Gå til innhold

Anmeldelse: Halo: Combat Evolved Anniversary (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234
hadde det vært gratis online-spilling på X-Box 360, så hadde jeg lett plukket opp dette spillet.
Syntes synd på de som ikke har råd til å betale 1 krone og 50 øre om dagen for å spille online.

 

Ja samme her, det koster jo ingenting

Lenke til kommentar
hadde det vært gratis online-spilling på X-Box 360, så hadde jeg lett plukket opp dette spillet.
Syntes synd på de som ikke har råd til å betale 1 krone og 50 øre om dagen for å spille online.

 

Ja samme her, det koster jo ingenting

 

Er det ikke litt merkelig å framstille det at andre folk får samme tjeneste gratis som at dette har noe med fattighet eller manglende betalingsevne å gjøre?

 

AtW

Lenke til kommentar

Patetisk innledning på anmeldelsen ;

"Vi har hatt skytespel på konsoll før Halo i fleire format, men ingen av dei klikka med publikum på same måte som Halo. Det var alltid noko feil, og det var ingen som på nokon måte kunne tenkje seg at eit skytespel på konsoll kunne vere betre enn eit skytespel på PC. Mus og tastatur er framleis langt framfor kva ein kan få til med ein kontrollar, men kor raskt du kan snu deg er ikkje alt. Dei siste åra har vi sett eit dramatisk skifte, og mange føretrekk no å spele på konsoll. Ein kollega sa det for fleire år sidan ganske treffande då vi diskuterte skytepel generelt:

? Å spele på PC er som å styre eit punkt som flyt i lufta. På konsoll kjenner du tyngda i kvart våpen. "

 

Bare fordi konsoll fikk til et skytespill som funket noenlunde , vil det tilsi at de fleste foretrekker konsoll pga dette ? Er det bedre å holde figuren i dukkestrenger enn å ha full kontroll og deltagelse i spillet ?

Bruk ALDRI det argumentet kjære anmelder, konsoll er det billigste alternativet til å få spilt moderne spill der offeret er dårligere kontrollfølelse, vingeklippet mekanismer og gameplay , dårligere grafikk og lyd og rasering av spillet grunnet gjennomsyret arcade pga konsollens elendige hardware.

Det som er positivt med konsoll er co-op og sofaspilling - så en konsoll kan være bra å ha , men bruk aldri argumentet at Halo er et bedre skytespill enn de beste på pc.

 

Halo var det første skytespillet på konsoll som jeg brukte noe tid på i sin tid. Og jeg likte det godt den gang.Kjøpte aniversary edition nå - mest av nostalgiske grunner. Men det viste seg å være overraskende bra, 10 år etter. Men jeg forsto det heller ikke slik at artikkelforfatter sa at Halo er et "bedre skytespill enn de beste på PC."

 

En av de større oppgraderingene i spillet er ikke bare grafikken, men også lyden. Her har de også gjort en god job.

 

Så til hovedpoenget mitt. Man holder vel figuren sin i dukkestrenger enten man bruker mus eller gamepad. Personlig har jeg mer kontrollfølelse med Xbox 360 kontrolleren enn med mus. Jeg støtter faktisk artikkelforfatteren her. Men i forhold til hardware på konsollene er jeg enig med deg at de er "elendig" sammenlignet med dagens PC'er. (Min PC i signaturen).

 

Jeg synes at grafikken på konsoll nå virkelig begynner å bli stusselig i forhold til PC. Så for singelplayerspill så kjøper jeg oftest spillene på PC, men spiller de der med Xbox 360 kontrolleren (uten noe autoaim). Det gir meg det beste fra to verdener. Witcher 2 har foreksempel fantastisk grafikk, men styres best med 360 kontrolleren. Elder Scrolls - Skyrim ligeså, og Crysis-spillene hadde jeg mest kontroll med 360 kontrolleren. Deus Ex - Human Revolution - fantastisk med 360 kontrolleren.

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke litt merkelig å framstille det at andre folk får samme tjeneste gratis som at dette har noe med fattighet eller manglende betalingsevne å gjøre?

Det er to grunner til at jeg kjøpte PS3 i stedet for Xbox. Blåstråle og gratis nettspilling. Det handler ikke om prisen, men prinsippet om å ikke betale for å spille spill jeg har kjøpt.

 

@dr pee: Trenger man adapter og/eller spesiell programvare for å bruke xbox-kontroller på pc?

Lenke til kommentar

Trenger man adapter og/eller spesiell programvare for å bruke xbox-kontroller på pc?

Har du kontroll med ledning skal det bare være å plugge den rett i usbporten så vidt eg vet. Eg har kjøpt en trådløs mottaker så eg kan bruke den trådløse kontrollen. Det fungerer utmerket. http://www.ebay.com/itm/Wireless-Controller-Gaming-PC-Receiver-Xbox360-USB-Black-/140634727980?pt=Video_Games_Accessories&hash=item20be7ba62c

Lenke til kommentar

Er det ikke litt merkelig å framstille det at andre folk får samme tjeneste gratis som at dette har noe med fattighet eller manglende betalingsevne å gjøre?

Det er to grunner til at jeg kjøpte PS3 i stedet for Xbox. Blåstråle og gratis nettspilling. Det handler ikke om prisen, men prinsippet om å ikke betale for å spille spill jeg har kjøpt.

 

@dr pee: Trenger man adapter og/eller spesiell programvare for å bruke xbox-kontroller på pc?

 

Som nevnt, enten plugger man den rett inn (usb-versjon), eller kjøper enn mottaker der man kan koble til så mange(?) trådløse 360-kontrollere man vil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt teknisk flisespikkeri angående motoren: Singleplayer er ikke basert på Halo Reach sin motor, men Saber3D som er det mindre kjente studioet Saber Interactive (Timeshift, Battle: Los Angeles og som har ) sin egenutviklede motor lagt på toppen av den originale motoren. Det er dette som enkelt sagt gjør det mulig å "switche" mellom ny og gammel grafikk.

 

Multiplayer-delen er imidlertid Halo Reach sin motor, som vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Øystein, du skal ha at du skriver vannvittig gode anmeldelser! Kan si meg enig i veldig mye av det som står her. Forhåndsbestilte og spilte igjennom de første banene i løpet av de første dagene, men jeg spilte igjennom originalspillet (som jeg fikk med min første Xbox, for godt og vel åtte år siden) tidligere i år, så ga meg da jeg kom til The Library. Skal (selvfølgelig) komme meg igjennom, og deretter et par ganger til med venner i sofaen, og ser frem til mimring og moro.

At kontrollene og spillbarheten har holdt seg ved like i ti år er ikke annet enn imponerende. Litt finjustering i innstillingene er det som skal til, så er det som å spille Halo 3 eller Reach - med unntak av våpenfølelsen, og den altfor kraftige plasmarifla (plasmarifla er mer eller mindre like god å ha som pistolen!).

Repetisjon var et problem da spillet kom, og det er det også i dag, men det er mye morsommere å spille med "sculls" på, som et plaster på såret. Personlig er jeg også mye bedre i skytespill generelt nå, så vanskelighetsgraden er vattet opp et par hakk, mens jeg venter til coop med å ta det på Legendary. Alt i alt synes jeg det var vel verdt de 400,- jeg ga for det. Jeg er muligens en Halo-fanboy uten like, men så lenge det bringer meg mer underholdning ser jeg ikke helt problemet ved det.

 

Skulle det komme en remake av Halo 2 også, noe jeg ikke tviler på, håper jeg du kan anmelde den også. Husker da jeg leste Halo 2 anmeldelsen din, og delsetningen "...kjem det beintørt fra Master Chief: Eg treng eit våpen." er et av de bedre sitatene jeg husker (Kan være det ikke er riktig ord-for-ord, tar det fra hukommelsen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...