Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Med Enigma er det jo null stress å ha Dagger etter 7-8 minutter. Da er du sikret ihvertfall 1 kill i sidelane med bllink+ulti. Samme med Axe, fullt mulig å ha Dagger+Vanguard etter 13-14 minutter. Slitsomt for "sånne som meg", som har spilt Dota1/HoN/Dota2 i den rekkefølgen, når games gang på gang blir ødelagt av folk som ikke har peiling, ei heller vil lære eller høre på hva andre(Som åpenbart er bedre enn dem selv) sier. Jeg var ræv en gang i tiden jeg også - Men da var jeg ihvertfall villig til å lære av spillere som var bedre enn meg. Ligger på ca 50% win/loss i D2, ned fra 60-65% win ratio grunnet at jeg nå har sluttet å carrye idioter som ødelegger. Russere er det største problemet i Dota2 for tiden, og like etter kommer det relativt dårlige Matchmaking systemet.

 

Er ikke bare i Dota man opplever dette fenomenet heller - Det er på internett generelt. Og etter 10 år med online spilling er det overhodet ikke rart at folk har sett seg drittlei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Enigma er det jo null stress å ha Dagger etter 7-8 minutter. Da er du sikret ihvertfall 1 kill i sidelane med bllink+ulti. Samme med Axe, fullt mulig å ha Dagger+Vanguard etter 13-14 minutter. Slitsomt for "sånne som meg", som har spilt Dota1/HoN/Dota2 i den rekkefølgen, når games gang på gang blir ødelagt av folk som ikke har peiling, ei heller vil lære eller høre på hva andre(Som åpenbart er bedre enn dem selv) sier. Jeg var ræv en gang i tiden jeg også - Men da var jeg ihvertfall villig til å lære av spillere som var bedre enn meg. Ligger på ca 50% win/loss i D2, ned fra 60-65% win ratio grunnet at jeg nå har sluttet å carrye idioter som ødelegger. Russere er det største problemet i Dota2 for tiden, og like etter kommer det relativt dårlige Matchmaking systemet.

 

Er ikke bare i Dota man opplever dette fenomenet heller - Det er på internett generelt. Og etter 10 år med online spilling er det overhodet ikke rart at folk har sett seg drittlei.

 

Ja, men typen han nevner er ikke hardbanka gamere som oss som har spilt sammenhengende i 10 år med "moba" eller hva nå enn de kaller denne typen spill nå om dagen. Dette her kommer av de ikke ser mulighetene som vi ser, OG gjerne ser på hva andre gjør og tenker dette er riktig (selvom idolet de følger gjorde dette situasjonsbasert og bare den gangen utifra hva meta de enn kjørte.) Husker jo dette fra jeg selv var noob, hadde kompiser som rusha radiance på enigma bare fordi de kunne og at det fungerte mot supernoobs.

 

Det er alltid noen å skylde på når det kommer til å tape, jeg har slutta å skylde på de andre. Det finnes unntak, si du har en mid som feeder 0-6-0 og leaver. Dette garanterer nesten tap.

 

Starta med d2 for ca 400 timer med gameplay siden, etter å spilt hon tusenvis av kamper siden closed beta, og d1 før det. Gikk fra 0,7 ca i WL de første 200 timene til å ha rundet over 1,2 WL og øker oppover på WL.

 

Det kommer helt ann på deg, er du god så picker du ikke den 4e melee carryen fordi du hadde lyst på han, du picker det laget trenger og gjør det beste ut av det. Prøv å bruk VOIPen og få kontroll på flowen når det kommer til ganks, wards og courier. Dette øker sjansene for å vinne drastisk.

 

Den beste karen jeg kjenner er en carry som kan utfarme hvem som helst av de beste i HoN i dag, han spiller i top 5 klan internasjonalt i dag, selv han picker det laget trenger.

 

Nå snakker jeg ikke direkte til deg, men generelt rundt temaet du tar opp.

Lenke til kommentar

Ja, men typen han nevner er ikke hardbanka gamere som oss som har spilt sammenhengende i 10 år med "moba" eller hva nå enn de kaller denne typen spill nå om dagen. Dette her kommer av de ikke ser mulighetene som vi ser, OG gjerne ser på hva andre gjør og tenker dette er riktig (selvom idolet de følger gjorde dette situasjonsbasert og bare den gangen utifra hva meta de enn kjørte.) Husker jo dette fra jeg selv var noob, hadde kompiser som rusha radiance på enigma bare fordi de kunne og at det fungerte mot supernoobs.

 

Det er alltid noen å skylde på når det kommer til å tape, jeg har slutta å skylde på de andre. Det finnes unntak, si du har en mid som feeder 0-6-0 og leaver. Dette garanterer nesten tap.

 

Starta med d2 for ca 400 timer med gameplay siden, etter å spilt hon tusenvis av kamper siden closed beta, og d1 før det. Gikk fra 0,7 ca i WL de første 200 timene til å ha rundet over 1,2 WL og øker oppover på WL.

 

Det kommer helt ann på deg, er du god så picker du ikke den 4e melee carryen fordi du hadde lyst på han, du picker det laget trenger og gjør det beste ut av det. Prøv å bruk VOIPen og få kontroll på flowen når det kommer til ganks, wards og courier. Dette øker sjansene for å vinne drastisk.

 

Den beste karen jeg kjenner er en carry som kan utfarme hvem som helst av de beste i HoN i dag, han spiller i top 5 klan internasjonalt i dag, selv han picker det laget trenger.

 

Nå snakker jeg ikke direkte til deg, men generelt rundt temaet du tar opp.

 

Det hjelper jo ikke at jeg spiller support for de 3 andre, når ingen av de 3 andre kan spille? Og for the record gjør jeg det ja - Skal ikke på død og live spille carry, jeg plukker det laget trenger i stort sett alle tilfeller. Selvom jeg uten problemer kan ha 450+ XP og GP/m i et average game. Men igjen blir jo da selvfølgelig ekstra provosert når jeg ser at en carry ikke klarer rollen sin, og jeg er stuck i support rollen, jo, nettopp fordi han instapicker Rikimaru. Jeg er en "vinner" av natur, og finner meg ikke i å sitte i 45 minutter og bli eid fordi 2 russere og 1 franskmann er dritt i spillet jeg spiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men typen han nevner er ikke hardbanka gamere som oss som har spilt sammenhengende i 10 år med "moba" eller hva nå enn de kaller denne typen spill nå om dagen. Dette her kommer av de ikke ser mulighetene som vi ser, OG gjerne ser på hva andre gjør og tenker dette er riktig (selvom idolet de følger gjorde dette situasjonsbasert og bare den gangen utifra hva meta de enn kjørte.) Husker jo dette fra jeg selv var noob, hadde kompiser som rusha radiance på enigma bare fordi de kunne og at det fungerte mot supernoobs.

 

Det er alltid noen å skylde på når det kommer til å tape, jeg har slutta å skylde på de andre. Det finnes unntak, si du har en mid som feeder 0-6-0 og leaver. Dette garanterer nesten tap.

 

Starta med d2 for ca 400 timer med gameplay siden, etter å spilt hon tusenvis av kamper siden closed beta, og d1 før det. Gikk fra 0,7 ca i WL de første 200 timene til å ha rundet over 1,2 WL og øker oppover på WL.

 

Det kommer helt ann på deg, er du god så picker du ikke den 4e melee carryen fordi du hadde lyst på han, du picker det laget trenger og gjør det beste ut av det. Prøv å bruk VOIPen og få kontroll på flowen når det kommer til ganks, wards og courier. Dette øker sjansene for å vinne drastisk.

 

Den beste karen jeg kjenner er en carry som kan utfarme hvem som helst av de beste i HoN i dag, han spiller i top 5 klan internasjonalt i dag, selv han picker det laget trenger.

 

Nå snakker jeg ikke direkte til deg, men generelt rundt temaet du tar opp.

 

Det hjelper jo ikke at jeg spiller support for de 3 andre, når ingen av de 3 andre kan spille? Og for the record gjør jeg det ja - Skal ikke på død og live spille carry, jeg plukker det laget trenger i stort sett alle tilfeller. Selvom jeg uten problemer kan ha 450+ XP og GP/m i et average game. Men igjen blir jo da selvfølgelig ekstra provosert når jeg ser at en carry ikke klarer rollen sin, og jeg er stuck i support rollen, jo, nettopp fordi han instapicker Rikimaru. Jeg er en "vinner" av natur, og finner meg ikke i å sitte i 45 minutter og bli eid fordi 2 russere og 1 franskmann er dritt i spillet jeg spiller.

 

HAHA! :)

 

ja som jeg sa, det var til temaet, jeg kjenner jo ikke din spillestil.

 

kjenner meg så godt igjen, vel det jeg og si jeg f.eks spiller med en kompis.

Vi bruker enten å kjøre carry og support, eller solo og mid. Hvis mot formodning noen noobs picker carry og vi stoler på at de skal klare det (noe de aldri gjør og vi aldri lærer) så prøver vi oss på ganking rollen, prøve å gi noobcarryen best mulig utgangspunkt. Dessverre er det nesten slikt i spillet at har de klart å skrape sammen nok gull, vinner de.

 

Men ja kjenner situasjonen din veldig godt, spill med venner eller bli kjent med noen nye? Send meg IM så kan du henge deg med meg/oss vi er en hyggelig gjeng.

Lenke til kommentar

Kjenner selv til dilemmaet med: "skal jeg picke en 3. carry på laget slik at vi er sikker på at vi i hvert fall har ÈN god carry", eller skal jeg picke en support og satse på at en av de andre carryene faktisk er gode. Den endelige løsningen er egentlig bare å begynne å stacke med andre kjentfolk.

 

Jeg er forresten ganske nysgjerrig på hvor gode dere HoN-folk er. Det var jo stort sett de som var noob i dota som gikk over til HoN (mitt inntrykk), men det er jo en del år siden, så ståa kan vel ha endret seg en del siden den gang :tease: (no offence til noen)

Lenke til kommentar

Kjenner selv til dilemmaet med: "skal jeg picke en 3. carry på laget slik at vi er sikker på at vi i hvert fall har ÈN god carry", eller skal jeg picke en support og satse på at en av de andre carryene faktisk er gode. Den endelige løsningen er egentlig bare å begynne å stacke med andre kjentfolk.

Gå solo mid med et eller annet som kan dominere gamet alene, så kan rikimaruen halvfarme og bli nyttig når du har dominert i 30 min.. :p á la pudge, invoker

Lenke til kommentar

Med Enigma er det jo null stress å ha Dagger etter 7-8 minutter. Da er du sikret ihvertfall 1 kill i sidelane med bllink+ulti. Samme med Axe, fullt mulig å ha Dagger+Vanguard etter 13-14 minutter. Slitsomt for "sånne som meg", som har spilt Dota1/HoN/Dota2 i den rekkefølgen, når games gang på gang blir ødelagt av folk som ikke har peiling, ei heller vil lære eller høre på hva andre(Som åpenbart er bedre enn dem selv) sier. Jeg var ræv en gang i tiden jeg også - Men da var jeg ihvertfall villig til å lære av spillere som var bedre enn meg. Ligger på ca 50% win/loss i D2, ned fra 60-65% win ratio grunnet at jeg nå har sluttet å carrye idioter som ødelegger. Russere er det største problemet i Dota2 for tiden, og like etter kommer det relativt dårlige Matchmaking systemet.

 

Er ikke bare i Dota man opplever dette fenomenet heller - Det er på internett generelt. Og etter 10 år med online spilling er det overhodet ikke rart at folk har sett seg drittlei.

Og hovedgreia, som jeg opplever, er at det er ingen av de selvutnevnte pros'a som gidder å lære. Du får bare beskjed om å avinstallere dota2, basicly. Eventuelt får du bare noob slengt etter deg, om de er i et godt humør.

Lenke til kommentar

Kjenner selv til dilemmaet med: "skal jeg picke en 3. carry på laget slik at vi er sikker på at vi i hvert fall har ÈN god carry", eller skal jeg picke en support og satse på at en av de andre carryene faktisk er gode. Den endelige løsningen er egentlig bare å begynne å stacke med andre kjentfolk.

 

Jeg er forresten ganske nysgjerrig på hvor gode dere HoN-folk er. Det var jo stort sett de som var noob i dota som gikk over til HoN (mitt inntrykk), men det er jo en del år siden, så ståa kan vel ha endret seg en del siden den gang :tease: (no offence til noen)

 

har ikke du spilt hon?

 

Jeg spilte dota1 bare for 2-3 år før jeg starta i closedbeta hon, så jeg var ikke mye god dengang da, men dette er jo lenge siden.

 

Kan trygt si at du trenger ett par år før man virkelig begynner å skjønne ting

Lenke til kommentar

Med Enigma er det jo null stress å ha Dagger etter 7-8 minutter. Da er du sikret ihvertfall 1 kill i sidelane med bllink+ulti. Samme med Axe, fullt mulig å ha Dagger+Vanguard etter 13-14 minutter. Slitsomt for "sånne som meg", som har spilt Dota1/HoN/Dota2 i den rekkefølgen, når games gang på gang blir ødelagt av folk som ikke har peiling, ei heller vil lære eller høre på hva andre(Som åpenbart er bedre enn dem selv) sier. Jeg var ræv en gang i tiden jeg også - Men da var jeg ihvertfall villig til å lære av spillere som var bedre enn meg. Ligger på ca 50% win/loss i D2, ned fra 60-65% win ratio grunnet at jeg nå har sluttet å carrye idioter som ødelegger. Russere er det største problemet i Dota2 for tiden, og like etter kommer det relativt dårlige Matchmaking systemet.

 

Er ikke bare i Dota man opplever dette fenomenet heller - Det er på internett generelt. Og etter 10 år med online spilling er det overhodet ikke rart at folk har sett seg drittlei.

Og hovedgreia, som jeg opplever, er at det er ingen av de selvutnevnte pros'a som gidder å lære. Du får bare beskjed om å avinstallere dota2, basicly. Eventuelt får du bare noob slengt etter deg, om de er i et godt humør.

 

Etter X antall ganger med samme greia gidder man rett og slett ikke prøve lenger. Spesielt med tanke på alle gangene man bare får et svar som "fuck u diksukR i proZ". Forøvrig er det heller ikke min oppgave å lære andre grunnleggende ting om spillet.

 

Møter jeg Nordmenn er jeg som regel hyggelig jeg, såfremt de ikke er idioter, og er villige til å høre på, og lære.

Lenke til kommentar

Hvis man spiller solo har man rett og slett ikke noe særlig med rett til å klage over lagkameratene sine.

 

Man må ha et litt bergensk syn på dette. Smil når sola skinner, men ikke klag hvis det skulle regne 80 dager i strekk.

 

I solo matchmaking møter man rett og slett på en del møkk, med tanke på både evne- og hyggelighetsnivå. Alle vet at dette skjer, likevel eksisterer det et tydelig holdningsproblem når det kommer til syting over lagkamerater. Hvis man spiller alene må man gå inn med en mer avslappet holdning, man kan ikke hisse seg opp over ting, da gjør man bare ting verre for seg selv. Hvis man forventer møkk, er det desto mer positivt å møte hyggelige og flinke folk.

 

Hvis man vil ha litt kontroll på hvilke lagkamerater du får, er det eget ansvar å finne venner man kan spille med. Soloqueue er frivillig, og man forventer det verste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man spiller solo har man rett og slett ikke noe særlig med rett til å klage over lagkameratene sine.

 

Man må ha et litt bergensk syn på dette. Smil når sola skinner, men ikke klag hvis det skulle regne 80 dager i strekk.

 

I solo matchmaking møter man rett og slett på en del møkk, med tanke på både evne- og hyggelighetsnivå. Alle vet at dette skjer, likevel eksisterer det et tydelig holdningsproblem når det kommer til syting over lagkamerater. Hvis man spiller alene må man gå inn med en mer avslappet holdning, man kan ikke hisse seg opp over ting, da gjør man bare ting verre for seg selv. Hvis man forventer møkk, er det desto mer positivt å møte hyggelige og flinke folk.

 

Hvis man vil ha litt kontroll på hvilke lagkamerater du får, er det eget ansvar å finne venner man kan spille med. Soloqueue er frivillig, og man forventer det verste.

 

Tror egentlig jeg bare har lært meg å tenke at jeg møter møkk :) kan fortsatt slå i bordet en gang innimellom fordet, men fortsatt :)

Lenke til kommentar

1268935.jpeg

 

Nok sagt.

 

Regner med at det er du som spiller Mirana?

Dere burde ha vunnet 15-20 min. tidligere, men dere valgte å farme 5 mindre gode spillere istedet så du kunne legge ut et "se så god jeg er-bilde" på forumet? Enigma og Treant won the game btw.

At Dire har flere denies enn dere sier egentlig sitt (kan forsvares med at det ikke trengtes).

 

Nothing to see here. Move along.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dere burde ha vunnet 15-20 min. tidligere, men dere valgte å farme 5 mindre gode spillere istedet så du kunne legge ut et "se så god jeg er-bilde" på forumet? Enigma og Treant won the game btw.

This.

 

Er mange kamper som ender opp med at det overlegne laget famer i det uendelige kun for å få litt betre gear, og eit par ekstra kills.

Lenke til kommentar

Nok sagt.

Regner med at det er du som spiller Mirana?

Dere burde ha vunnet 15-20 min. tidligere, men dere valgte å farme 5 mindre gode spillere istedet så du kunne legge ut et "se så god jeg er-bilde" på forumet? Enigma og Treant won the game btw.

At Dire har flere denies enn dere sier egentlig sitt (kan forsvares med at det ikke trengtes).

Nothing to see here. Move along.

Er du seriøs? Hvordan skal man pushe etter 20-25 minutter med den lineupen mot invoker og windrunner? Å ende etter 40 minutter er faktisk ganske tidlig, i hvertfall når du har helter som ogre og gondar, som det er ganske vanskelig å få pushet noe med. At Dire har flest denies er egentlig ganske selvsagt når de har såpass mye bedre laners.

Tror ikke sch0n linket bildet for å bevise at han er den beste spilleren der inne, det vet han nok allerede og har nok ikke noe behov for å skryte på seg. Tror det var mer fordi han var i gledesrus og fornøyd med egen innsats, og ville dele det med andre. In the words of Alexander Supertramp: "Happiness only real when shared".

 

=)

 

 

Nok sagt.

 

90% av spillerne i closed beta er noobs. Du burde vente til åpen beta! Da kommer alle veteranene inn og pawner deg.

Haha, vet ikke om det der er seriøst, men det er i hvert fall helt feil. Alle prosene fikk betakey før TI i fjor, og da var det faktisk kun pros som hadde key. Etterhvert har de sluppet ut flere og flere. Alle som ikke er noobs har klart å skaffe seg key nå, så er nok mer omvendt, det er nå alle noobsene kommer inn i spillet. (jeg anser betaen som åpen, så lett som det er å skaffe seg key nå). Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Regner med at det er du som spiller Mirana?

Dere burde ha vunnet 15-20 min. tidligere, men dere valgte å farme 5 mindre gode spillere istedet så du kunne legge ut et "se så god jeg er-bilde" på forumet? Enigma og Treant won the game btw.

At Dire har flere denies enn dere sier egentlig sitt (kan forsvares med at det ikke trengtes).

 

Nothing to see here. Move along.

 

Okei, først og fremst er dette en DOTA2 tråd, da virker det nærliggende for meg at folk står fritt fram for å dele hva som helst som angår nettopp DOTA2. Nå spiller jeg generelt lite DOTA2, og når jeg spiller, spiller jeg som regel matchmaking. Mot både gode og dårlige folk, dere vet hvordan det er. Jeg føler du mistolker meg her. Helt ærlig følte jeg bare jeg traff et fint rundt tall med Mirana uten å dø. Selvfølgelig ikke blodseriøse greier, som du sier, og jeg er ikke på jakt etter anerkjennelse for det gamet der. Merkelig hvordan alt skal tas så seriøst på nettet.

 

Angående gamet - og det er jo det som er det interessante her - som var ganske så aktivt hele veien, hvor vi var noen museskritt foran fra starten av, men Templar Assassin holdt ganske greit følge og vel så det, men det var ikke før i mid-game at forskjellene økte betraktelig. Dessverre slet de andre med dårlig koordinasjon når alle sammen clashet, og vi hadde greit med CC og damage. At vi pushet for seint kjenner jeg meg ikke igjen i.

 

Er litt vittig med Mirana, man føler hun ikke gjør stort av seg, men om du har en grei farm kan killsene fort bare ramle inn; plutselig så jeg tilbake på en 20-0-7 scoreline, med én rampage attpåtil. Kult synes jeg! (jfr aluxez' post) Det var alt. =)

 

Var også moro med en Ogre/Mirana lane, hvor vi timet stunsene ganske bra.

 

Har også testet ut en Roshan lvl 1 kombo, med Ursa (Fury Swipes) og Wisp (Tether). Funket fjell.

 

Wisp tanker Roshan til å begynne med, når han er low flytter han seg bak og lar Ursa tanke, passer på at Tether er på Ursa og fyrer opp en salve, som begge vil dra nytte av. Når healingen er ferdig tanker Wisp igjen til han er lav på HP, trekker seg så pent tilbake og healer på nytt. Testet det Private for å være sikker på at vi ikke kom til å drite oss ut første gang public, men det var egentlig ganske greit å gjennomføre. Dere skal få slippe screens denne gang. ;)

 

Edit; Her er en fiffig og sikkert effektiv måte å trene inn Invoker spells på, som jeg kom over i går og tenkte å prøve ut:

 

http://www.youtube.com/watch?v=yE9ecc0eQC0

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...