Gå til innhold

Anmeldelse: The Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan hadde det vært om Midna hadde snakket engelsk?

 

Jeg bare spør.

 

Pussig at du skulle spørre, jobbet med et prosjekt for noen år tilbake. Her har du egentlig litt av svaret du søker :p

 

http://midnafanforum.com/index.php?topic=10880.0

 

http://midnafanforum.com/index.php?topic=10880.msg359384#msg359384

 

http://midnafanforum.com/index.php?topic=10880.msg359332#msg359332

 

Nok om det.

Selv skal jeg være ærlig å si jeg sitter å spiller den lekkede versjonen av SS, klarte bare ikke vente til jeg får det fra CDON. Jeg må si meg storfornøyd med spillet så langt, her er det bare å glede seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I forbindelse annmeldelsen så stemmer det ikke at du ikke har noen form for jorunal. Du har sheika stonene som befinner seg stort i hver sone som kan benyttes for å holde trakk på hva slags side quest du holder på med og kan hjelpe deg odersom du står fast... Ser helle ingen grunn til å få vondt i ryggen med tanke på at det går ann og lene seg tilbake mens man spille (med unntak kanskje av tre bossfighter hvor virkelig presisjonsfektning kreves).

 

Personlig synes jeg dette spillet tok zelda serien opp til ett helt nytt nivå, med spesielt da tanke på karakterer, storybygging og fighter som virkelig skjerper sansene og setter kroppen i beredt. Jeg gir spillet et litt ustø 9.9 (med tanke på å kanskje veie det opp) og vil fint si at det er det beste spillet jeg noensinne har spilt.

 

Ps. Stemmer i et zelda-spill vil ødelegge hele zelda underverset, og vil gi karakterne en sjel som nintendo bestemmer... Bedre og få lov til å få den følelsen selv :) Og til deg som sa at link bare er et ikon som blir fortalt om og om igjen, så er ikke det helt riktig, det er en rød tråd i hele universet hvilket vises ganske klart i wind waker, phantom hourglass, spirit tracks, og som nå vises virkelig godt i Skyward sword, hvor dette spillet er plassert ganske langt bak i hyrules historie :)

Lenke til kommentar

I forbindelse annmeldelsen så stemmer det ikke at du ikke har noen form for jorunal. Du har sheika stonene som befinner seg stort i hver sone som kan benyttes for å holde trakk på hva slags side quest du holder på med og kan hjelpe deg odersom du står fast... Ser helle ingen grunn til å få vondt i ryggen med tanke på at det går ann og lene seg tilbake mens man spille (med unntak kanskje av tre bossfighter hvor virkelig presisjonsfektning kreves).

 

Personlig synes jeg dette spillet tok zelda serien opp til ett helt nytt nivå, med spesielt da tanke på karakterer, storybygging og fighter som virkelig skjerper sansene og setter kroppen i beredt. Jeg gir spillet et litt ustø 9.9 (med tanke på å kanskje veie det opp) og vil fint si at det er det beste spillet jeg noensinne har spilt.

 

Ps. Stemmer i et zelda-spill vil ødelegge hele zelda underverset, og vil gi karakterne en sjel som nintendo bestemmer... Bedre og få lov til å få den følelsen selv :) Og til deg som sa at link bare er et ikon som blir fortalt om og om igjen, så er ikke det helt riktig, det er en rød tråd i hele universet hvilket vises ganske klart i wind waker, phantom hourglass, spirit tracks, og som nå vises virkelig godt i Skyward sword, hvor dette spillet er plassert ganske langt bak i hyrules historie :)

 

No trur eg du misforstår litt. Eg har ikkje kritisert spelet for at ein kanskje får vondt i ryggen, eg nemner det som ein konsekvens av at ein blir engasjert og lener seg framover utan å tenkje heilt over om sitjestillinga er god eller ikkje:)

 

Elles er desse steinane ei svært dårleg unnskuldning for ein journal. Eg er på jakt etter noko eg kan plukke fram der og då når eg treng det, ikkje ein stein eg må springe til. Dessutan er det ikkje så mange av dei, og det tar lang tid før ein får tilgang på dei.

 

Når det gjeld stemmer er ikkje dette noko som er nødvendig for meg i eit spel. Grunnen til at eg reagerer på det her er at Zelda fjernar seg stadig meir frå sine røter når det kjem til korleis historia blir presentert. Det blir meir og meir filmatisk med meir dynamiske filmsekvensar, og tekstboblene endar då opp med å bryte med flyten i desse filmane. Eg seier heller aldri at Link må ha stemme, og påpeiker at han allereie er stum.

Lenke til kommentar

Øystein, hvordan mener du snakkeboblene ødelegger for flyten? Hvis det er noenlunde samme type filmatiske sekvenser som i Twilight Princess, så synes jeg selv det fungerte helt utmerket. Joda, man kan holde en "snakkeboble" unaturlig lenge og dermed "pause" filmsekvensen, men for meg blir dette litt som når en del av skuespillerne på en teaterscene "fryses" fordi handlingen bytter mellom to steder på scenen - gotta work with the game. Jeg synes disse filmatiske sekvensene med snakkebobler er noe av det som gjør Zelda-serien så spesiell.

 

Det er sikkert bare smak og behag, men det kan jo være det er noe mer, så jeg spør i ren nysgjerrighet: På hvilken måte mener du snakkeboblene bryter opp flyten?

Lenke til kommentar

Øystein, hvordan mener du snakkeboblene ødelegger for flyten? Hvis det er noenlunde samme type filmatiske sekvenser som i Twilight Princess, så synes jeg selv det fungerte helt utmerket. Joda, man kan holde en "snakkeboble" unaturlig lenge og dermed "pause" filmsekvensen, men for meg blir dette litt som når en del av skuespillerne på en teaterscene "fryses" fordi handlingen bytter mellom to steder på scenen - gotta work with the game. Jeg synes disse filmatiske sekvensene med snakkebobler er noe av det som gjør Zelda-serien så spesiell.

 

Det er sikkert bare smak og behag, men det kan jo være det er noe mer, så jeg spør i ren nysgjerrighet: På hvilken måte mener du snakkeboblene bryter opp flyten?

 

Smak og behag har definitivt mykje med det å gjere, men mange filmsekvensar i Skyward Sword blir som å sjå ein teiknefilm der skjermen blir låst medan noko blir sagt. Ein kan sjølvsagt sjå på det som ein nostalgisk ting, og vere redd for endring, men folk var like redde før Final Fantasy-serien fekk stemmer.

 

For min del trur eg spesielt Final Fantasy XII hadde blitt ei trist affære utan det fantastiske skodespelet. Poenget er: Folk sin aversjon mot stemmer er nok meir basert på frykt for det ukjende enn noko reelt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt spillet, men kan ikke si at jeg er vanvittig imponert over grafikken utiftra de bildene som ligger i artikkelen. Det ser ærlig ut som Nintendo 64 - grafikk, som supermario med litt bedre grafikk. Kan godt mulig være det er et flott spill, men på grafikkfronten kan jeg ikke se hvordan det kan få så mye skryt.

Lenke til kommentar
I forbindelse annmeldelsen så stemmer det ikke at du ikke har noen form for jorunal. Du har sheika stonene som befinner seg stort i hver sone som kan benyttes for å holde trakk på hva slags side quest du holder på med og kan hjelpe deg odersom du står fast... Ser helle ingen grunn til å få vondt i ryggen med tanke på at det går ann og lene seg tilbake mens man spille (med unntak kanskje av tre bossfighter hvor virkelig presisjonsfektning kreves).Personlig synes jeg dette spillet tok zelda serien opp til ett helt nytt nivå, med spesielt da tanke på karakterer, storybygging og fighter som virkelig skjerper sansene og setter kroppen i beredt. Jeg gir spillet et litt ustø 9.9 (med tanke på å kanskje veie det opp) og vil fint si at det er det beste spillet jeg noensinne har spilt.Ps. Stemmer i et zelda-spill vil ødelegge hele zelda underverset, og vil gi karakterne en sjel som nintendo bestemmer... Bedre og få lov til å få den følelsen selv :) Og til deg som sa at link bare er et ikon som blir fortalt om og om igjen, så er ikke det helt riktig, det er en rød tråd i hele universet hvilket vises ganske klart i wind waker, phantom hourglass, spirit tracks, og som nå vises virkelig godt i Skyward sword, hvor dette spillet er plassert ganske langt bak i hyrules historie :)
No trur eg du misforstår litt. Eg har ikkje kritisert spelet for at ein kanskje får vondt i ryggen, eg nemner det som ein konsekvens av at ein blir engasjert og lener seg framover utan å tenkje heilt over om sitjestillinga er god eller ikkje:)Elles er desse steinane ei svært dårleg unnskuldning for ein journal. Eg er på jakt etter noko eg kan plukke fram der og då når eg treng det, ikkje ein stein eg må springe til. Dessutan er det ikkje så mange av dei, og det tar lang tid før ein får tilgang på dei.Når det gjeld stemmer er ikkje dette noko som er nødvendig for meg i eit spel. Grunnen til at eg reagerer på det her er at Zelda fjernar seg stadig meir frå sine røter når det kjem til korleis historia blir presentert. Det blir meir og meir filmatisk med meir dynamiske filmsekvensar, og tekstboblene endar då opp med å bryte med flyten i desse filmane. Eg seier heller aldri at Link må ha stemme, og påpeiker at han allereie er stum.

 

Vil først bare si at det forrige innlegget mitt ikke var som en kritikk av annmeldelsen, men var mer ment som mitt syn på hvordan jeg opplevde spillet. Som jeg ville dele med de andre som skal spille igjennom dette fantastiske spillet. Selvom jeg kan ha ordlagt meg på en mulig dårlig måte.

 

I annledning av journal systemet er jeg fullstendig enig med deg at det ikke er optimalt. Jeg hadde ikke hatt noe imot og få spørre fi om hva slags quests man har for øyeblikket. Men poenget mitt var at det var et der, men glemte kanskje og nevne at det var dårlig :)

 

Men når det gjelder ryggen har det nok hende jeg mistforsto annmeldelsen. Jeg kan godt forstå at man får vondt i ryggen av dette spillet, men jeg personlig fikk aldri det :)

 

Stemmesitatet mitt var ment som et innlegg i debatten som går over forumene :)

 

Uansett, Jeg synes du skrev en veldig god annmeldelse som framla alle de punktene som var verdt og nevne i forbindelse med spillet, og jeg håper du nøyt spillet like mye som det jeg gjorde :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt spillet, men kan ikke si at jeg er vanvittig imponert over grafikken utiftra de bildene som ligger i artikkelen. Det ser ærlig ut som Nintendo 64 - grafikk, som supermario med litt bedre grafikk. Kan godt mulig være det er et flott spill, men på grafikkfronten kan jeg ikke se hvordan det kan få så mye skryt.

Grafikken på Wii ut ifra bilder er sjelden imponerende. Ta for eksempel Twilight Princess eller Super Mario Galaxy 1 og 2. Begge ser fantastiske ut i virkeligheten, men på stillbilder kommer den dårlige oppløsningen ekstra tydelig fram. Bevegelser dekker over denne til en viss grad.

 

Når det er sagt; jeg føler jeg har sett bedre bilder av spillet enn dem i denne omtalen, ja.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Bra Gamer.no - dere har tatt dere tid til å nyte denne perlen (de fleste har også gjort det bortsett fra Gamespot som ga spillet 7.5; dårligere en Ray-Man:)

 

Elkjøp leverte tidlig så jeg har kost meg med Skyward siden tirsdag. Snart ferdig med første tempel og har kommet til det punktet hvor jeg må spille før jobb og klarer ikke å tenke på annet mens jeg er på jobb.

 

Til alle som skal plukke opp kopien sin imorgen - gled dere og riktig god helg :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt spillet, men kan ikke si at jeg er vanvittig imponert over grafikken utiftra de bildene som ligger i artikkelen. Det ser ærlig ut som Nintendo 64 - grafikk, som supermario med litt bedre grafikk. Kan godt mulig være det er et flott spill, men på grafikkfronten kan jeg ikke se hvordan det kan få så mye skryt.

 

Enkelt ganger ser spillet helt nydelig ut, men til tider kan grafikken være noe kornete. Vel dette må vi nok bare leve med til vi får WiiU og Zelda HD (kan se for meg at Skyward kommer i WiiU-utgave med forbedret oppløsning)

 

Tenkte å kjøpe meg en WII2HDMI-overgang for å få det skarpere og litt bedre farger enn komponent leverer. Ikke optimalt, men as good as it gets.

 

http://www.neoya.com/shop/wii2hdmi/

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt spillet, men kan ikke si at jeg er vanvittig imponert over grafikken utiftra de bildene som ligger i artikkelen. Det ser ærlig ut som Nintendo 64 - grafikk, som supermario med litt bedre grafikk. Kan godt mulig være det er et flott spill, men på grafikkfronten kan jeg ikke se hvordan det kan få så mye skryt.

 

Husker du i det hele tatt N64? Grafikken i Skyward Sword er langt, langt bedre enn det N64 kunne levere. Når det er sagt, kan den ikke måle seg med hva Xbox360/PS3 gjør. Da tenker jeg spesielt på omgivelsene (trær osv). Karakterene kan jeg ikke utsette noe spesielt på.

Lenke til kommentar

Likte anmeldelsen. Ser fram til dette spillet!Personlig synes jeg stumheten er noe av det som gjør Zelda-spillene så unike. Vi snakker om noe så spesielt som et "tekstbasert", filmatisk eventyrspill (tilgi meg min upresise/alternative bruk av begrepet tekstbasert). Det har fungert helt utmerket i alle tidligere spill, og jeg ser ingen grunn til at det skal endre seg: Utviklerne apellerer til fantasien vår, og personlig tror jeg at jeg trives mye bedre med dette enn hvis jeg skulle fått stemmer tredd ned over hodet.Stemmeskuespill i Zelda-spill hadde rett og slett føltes helt feil, og selv om jeg er sikker på at det hadde vært en vanesak (vi hører da tross alt stemmene deres gjennom gryntene, gispene og den onde latteren), så tror jeg at spillet ville mistet litt, om ikke en hel del, av magien sin.Dessuten kunne man neppe valgt f.eks. japansk tale på vestlige utgaver av spillene, like lite som man kan velge japansk tekst i dagens Zelda-spill. For oss som ser en del anime fungerer japansk tale med engelsk undertekst strålende, og engelsk dubbing i disse seriene har en tendens til å virke veldig barnslig.For ikke å snakke om "ikke-eksisterende" språk. For å ta Zelda-historiens eneste "100%" stemmelagte karakter: Hvordan hadde det vært om Midna hadde snakket engelsk?Jeg bare spør.

 

Vel det virket ikke helt bra den gangen det var stemmer, det er vel og merke Phillips som laget dette:

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe meg en WII2HDMI-overgang for å få det skarpere og litt bedre farger enn komponent leverer. Ikke optimalt, men as good as it gets.

 

http://www.neoya.com/shop/wii2hdmi/

Såvidt jeg kan lese meg fram til, gjør denne akkurat samme jobben som komponent (ikke forveksle med kompositt, som følger med Wii-en) hva kvalitet angår. I noen tilfeller blir det faktisk dårligere, ettersom bildet uansett må oppskaleres til TV-ens oppløsning, og TV-en gjør ofte en bedre jobb her enn adapteren kan gjøre. (Dessuten tror jeg adapteren bare støtter oppskalering 720p, og hvis du har 1080p TV må den uansett oppskalere enda en gang.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...