Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heroes of Newerth har nøyaktig samme businessmodell som DOTA har.

 

Men de har ikke hatt det hele tiden, først var spillet 100% pay-to-play, så ble det pay/free hvor folk KJØPTE heroes på early access og SÅ, det siste året, har de gått over til free-to-play.

Lenke til kommentar

 

Heroes of Newerth har nøyaktig samme businessmodell som DOTA har.

 

Men de har ikke hatt det hele tiden, først var spillet 100% pay-to-play, så ble det pay/free hvor folk KJØPTE heroes på early access og SÅ, det siste året, har de gått over til free-to-play.
Og? Per dags dato har de nøyaktig samme businessmodell som DOTA2.
Lenke til kommentar

 

 

Heroes of Newerth har nøyaktig samme businessmodell som DOTA har.

 

Men de har ikke hatt det hele tiden, først var spillet 100% pay-to-play, så ble det pay/free hvor folk KJØPTE heroes på early access og SÅ, det siste året, har de gått over til free-to-play.
Og? Per dags dato har de nøyaktig samme businessmodell som DOTA2.

 

 

Poenget er vel at HoN har gått gjennom forskjellige "stages", som har påvirka balansen og lojaliteten til dei som spelte det. Eg kjøpte HoN for et par hundre kroner då det var betalingsmodell, men slutta då det vart mikrotransaksjonar.

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt når HoN var betalingsmodell. Brukerbasen var fortsatt store og seriøsiteten var større.

 

Det største problemet med free-to-play er all useriøsiteten og alle trollene som så enkelt bare kan lage seg en ny konto.

Dette gjelder spesielt spill som nettopp Dota 2, HoN og LoL. Og det er fryktelig trist og ødelegger mye av moroa for de andre.

Lenke til kommentar

Synes også HoN var best når man måtte kjøpe spillet. På den andre siden så var det jo også best på den tiden, ettersom dota2 ikke var et alternativ enda, og hon bare var dota med egen engine. det tekniske aspektet ved hon er bra, men balansen mellom helter er de ikke like gode på, og buissnessbiten har blitt skakkjørt og gjort om såpass mange ganger at det har skremt vekk spillere.

 

jeg liker kontroll- og responsfølelsen på heltene i hon best, synd at resten av spillet ikke er like bra. hon hadde muligheten til å bli store, men greide det ikke. fortsatt en bra engine.

Lenke til kommentar

Nei, poenget i den originale posten som ble diskutert var at Dota visstnok var det ENESTE spillet som var fult og holdent F2P. Og poenget mitt var at HoN har dønn samme businessmodell, uansett hvordan det begynte. Jeg kjøpte også HoN når det kostet 30 dollar og jeg har spilt det siden første uke av beta. Det spiller ingen trille at man betalte for spillet i begynnelsen. Det har samme f2p-modell som DOTA. End of story.

Lenke til kommentar

Samme businessmodell, bare at du trenger ikke bruke en krone på kosmetikken i HoN. Har ikke spilt Dota2 på et par måneder, men er vel fortsatt sånn at du må bruke penger for å kjøpe sets etc, eller være veldig heldig med drops etter kamper? I HoN får du jo mynter etter hver kamp som du kan bruke som du vil. Eneste du ikke kan kjøpe for de, er premium avatars, som endrer seg i selve spillet, avhengig av hvilke items du bygger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme businessmodell, bare at du trenger ikke bruke en krone på kosmetikken i HoN. Har ikke spilt Dota2 på et par måneder, men er vel fortsatt sånn at du må bruke penger for å kjøpe sets etc, eller være veldig heldig med drops etter kamper? I HoN får du jo mynter etter hver kamp som du kan bruke som du vil. Eneste du ikke kan kjøpe for de, er premium avatars, som endrer seg i selve spillet, avhengig av hvilke items du bygger.

Du har virkelig ikke lyst til å sammenligne modellen til S2 med modellen til Valve.

 

S2 var først pay-to-play, så var det freemium mtp at du kan kjøpe helter som andre kanskje ikke har enda (early access) og så gikk de over til f2p, de har hatt TRE modeller på 5 år og ingen av de har hatt spesiell suksess.

 

PS: Du trenger ikke å bruke en krone på cosmetics i Dota2 heller, forstår ikke hvorfor det er et tema engang.

 

Hon er dødt game, ingen competitive scene og S2 som ikke klarer å gjøre noe riktig, nå over til Dota2.

 

Fnatic denga DK :D:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Når det bare var én kamp til enhver tid i går, så hadde på det meste ingame client rundt 360k viewers samtidig som Twitch hadde rundt 250k. Så var i alle fall totalt en halv million som så på samtidig.

Sånn ellers kan man selvfølgelig sammenligne modellen til S2 games med Valve sin, for PER DAGS DATO, som i grunn er det som teller, så er de NØYAKTIG HUNDRE PROSENT IDENTISKE. End of story. Spiller da ingen trille hvordan det var for tre år siden.

Lenke til kommentar

Ja, jeg trodde vi diskuterte dagens modell, ikke hvordan det ene spillet var når det andre spillet ikke hadde kommet ut engang.

 

Håper Fnatic går langt. Digger N0tail :)

 

Edit: Er Era med for Fnatic? Han hadde jo noen psykiske problemer for ikke lenge siden.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Era er med, og det med psykiske problemer var kanskje ikke helt sant, stress og mye reising er nok mer tilfelle, uansett, han er i Seattle og knuste DK tidligere med gode gamle Fnatic. :D

 

PS: Var 949k som så på dag 1, er "et par" det: http://www.reddit.com/r/DotA2/comments/2a9892/949_017_concurrent_viewers_for_day_2_ti4/

 

Det der var kinesiske stream. Inkluderer du Twitch.tv og Koreanske stream så blir det godt over 1 million viewers. Også må vi ikke glemme de som kjøpte compendium. Det kan godt være over 1 million views på stream og et par million viewers inne i Dota 2 game client med Compendium.

 

Alt i alt. Viewertallet overgår det norsk media kan få til :)

Jeg vil tippe at det kanskje er 3-4 millioner viewers alt i alt.

Endret av Prostituert
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Era er med, og det med psykiske problemer var kanskje ikke helt sant, stress og mye reising er nok mer tilfelle, uansett, han er i Seattle og knuste DK tidligere med gode gamle Fnatic. :D

 

PS: Var 949k som så på dag 1, er "et par" det: http://www.reddit.com/r/DotA2/comments/2a9892/949_017_concurrent_viewers_for_day_2_ti4/

 

Det der var kinesiske stream. Inkluderer du Twitch.tv og Koreanske stream så blir det godt over 1 million viewers. Også må vi ikke glemme de som kjøpte compendium. Det kan godt være over 1 million views på stream og et par million viewers inne i Dota 2 game client med Compendium.

 

Alt i alt. Viewertallet overgår det norsk media kan få til :)

Jeg vil tippe at det kanskje er 3-4 millioner viewers alt i alt.

 

Det var med twitch.

 

Norsk tv har på sitt beste hva, 1,2-1,5 millioner seere? Esport er ikke helt der enda, men det kommer seg og vokser kjapt.

 

Edit: Rekorden er visst 2,3millioner, da selveste Rybak vant mgp.

http://www.dagbladet.no/2009/05/18/kultur/tv_og_medier/mgp/melodi_grand_prix/eurosong_2009/6281308/

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

 

 

Era er med, og det med psykiske problemer var kanskje ikke helt sant, stress og mye reising er nok mer tilfelle, uansett, han er i Seattle og knuste DK tidligere med gode gamle Fnatic. :D

 

PS: Var 949k som så på dag 1, er "et par" det: http://www.reddit.com/r/DotA2/comments/2a9892/949_017_concurrent_viewers_for_day_2_ti4/

 

Det der var kinesiske stream. Inkluderer du Twitch.tv og Koreanske stream så blir det godt over 1 million viewers. Også må vi ikke glemme de som kjøpte compendium. Det kan godt være over 1 million views på stream og et par million viewers inne i Dota 2 game client med Compendium.

 

Alt i alt. Viewertallet overgår det norsk media kan få til :)

Jeg vil tippe at det kanskje er 3-4 millioner viewers alt i alt.

 

Det var med twitch.

 

Norsk tv har på sitt beste hva, 1,2-1,5 millioner seere? Esport er ikke helt der enda, men det kommer seg og vokser kjapt.

 

Edit: Rekorden er visst 2,3millioner, da selveste Rybak vant mgp.

http://www.dagbladet.no/2009/05/18/kultur/tv_og_medier/mgp/melodi_grand_prix/eurosong_2009/6281308/

 

 

Rybak er ihvertfall flink til å synge. MGP har falt de siste årene på grunn av ræva artister.

http://www.dagbladet.no/2014/03/10/kultur/mgp/melodi_grand_prix/seertall/tv/32226834/

 

Jeg mener at Viewertallet er veldig stort i Dota 2. Må bare vente til Valve releaser viewership etter The International 4. Only Valve knows this :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...