Gå til innhold

Valget 2013: Hva er de viktigste sakene for deg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De sakene jeg tror media vil snakke om

1. Hvem vil Vennstre og FRP samarbeide med

2. Hvorfor har fattigdommen økt, SV?

og alle de tradisjonalle sakene som innvandrng, skole, barnehager og eldre.

 

Viktigst for meg etter prioritet

1. Innvandring

2. Natur

2. Infrastruktur

2. Færre folk på trygd

3. Reguleringer, f.eks. åpningstider i butikker

4. Utdanning

4. Skatte og avgiftsnivå

  • Liker 4
Lenke til kommentar

1. Mer effektivitet i det offentlige, la det private konkurere ned det offentlige.

 

2. Mulighetene for endringer i skattenivået, ikke fullt så aggresiv beskatning selvom man jobber mye og står på.

 

3. Innvandring og mer satsning på skolen!

 

4. Kutt ned på svada miljøavgifter og legge til rette for effektiv kollektivtrafikk, øremerke mer av avgiftene fra trafikanter til infrastruktur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som blir de viktigste sakene er vel nevnt ganske bra allerede. Jeg vil gjerne også tro at eldre vil bli mye mer prioritert enn unge, politi og forsvar vil helt sikkert bli "snakket om" som vanlig(uten at noenting skjer uansett hvem som vinner valget), og til en viss grad også om private skal fusjoneres enda mer med staten.

 

Hva som er viktigst for meg er uten tvil motstanden mot "effektivisering", også kjent som NPM og motstanden mot EU, og alt de står for. Andre ting må være vår motstand mot deltakelse i krig, motstand mot (nyliberal) "globalisering"(bl.a. WTO og IMF), mer innsats for miljø uten avgifter, statlig hjelp til kommuner med gjeld, muligheter for innslag av direkte demokrati, demokrati og finanssektoren, og arbeidere og deres rettigheter og demokrati. Kort sagt, mer makt til folket, mindre til oligarkene og eliten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg er lei av løfter som ikke blir holdt pga sammerbeid og vri-ing på ordene

 

jeg kommer til å stemme på det partiet som fokuserer på små men konkrete løfter, jeg kommer til å stemme på det partiet som for meg fremstår som troverdig, den politiske agendaen blir så tapt når de ikke holder løftene uansett.

føler at det er min plikt og gjør alt jeg kan for å få frem en slik beskjed til politikerne -_-

Lenke til kommentar

Ingen partier i norge er eller vil være i enn posisjon der de kan innfri sine løfter. De kan bare jobbe for det de ønsker å oppnå og håpe på å få igjennom mest mulig av sin politikk.

 

Hvis cannabis blir en valgkampsak har vi sunket dypt her i landet.

Endret av Reg2000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen partier i norge er eller vil være i enn posisjon der de kan innfri sine løfter. De kan bare jobbe for det de ønsker å oppnå og håpe på å få igjennom mest mulig av sin politikk.

 

Hvis cannabis blir en valgkampsak har vi sunket dypt her i landet.

 

 

Knis "Norge" :blush: ... Cannabis er vel bare oppskryt av media (hvor en motivasjonen kommer fra så har jeg tvil på at det er "Det Norske folk som vil ha cannabis"). Tror det er lurt å stemme på et parti som ikke lover for mye! :sleep2::sleep2:

Endret av Sandwich
Lenke til kommentar

Ingen partier i norge er eller vil være i enn posisjon der de kan innfri sine løfter. De kan bare jobbe for det de ønsker å oppnå og håpe på å få igjennom mest mulig av sin politikk.

 

Hvis cannabis blir en valgkampsak har vi sunket dypt her i landet.

jo

de er ikke i en posisjon vor de kan innfri de type løfter de gir i dag.

om de modererte seg og snakket ærlig om hvordan det ville bli ville saken vært annerledes

"vi lover å gjøre A, men vi ser på B som litt mindre viktig, og vi kan muligens måtte gi oss på punkt B for å gjennomføre A"

Lenke til kommentar

1. Innvandring/integrering.

 

2. Skatte og avgiftspolitikk.

 

3. Reguleringer for private intinitiavtakere, også kalt arbeidsgivere.

 

4. Samferdsel.

 

Norge kommer uansett ikke til å endre seg vesentlig uansett hvem av Stortingspartiene som skulle få enerett. Ennå mindre endring blir det når vi vet at det aldri skjer. Det blir en koalisjonsregjering med kompromiss på kompromiss. Vi har et valg i Norge der alle i grunn er under samme paraply. Jeg vil velge mellom flere paraplyer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...