Gå til innhold

Skal det opprettes flere grenaderstillinger i norge?


Valkyria

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede vært i førstegangstjeneste og har vurdert tmbn etter høyskoleutdanningen. Jeg vet hvor mye konkurranse det er for plassene i tmbn, (gjerne 10 søkere per stilling)

og pessimistisk som jeg er regner jeg ikke med at jeg vil få en plass. Leste også her om dagen at 2.bat muligens skal legges ned, og en ny fullt vervet bataljon skal opprettes i nordnorge. Har ikke fått dette bekreftet av noen kilder, og heller ingen dato for når dette skal skje.

 

Blir den nye avdelingen en mekanisert avdeling som tmbn, eller blir det noe annet?

når blir avdelingen opprettet, hvor mange stillinger, og hvem blir etterspurt til denne avdelingen?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det er ikke 200 pax i hver av de avdelingene, men 200 spredt ut i diverse avdelinger.

 

Det tror jeg alle skjønner, men dette er jo bare i 2012 hva med f.eks 200 nye stillinger i 20124 osv. veldig mange jeg kjenner som aldri hadde hatt tanken på å verve seg, som nå leker ganske mye med den tanken etter året sitt. Førstegangstjenesten er en verve plass også fordi som aldri hadde gjort det ellers.

 

pluss at dette på en måte gjør forsvaret mer folkelig da du har veldig mange som har vært innom forsvaret og vet hva det går ut på.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...