Gå til innhold

Hvordan selge 'brukte' spill som f.eks. Modern Warfare 3?


Anbefalte innlegg

Jeg har noen PC-spill som jeg ønsker å selge, deriblant Modern Warfare 3, men jeg er litt usikker på hvordan dette vil fungere i praksis med tanke på at mange av spillene er blitt aktivert via Steam.

 

Dessuten er flere av spillene registrert i mitt navn. For eksempel: Da jeg kjøpte Dragon Age 2, registrerte jeg spillet på min konto på BioWare Social Network.

 

Spørsmålene mine er som følger:

 

- Hvis jeg selger et spill som jeg har registrert manuelt, holder det da at jeg bare sletter registreringen?

- Spill som er aktivert automatisk via Steam: Må jeg gjøre noe spesielt for at kjøperen kan kjøre spillet på sin maskin? Serienummeret er jo allerede registrert på min konto.

 

Dette gjelder altså spill der en fysisk kopi av spillet skal selges (spill som er kjøpt i en fysisk butikk). Jeg ønsker at kjøperen skal kunne installere spillet på sin egen PC uten å få problemer i tilknytning til at spillet har vært registrert på en annen konto tidligere.

 

Jeg er spesielt interessert i tilbakemeldinger fra folk som har hatt erfaringer med liknende salg tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill som er registrert på steam er knyttet til steam-accounten din, uavhengig om du kjøpte dem retail eller ikke. Disse spillene kan du altså ikke selge videre

 

Takk for svar. Jeg er ikke så veldig overrasket over at det ikke lar seg gjøre, da selskap som Steam taper penger på at folk selger brukte spill. Litt surt for kjøperen, men når man først har godtatt EULA'en så kan man egentlig ikke klage.

Lenke til kommentar

Heksejakten mot pirater går utover de ærlige kundene.

Klart det gjør det og klart at for mange så er da alternativet til å kjøpe brukt spill å laste ned en piratversjon med crack :no:

 

Det er slik som den gamle vikingkongen fra Sunnmøre fant ut for 1000 år siden.Gange-Rolf het han,og han fant ut at han kunne tjene enorme summer penger på å skattlegge bøndene moderat og få en forutsigbar og jevn inntekt over mange år fremfor å gjøre som andre vikingkonger,som utplyndret bøndene til de sultet ihjel eller ikke hadde mer verdier igjen.Det er jo sånn spillbransjen er i ferd med å gjøre med spillerne;kreve mer og mer penger for alt mulig,enten det er spilling online eller div DLC greier,samt nekte oss å selge spillene brukt.På toppen kommer da alle kopisperrene som ikke engang ærlige spillere kan leve med.Vikingtiden tok slutt,gjør spillenes tid det også tro?

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...