Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Tror du ikke mm systemet til LoL, HoN og til og med Sc2 har fått mye klaging.

Jeg kan også klage på systemet innimellom, jeg kan spille på 1st page games med folk som spiller i toppteamsene, til å spille med folk som picker den 4e carryen og ikke engang har med seg TP. Dog systemet ikke er feilfritt så er det faktisk ikke dårlig.

 

Oftes møter jeg folk med ca lik skills, da det eneste som er irriterende er når det er færre soloquers enn stacks (i alle fall i min bracket) møter jeg oftes folk som spiller minst 2 og 2 eller flere sammen, når jeg velger å spille ett game med musikk isteden for med kompiser.

 

Dette er slitsomt når man møter trilane med venner og du har med deg 2 randoms. Samt også når du spiller solo, og har med stack på laget, så blir det ofte en enveis flamewar. Fordi det er jo aldri noen som selv gjør feil i dette spillet, ikke venner heller, det er bare andre. Det er vel DU ganske enig i.

 

Men uansett mr. Smint. Gå på gather siden til norge på IRC quakenet tror jeg, gather.dota2.no. Der kan du kanskje finne folk som holder ut med deg. Jeg hadde ikke klart det.

 

Jeg innrømmer når jeg gjør feil, da sier jeg sorry og at det er min feil, men jeg gjør sjelden game breaking feil. Hender innimellom, men ikke ofte.

 

Hvor er den irc kanalen? Finner den ikke på quakenet eller efnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

uansett har jeg gode nyheter, jeg har begynt å bare spille mid og nå har jeg to strake seiere og har gjort stor forskjell på laget vårt.

 

Jeg skal holde meg til midten fra nå av og ikke være allround spiller noe mer.

 

Brukte Shadow Fiend og fy faen han er helt syk, helt vill damage og jeg traff noen sexy razes også. Brukte shadow blade i mid game for å bruke ultien. Vi knuste de så jævlig, påå slutten da jeg fikk desolator også så hadde jeg -12 armor når jeg angrep andre så jeg one hittet Lion.

 

Hvis laget mitt er brukbart så vinner vi som oftest, men den matchen med tre under 200gpm ble for vanskelig.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

hey gutter jeg trenger noen råd. Se spillerne på denne kampen: https://dotabuff.com/matches/86173632

 

Void med ring of health og boots etter 17 minutter. 180 gpm.

 

Jeg ble sendt topp fordi Enchantress måtte spille mid.

 

Problemet er at motstanderen blir så ekstremt tykk av alle de killsene av de andre på laget mitt at det blir umulig for meg å få positiv, jeg hadde positiv helt til slutten.

 

Hvordan skal jeg komme meg ut av denne low bracketen?

 

Her er en til: https://dotabuff.com/matches/86156965 klarte å bevare positiv kill i denne.

 

Jugger i den kampen drepte som om killsene kom på rullebånd. de to dårligste på laget våres gjorde han helt ustoppelig.

 

Hvordan kan jeg ha gode kamper når fienden blir så uendelig tykk?

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Game 1. Ursa får tilsynelatende være fullstendig i fred. Andre lanes taper, kanskje du kunne vært der og snudd sakene? Ser av diverse items at ingen var spesielt keen på å supporte (kanskje du burde vurdere det?), da er det ikke lett å være void, som trenger alt han kan få. Basically, tviler på noen på laget ditt gjorde noe riktig der.

 

Game 2. Så lenge du har positiv stats, er vel gamet en suksess, da det dessverre ser ut til at det er det som betyr noe for deg.

 

Her er et game jeg ble kattemat for Radiant https://dotabuff.com/matches/70995242, men det gjorde ingenting; hadde det jævli gøy fordi om. Og ikke bare hadde jeg negative stats, laget vårt tapte i den forstand 43-48. Likevel vant vi gamet. Kan det forklares, smint? Som noe annet enn et mirakel?

 

PS. Voiden deres hadde 440 GPM, hjalp ikke så mye akkurat. :/

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Er ikke veldig god selv, men jeg legger merke til at av og til møter man folk på i PUB som er idioter. Klart man kan velge å klage over det eller så kan man jobbe med seg selv og bli bedre. Det som alltid er en god løsning er å finne seg en femmer å spille med. Det fine med internett er at man ikke trenger å ha venner for å finne seg noen å spille med.

 

Ikke tenk så mye på å være best og ha mest kills, bare ha det gøy.

Lenke til kommentar

hey gutter jeg trenger noen råd. Se spillerne på denne kampen: https://dotabuff.com/matches/86173632

 

Void med ring of health og boots etter 17 minutter. 180 gpm.

 

Jeg ble sendt topp fordi Enchantress måtte spille mid.

 

Problemet er at motstanderen blir så ekstremt tykk av alle de killsene av de andre på laget mitt at det blir umulig for meg å få positiv, jeg hadde positiv helt til slutten.

 

Hvordan skal jeg komme meg ut av denne low bracketen?

 

Her er en til: https://dotabuff.com/matches/86156965 klarte å bevare positiv kill i denne.

 

Jugger i den kampen drepte som om killsene kom på rullebånd. de to dårligste på laget våres gjorde han helt ustoppelig.

 

Hvordan kan jeg ha gode kamper når fienden blir så uendelig tykk?

 

1 deny med QoP mid i 2. matchen, sorry men du er ikkje så mykje betre enn lagkameratane dine som du vil ha det til.

 

Er det ingen som kjøper wards på laget ditt så gjør du det sjølv. Wards MÅ ikkje kjøpast av supports, og du får utruleg mykje for dei 150 du investerer.

 

Runes er alfa og omega når du spiller mid, junglers er svake på lvl 1-3 (med få unntak) og for å holde dei nede må ein slå hardt til tidleg. Wards i skogen(både for å sperre creepspawns og gi info om kor jungelern befinner seg til enhver tid) hjelper enormt. Ei QoP i ein offlane(top for radiant, bot for dire)-duo kan lett stikke i jungelen på lvl 2-3 og skaffe gratis-kills.

Lenke til kommentar

Og selv om man er dritgod i dota så er ikke alle på samme nivå som deg. For å ha folk på samme nivå må du finne noen å spille med. Spiller du pubs så hendre det at du får dårlige spillere, men det er fortsatt ikke matchmaking sin feil. Skillnivå ligger hos spillerne og ikke matchmaking. Hvis du har spilt dota i over 8 år så kan du ha 10 games og fortsatt være bedre enn de som har 2000 games.

 

For å utvikle talent/egenskap må man trene det om og om igjen over lang tid. Som for eks: fotball, fiolin og gitar. Alexander Rybak er en talent men hvor lenge har han trent? Ikke sant! bruk logikk :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Hva med den her da? https://dotabuff.com/matches/86644390

 

Jeg var 0/3 etter ti min, men jeg har ikke sjangs å vinne kampen alene.

 

Og selv om man er dritgod i dota så er ikke alle på samme nivå som deg. For å ha folk på samme nivå må du finne noen å spille med. Spiller du pubs så hendre det at du får dårlige spillere, men det er fortsatt ikke matchmaking sin feil. Skillnivå ligger hos spillerne og ikke matchmaking. Hvis du har spilt dota i over 8 år så kan du ha 10 games og fortsatt være bedre enn de som har 2000 games.

 

For å utvikle talent/egenskap må man trene det om og om igjen over lang tid. Som for eks: fotball, fiolin og gitar. Alexander Rybak er en talent men hvor lenge har han trent? Ikke sant! bruk logikk :D

 

Joda, men det er en grunn til at Ole Gunnar Solskjær gikk til Man U. Hvis han ble i Norge ville han ikke fått ut potensialet sitt!

Lenke til kommentar

Hva med den her da? https://dotabuff.com/matches/86644390

 

Jeg var 0/3 etter ti min, men jeg har ikke sjangs å vinne kampen alene.

 

 

 

Joda, men det er en grunn til at Ole Gunnar Solskjær gikk til Man U. Hvis han ble i Norge ville han ikke fått ut potensialet sitt!

Men han hadde heller ikke blitt plukket opp av Man U hvis han hele tiden skylte på laget når de tapte, fremfor å fokusere på å bli bedre som en spiller :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Men han hadde heller ikke blitt plukket opp av Man U hvis han hele tiden skylte på laget når de tapte, fremfor å fokusere på å bli bedre som en spiller :)

 

joda, men en spiss trenger et godt lag rundt seg for å briljere.

 

Hvis laget er så dårlig at du må ha ti mann i forsvar så blir det vanskelig å gjøre nok til at laget blir tatt til nye høyder, han scoret og spilte bra, men ingen er god nok til å gjøre gråstein til gull. Noe som var tilfelle da OGS spilte i Klausenengen.

Lenke til kommentar

Du kan whine så mye du bare vil om dine lag kamerater! Men det er KUN 1 person i laget du faktisk kan gjøre noe med! Det er deg selv!!!!

 

Er lei av at denne tråden bare har blitt til en whine-arena de siste 2 dagene!

 

Hater du de du pubber med? Fint, 2 valg har du! Skaff deg en premade gjeng, eller spill bedre til du får bedre MMR og folk på laget. Hater du MMR systemet? Bytt spill! Jeg blir bare irritert om du skal komme hit og whine om alle du møter på laget ditt og ALDRI ta selvkritikk! (av de postene dine som jeg har sett)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heiu har lyst til å prøve litt dota2 for funs spiller en del SC2 og liker denne typen konkurranse spill så har noen noe tutorials som tar det ganske enkelt hva man burde starte med og hva man må ha i de forskjellige linene? også litt items hav som er bra og starte med og hvorfor etc. :)

 

takker på forhånd

 

PS spilt litt LOL men kom aldri over level 12 eller noe og er klar over at de spiller forskjellig skkjønte slik at f.eks boots ikke er noe særlig på starten etc.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...