Gå til innhold

– Pirater hindrer I Am Alive til PC (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Spille supporten til pc fra de store aktørene har dalt drastisk de siste 10 årene er nok bare en grunn til det :ermm: steam er et godt forsøk på å få pc brukerne til å kjøpe spill igjen, får håpe at brukerne åpner øynene nå mere på hva som faktisk allerede har skjedd og får snudd trenden i en posetiv retning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubisoft ligger på min personlige banliste uansett, så de kan uansett "go f*ck off" for min del..Har kjøpt *for* mange spill fra de til å gidde å bry meg med hva de spyr ut av klager og unnskyldninger for at de generelt er et dritt-/møkkafirma..

 

Akuratt samme her. det eneste spillet jeg har fra ubisoft er AC1. og det fikk jeg med GPU'n min

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

steam er et godt forsøk på å få pc brukerne til å kjøpe spill igjen

PC-brukerne kjøper spill som bare juling de, så jeg ser ikke helt problemet der.

 

får håpe at brukerne åpner øynene nå mere på hva som faktisk allerede har skjedd og får snudd trenden i en posetiv retning

Den eneste trenden jeg som PC-bruker akter å snu i en positiv retning er å unngå å kjøpe spill fra utgivere som har lyst til å ta forbrukerne bakfra med trasig DRM og latterlig dårlige konsoll-ports.

 

Gog.com og andre gode prosjekter som Indie Royale og Humble Indie Bundle får hovedparten av pengene mine. Steam og da spesielt Steamworks får mindre penger siden de har lyst til å legge nesa oppi alt som skjer med spillet man har 'leid'.

 

Siden jeg dessverre ikke har bestemt meg for nøyaktig hva jeg syns om Steamworks har jeg ikke spilt Skyrim enda. Det er synd, men hvis man liker å bli behandlet som kunde istedet for kriminell må man stemme med lommeboken. Som sagt så er boikottet mitt av Steamworks relativt midlertidig, men Ubisoft sine DRM-påfunn har stoppet de fra å motta penger fra meg i rundt fire år.

Lenke til kommentar

Ubisoft. Mer enn nok til at jeg gir blaffen i dette spillet.

 

Joda, man kan si at det er en konsollport. Joda, man kan si at det er fordi mange folk rett ut boikotter Ubisoft.

 

Selv vil jeg tolke dette utsagnet som et tegn på at alle Ubisoft sine forsøk på å forhindre piratkopiering ved å benytte seg av ubarmhjertige DRM's, samt andre sikkerhetssperrer har tatt en u-sving og endt opp med å blåse kneskålene av Ubisoft som et selskap.

 

Ubisoft ser nå at helst at PC gamere skal "krype" til korset og overbevise Ubisoft at folk fortsatt vil kjøpe produktene de lager og at Ubisoft er et brukervennlig selskap, HAHA, as if!

 

I dette tilfellet tror jeg på karma. What goes around, comes around. Behandle kundene deres som dritt og dere får som fortjent når "krigen" med piratene går enda hardere utover alle andre enn piratene selv.

 

Har ikke kjøpt et eneste spill fra Ubisoft siden Splinter Cell: Double Agent. Her er det boikott og slik skal det forbli fram til Ubisoft kan overbevise meg om noe annet.

 

Robin

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pc markedet er i en litt spesiell situasjon for tiden :

 

*Spillerne er virkelig sultne etter nye spill og konsepter.

*Spillerne er temmelig slitne på porter og produkter som er laget for multiplatform og som definitivt ikke er tilpasset pc.

*Spillerne er møkka lei tullet til Microsoft og Games for Windows Live platformen (som er noe herk).

*Spillerne ønsker seg knallgod grafikk og en real spillopplevelse langt utover det en spillkonsoll kan gi per dags dato.

 

Det er nettopp derfor det er så spennende å se at Indie spill som for eksempel Projectzomboid kan få så mye oppmerksomhet eller spill som Minecraft kan greie å selge langt over 4 millioner og gi skaperen flere titals millioner Euro i kassa. Det er ikke alltids nødvendig med flashy grafikk for å tjene penger, men å levere noe som virkelig engasjerer spilleren.

 

Personlig har jeg "donert" flere ganger til utvikleren av Dwarf Fortress en sum som nå har oversteget 50$ rett og slett fordi jeg mener utviklingen av spillet fortjener det.

 

Vi voksne spillere har i all fall penger og vi betaler gjerne når vi føler at vi får et ordentlig produkt tilbake som dekker våre behov og ikke "utgiverens" pengebehov. Hadde Ubisoft tatt litt mer hensyn til at DRM'en som brukes faktisk hindrer spillerne mer enn noe annet (den ble jo uansett knekt relativt kjappt) og heller brukt andre måter for å verifisere at du sitter på en lovlig versjon av spillet (eller legge til rette for at du kan kjøpe det senere) så hadde det nok ikke vært like mange som hater selskapet som nå.

 

Så Ubisoft om dere leser dette så sørg for å gi oss spill som faktisk er laget for oss pc spillere uten ødeleggende drm og sørg for å behandle oss med respekt og som voksne spillentusiaster så skal dere få se at vi begynner å bry oss om å kjøpe spillene deres (så lenge disse er gode selvsagt).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

*Spillerne er møkka lei tullet til Microsoft og Games for Windows Live platformen (som er noe herk).

 

Denne ser jeg ingen problemer i, det er heller ubi's "You lost connection, FUCK YOU" greia jeg ikke liker. Og EA's "Wanna play thru Mass Effect again? FUCK YOU, you've arleady installed it on 5 PC's!"

 

Satan.

Lenke til kommentar

Ren og skjær idioti fra utviklerens side hindrer I Am Alive til PC, faktisk.

 

Bare nokk et bevis pc spillemrkedet har drept seg selv med all piratkopieringen :ph34r: hvem har skylda? brukerne selv desverre

 

Bevis? Du må nok lengre ut på landet med den. Du må lære deg å gjøre mer research enn bare å ta det en ignorant, uopplest utvikler av et middelmådig katastrofesill, sier for god fisk.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ren og skjær idioti fra utviklerens side hindrer I Am Alive til PC, faktisk.

 

Bare nokk et bevis pc spillemrkedet har drept seg selv med all piratkopieringen :ph34r: hvem har skylda? brukerne selv desverre

 

Bevis? Du må nok lengre ut på landet med den. Du må lære deg å gjøre mer research enn bare å ta det en ignorant, uopplest utvikler av et middelmådig katastrofesill, sier for god fisk.

 

 

En XBox fanboy som hater PC, så ikke bry deg om han. Han skriver slik i alle poster.

Lenke til kommentar

Ren og skjær idioti fra utviklerens side hindrer I Am Alive til PC, faktisk.

 

Bare nokk et bevis pc spillemrkedet har drept seg selv med all piratkopieringen :ph34r: hvem har skylda? brukerne selv desverre

 

Bevis? Du må nok lengre ut på landet med den. Du må lære deg å gjøre mer research enn bare å ta det en ignorant, uopplest utvikler av et middelmådig katastrofesill, sier for god fisk.

 

Men han har da litt rett, bare at det gjelder konsoll like mye som pc. Pirater skyter seg selv i foten når de laster ned spill, og deretter klager på at spillet ikke er bra nok/det ikke kommer en oppfølger osv. Grunnen er jo for lite penger intjent. Hadde de i forgjengeren tjent enda mere så hadde de jo selvfølgeligt brukt mer penger på det neste spillet, se Borderlands 1 og Borderlands 2. De satser og bruker mye mer ressusjer på Borderlands 2. Men kanskje de hadde brukt ENDA mer dersom ingen lastet det ned?

 

Så spillmarkedet dreper seg selv med nedlastning, og det er brukerene selv som er skylden. Men det gjelder jo alle konsoller.

 

Nå prater jeg rent generelt og ikke om denne tittelen spesielt :)

Lenke til kommentar

Sitter med håndflaten mot pannen. Ja, en god gammel "facepalm". Ubisoft sier og gjør så mye dumt nå for tiden, at jeg rett og slett ikke klarer å ta de seriøst lenger.

 

Nei, de får styre på. Så kan de komme kravlende tilbake når alle kundene har forsvunnet. De kommer vel med enda en unnskyldning da også...

 

/sigh

Lenke til kommentar

Jeg savner tidene når de som spilte data fikk gjøre det ifred og de som spilte Konsoll gjorde det fint for seg sjøl. Resten av verden ga faen.

 

Idag skal alle være sofagamere og fyre opp konsollen sin tre minutter for dagen. Kvaliteten på spill er sunket ned på et nivå som er skremmende dårlig. Innpakningen er fin, men utformingen er som en kinder egg leke. Man er drita lei etter kort tid og ser ette noe nytt igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg savner tidene når de som spilte data fikk gjøre det ifred og de som spilte Konsoll gjorde det fint for seg sjøl. Resten av verden ga faen.

 

Idag skal alle være sofagamere og fyre opp konsollen sin tre minutter for dagen. Kvaliteten på spill er sunket ned på et nivå som er skremmende dårlig. Innpakningen er fin, men utformingen er som en kinder egg leke. Man er drita lei etter kort tid og ser ette noe nytt igjen.

Indie-spill på Steam kan nok være noe for deg :)

 

Jeg er forøvrig helt enig, selv Skyrim som skal være så bra ifølge så mange er jo en komplett neddummet og irriterende konsollopplevelse: 20 minutter cutscenes på starten av spillet, uslitelige våpen, lettere items, du er sterkere enn alle fra dag 1, cutscenes, ingen valg er dårlige, menyer laget for å navigere med kontroller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at Ubisoft har så drastiske tiltak for å jage bort "skumle fæle pirater", har selv hatt et positivt bilde av dem, inntil de siste årene....

 

En annen sak er at Ubisoft alltid får æren for spillene som blir laget, ikke spillutviklerne. Jeg vil også si at noen av spillene er brae, eller har hatt en potensiell mulighet for å bli bra, men Ubisoft har ødelagt dem.

Lenke til kommentar

Synd at Ubisoft har så drastiske tiltak for å jage bort "skumle fæle pirater", har selv hatt et positivt bilde av dem, inntil de siste årene....

 

En annen sak er at Ubisoft alltid får æren for spillene som blir laget, ikke spillutviklerne. Jeg vil også si at noen av spillene er brae, eller har hatt en potensiell mulighet for å bli bra, men Ubisoft har ødelagt dem.

Splinter Cell er en god serie ja.

 

Et spill Ubisoft er involvert i er Maniaplanet (aka Trackmania 2), dette spillet er det beste arkade/racing-spillet lansert i år med god margin.

Lenke til kommentar

Ren og skjær idioti fra utviklerens side hindrer I Am Alive til PC, faktisk.

 

Bare nokk et bevis pc spillemrkedet har drept seg selv med all piratkopieringen :ph34r: hvem har skylda? brukerne selv desverre

 

Bevis? Du må nok lengre ut på landet med den. Du må lære deg å gjøre mer research enn bare å ta det en ignorant, uopplest utvikler av et middelmådig katastrofesill, sier for god fisk.

 

Men han har da litt rett, bare at det gjelder konsoll like mye som pc. Pirater skyter seg selv i foten når de laster ned spill, og deretter klager på at spillet ikke er bra nok/det ikke kommer en oppfølger osv. Grunnen er jo for lite penger intjent. Hadde de i forgjengeren tjent enda mere så hadde de jo selvfølgeligt brukt mer penger på det neste spillet, se Borderlands 1 og Borderlands 2. De satser og bruker mye mer ressusjer på Borderlands 2. Men kanskje de hadde brukt ENDA mer dersom ingen lastet det ned?

 

Så spillmarkedet dreper seg selv med nedlastning, og det er brukerene selv som er skylden. Men det gjelder jo alle konsoller.

 

Nå prater jeg rent generelt og ikke om denne tittelen spesielt :)

 

Spillet er utviklet og utgitt av Ubisoft. Ubisoft er - som mange vet - verdens minst glupe utgiver når det kommer til PC. Folk gidder ikke å kjøpe spillene deres fordi den forbanna DRM'en deres krever at man må være på nett konsekvent om man vil spille spillene deres. Hvorfor må man være online for å spille Assassin's Creed? Denne DRM'en forhindrer ikke piratkopiering. Piratene får spille spillet, uten problem. De legitime spillerne/kjøperne får derimot problemer. Ramler nettet ditt ut? Da slår spillet seg av. Ramler serveren til Ubisoft ut? Da slår spillet seg av. Dette forhindrer ikke piratkopiering. Det OPPFORDRER til det.

 

For oss i Norge er ikke dette verdens største problem, men i resten av verden er det MANGE land som fortsatt opererer med en form for tellerskritt, hvor man har X antall megabytes man har lov til å laste ned (fra torrents og Steam til youtube og generell nettbruk) per måned. For disse er det svært frustrerende at nettet må stå og suges ut når man bare skal spille et singleplayer-spill.

 

Det er faktisk Ubisoft som skyter seg selv i foten med sin egen DRM. De selger dårligere. Når de så finner ut at PC-spillere er glupere enn de trodde, og folk boikotter spillene deres (eller piratkopierer dem for å slippe unna kopisperren), så begynner DE å sutre og skylde på piratkopiering.

 

 

Faktum er at gode spill fra dyktige utviklere - på generell basis - selger godt. The Witcher 2 solgte som bare det - et ekslusivt PC-spill - og det har ikke DRM i det hele tatt!

Forøvrig er logikken din med at spill som selger bra, får utvikleren til å bruke mer penger neste gang... den er på så tynn is som det går ann uten å falle rett gjennom. Call of Duty er elefanten i rommet som ingen kan ignorere. Hvert eneste spill i den serien selger mer enn forrige spill. Dette til tross for at det aldri brukes mer penger på oppfølgerne. Den samme grafikken, de samme lydene, de samme våpenene, den samme varigheten, de samme kartene (og gjenstander som svære hus blir gjenbrukt fra spill til spill), osv.

 

Dårlig kritikk og dårlige salg skulle om noe som helst, oppfordre utviklerne/utgiverne til å ta i enda hardere neste gang, og ikke bare demotivere dem og få dem til å kansellere spill fra system-X, Y eller Z.

 

Dette spillet virker nå temmelig middelmådig uansett. Jeg tror ikke anmeldelsene blir særlig gode, og da blir ikke salgene særlig gode heller. Det vil ikke hjelpe ytterligere at de ikke porter spillet til PC i det hele tatt.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...