troa at denne utfordringen skulle jobbe mer på det fysiske enn det psykiske. Det beste var at han forsvant i skogen. Det gjorde det slik at vi gledet den gangen han kom til å dukke opp helt "random" i serien. Godt de ventet med det helt til 24. Desember. De tonet ned ting som var større før. Steven som skadet seg var litt bedre før. Det var mange kreative måter for dette å skje. Satt fast i pipa og landet på sykehus. Det samme gjaldt utfordringene og nissekampene. Det som var bra med Steven var at de heller valgte å gå for den "kule" ungdomskole-Steven i denne sesongen. F.eks. da han kjørte med rattkjelke og smurte for at de skal gå fortere. Eller at han hoppet i isbadet eller elsket zippo-lighteren han fikk. Ang. utfordringene likte jeg de bedre før, men det var virkelig noen artige i år. Jeg likte godt dette med at kun de tre "viseste" skulle gå videre, og de fortsatte ferden på hester (kameler hadde vært litt vanskelig :p) og reiste til neste post som de tre vise menn.

 

 

På pluss-siden har vi Espen Eckbos karakterer: Det var nesten enda bedre enn før. Kjærlighetsforholdet mellom Synne og Asbjørn var enda koseligere i år og hadde mye flere elementer som ble plantet tidlig og høstet sent. Dette da med det "vakre skjegget" til Synne som han fikk som presang og brukte i dagens episode for hell. Espen Eckbo bidro med 4 karakterer med 4 interessante og morsomme personligheter. Det var mye moro med Rhino, artig start med Andreas, veldig artig med Ernst Øyvind og koselig med Asbjørn.

 

Serien var litt forutsigbart. Selvsagt var det gøy å se disse personlighetene i liknende situasjoner. Noen ting var litt vel repetert. Dette referte de på en artig måte nå nylig da "Asbjørn drømte at maskenissen var et monster". For vi husker at Tom hadde flere drømmer om Maskenissen i forrige sesong.

 

Ellers var det morsomme utfordringer mot slutten. Jeg likte godt at de hadde pepperkakehus-bygging som skulle evalueres. Og at det ikke var presanger under et tre, for å vise hvem som har vært best likt i det trange og sosiale tilværelsen i "Nissen på låven", men at det er den nissen som har kommet i mål før. Det gav ekstra spenning, selv om det ante meg i dag at: "Nå kommer Bent og vinner. Og så tar Asbjørn pengene fra han for å betale arveavgifta si".

 

Alt i alt var det en koselig serie med noen latter-øyeblikk. (De første episodene og fra ca. episode 9-14 er vel favorittene mine). Mot slutten var det mer allianser og spenning som holdt meg lengtende etter mer. Serien floppet ikke og det er jeg glad for. Kan sikkert tenke meg at denne blir sendt igjen. Skal jeg tippe hvordan TVNorges julekalender-plan blir, så tenker jeg:

 

2012: Kanskje ingen kalender? De har brukt mye tid og penger de siste årene på nye kalendere

2013: Den Unge Fleksnes

2014: Nissene på Låven

2015: Nissene over Skog og Hei

 

 

 

Ellers ønsker jeg alle i dette temaet, som har diskutert "Nissene over Skog og Hei", en riktig god jul. Ble ikke utsatt for noen spoilere.

 

Og jeg ønsker resten av Diskusjon.no en god jul.

Lenke til kommentar

Nei, rent bortsett fra noen totalt poengløse innlegg som kun fortalte hva som skjedde like etter at episoden hadde blitt sendt kom kom det ingen spoilerinnlegg om handlingen. Det er kjempebra! Mye av grunnen til dette var Runars advarsel like etter at DVDen ble gitt ut. Det kom et innlegg på natten som fortalte slutten, men det ble kjapt fjernet. Heldigvis hadde jeg sett hele serien før jeg leste det innlegget og rapporterte det, så jeg tipper de fleste sitter fornøyd igjen.

 

Forøvrig lurer jeg på om Jul i Tøyengata blir sendt på nytt igjen hvis TV Norge ikke mekker ny julekalender til neste år.

 

God jul, folkens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...