Gå til innhold

Noen som trenger nettside?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et skoleprosjekt med deadline neste torsdag, og leter etter en oppdragsgiver.

Mtp. den korte tidsfristen, kan det ikke være en veldig avansert side(mange undersider, javascript, flash etc. men kan bygges på senere), og den vil bli laget med html og css.

 

Jeg vil ta betalt i og med at det må jobbes med på fritia, men det vil være en grei pris.

 

 

Jeg er 18 år og går 3. året med media og kommunikasjon. Tidligere verk bl.a: www.jarabygg.no

 

Mvh Daniel

 

EDIT: Hør gjerne med slektninger og venner :)

Endret av 4MB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke unormalt å ta betalt for mediaarbeid i forbindelse med skole. En "profesjonell" webdesigner kan ta opptil 900kr timen, og da ser jeg ikke noe galt i å ta studentpris for produktene mine når jeg holder et forholdsvis høyt nivå. I tillegg er 3. året så og si samme opplegget som almenn påbygg. Med andre ord har jeg lite media og jævlig mye annet skolearbeid å gjøre i tillegg til dette.

 

Og nei, vi må ha en reel oppdragsgiver. En del av kompetansemålene er nettopp samarbeidet med en oppdragsgiver.

Endret av 4MB
Lenke til kommentar

Om jeg får vurdering på nettsiden eller ikke er jo absolutt likegyldig for kunden? Webdesigner er ikke en beskyttet tittel, så jeg kan med andre ord kalle meg en freelance webdesigner. Jeg tilbyr etterarbeid på siden, og da er det plutselig utenfor skolearbeid. Er det da greit å ta betaling? I og med at jeg da er en webdesigner som designer og koder en side uten å få vurdering av en lærer etterpå?

 

Joda, kunden hjelper meg å komme i mål, men i gjengjeld får de en kvalitetsside til redusert pris.

 

Og herregud, vi snakker ikke store summer her.

Lenke til kommentar

Så du vil ta betaling for hastverksarbeid der det er du som trenger oppgaven. Det er altså de som hjelper deg ... å de må betale for det. Med slik hast bør du være glad du får et oppdrag gratis der du slipper å betale for det ;)

 

Hæ? Det blir det samme som å si til en rørleggerlærling at han burde være glad for at han får lov til å fikse rørene DINE uten å måtte betale DEG..

Lenke til kommentar

Nei, lærlingene tjener penger fra sin arbeidsgiver, ikke meg som kunde. Jeg som kunde har avtale med firma. Lærlingen har ikke lov engang til å utføre eget arbeid for meg han - dette må gjøres gjennom lærling/opplæringsbedriften.

 

Du kan jo kontakte et firma som driver med hjemmeside-snekring og se om du får betalt fra de på et slikt kjapt oppdrag.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår du i stedet gjør noe samfunnsnyttig. Kontakt en veldedig organisasjon som ikke har eller har dårlig hjemmeside. Forklar situasjonen din, tilby å gjøre et stykke arbeid frem til torsdag GRATIS, og en billig timepris for senere arbeid/vedlikehold/forbedringer (som garantert vil komme). Mange som vil kunne akseptere en sånn deal, og det vil både gi noen kroner senere + en veldig positiv referanse.

 

Men den korte tidsfirsten er absolutt en negativ ting :|

Endret av torbjørn marø
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er alltids lov til å prøve å ta betalt for skoleprosjekter, men om du får napp er en annen sak. Og det med at du bruker fritiden er et dårlig argument i mine øyne. Problemet her er vel at du uansett ville måtte bruke fritiden. Og skulle jeg betalt en student, ville jeg nok heller valgt en som studerer IT/programmering/ixd/webdesign på høyere nivå enn vgs. Sorry, men tror ikke det bare er meg.

 

 

Å drive et ENK og ta betalt for oppdrag ved siden av skolen er neppe noe problem, men både praktisk og prinsipielt bør en ikke ta betalt for skoleprosjekter. Det vanligste er nok å gjøre disse prosjektene gratis, og bruke dem som referanser når du senere skal skaffe deg betalende kunder.

Lenke til kommentar

Det er mange som kan tenke seg og betale for en enkel og grei nettside, da serlig små bedrifter, og dem betaer gjerne selv om du ikke er master grad, men tror nok en tidsftist på 1 uke gjør at detkan være svært vanskelig å få et betalt oppdrag.

Det går nok helt fint å lage en webside på 1 uke, problemet her er at du skal førs finne en kunde, en kunde skal vurede om du skal gjøre dette, må kanskje ta et møte med medarbeidere, litt byrokrati, akseptere jobben, diskutere innhold, osv. så går tiden..

 

Ellers ville jeg prøvd http://norskwebforum.no/

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at alle dere som disser og "vet bedre" lar være å kommentere. Åpne øynene og se. Man betaler for å klippe seg hos lærling også, selv om lærlingjobben er en del av utdanningen.

Da skjønner du ikke forskjellen - nå 'vet du bedre' uten å vite forskjellen. Også TS skjønner denne forskjellen som du ser.

 

Skal du sammenligne dette likt, så er det det samme som at jeg skal klippe deg på 'privaten'. Der kun du og jeg har et kundeforhold. Jeg har et bilde av ei/en jeg har klipt. Jeg vil og må klippe en til på kort tid og under tiden man vanligvis har. Så du er villig til å betale for å hjelpe meg ... så flott, men tror ikke det er mange andre som vil det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...