Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med Morphling er at det lønner seg ironisk for det andre laget nok å la helten være i fred, da det koster særdeles mye (i antall helter, Smokes of Deceit/dewarding - én Morhpling som 100% sikkert vet at en gank er på vei er et håpløst prosjekt å få drept - etc.) for å prøve å hindre han farm. "Prøve" sier jeg fordi at oftere enn ei, ender gank-forsøket med at Morphling slipper unna med minst mulig HP. Personlig har jeg kommet meg unna med Morphling mange ganger, andre på public klarer det også fint, men ikke minst er dette ofte tilfellet i den kompetetive scenen også. AM og Morphling er i mine øyne overpowered, og andre carries er dem dessverre altfor underlegne. Det gjør at -cm tvinger fram overpowered-bans, istedet for at man i større grad kan banne ut i forhold til strategi og egen line-up. Men det vil vel alltid være slik i et såkalt "meta-game".

 

Det jeg la merke til i HoN, når meta samlet seg rundt 2-3 carrys som ble konstant picket eller bannet var at de tok i mot forslag for småendringer sånn at alle de andre carryene skulle ha sjanse. Det er jo selvsagt hele setupen som teller, men mener fortsatt at morphling har for mange "goder" han har jo faktisk en det en trenger for carry, nuker, escaper og durability.

 

Si til eksempel en annen carry kan enkelt bli ganket av 2 helter, mens morph trenger nesten minimum 3.

Hvis de er på ca samme level, noe de ofte ikke er når morph ofte spilles mid/farm shortlane med en puller og får solo exp.

 

Altså, jeg digger morphling, synes han er kjempemorsom. Synes bare han er litt for god i forhold til de andre.

Lenke til kommentar

Altså, jeg digger morphling, synes han er kjempemorsom. Synes bare han er litt for god i forhold til de andre.

Det som er morsomt er at morphling er stort sett uforandret siden versjon 6.43b (og før), og tross noen mislykkede forsøk av SK å utnytte han, ble han stort sett sett på som for dårlig jevnt over. Så plutselig på et tidspunkt fant de ut at han var kjempegod og ble kanskje den mest brukte carryen. Så ble han faktisk nerfet før dota2 kom ut og ble stort sett ikke brukt så mye i dota2 før han plutselig entret scenen igjen før TI2.

 

Pussig hvordan helter kan stige og synke så mye i popularitet selv uten at noen endringer er gjort.

Lenke til kommentar

Altså, jeg digger morphling, synes han er kjempemorsom. Synes bare han er litt for god i forhold til de andre.

Det som er morsomt er at morphling er stort sett uforandret siden versjon 6.43b (og før), og tross noen mislykkede forsøk av SK å utnytte han, ble han stort sett sett på som for dårlig jevnt over. Så plutselig på et tidspunkt fant de ut at han var kjempegod og ble kanskje den mest brukte carryen. Så ble han faktisk nerfet før dota2 kom ut og ble stort sett ikke brukt så mye i dota2 før han plutselig entret scenen igjen før TI2.

 

Pussig hvordan helter kan stige og synke så mye i popularitet selv uten at noen endringer er gjort.

 

Ja, metan endrer seg ofte.

 

Rart ingen andre sier seg enig at han er ubalansert. Til og med ingame blir det jo rage på morph plukkere bare fordi han er morph. (stort sett fra motstander laget)

 

Jeg synes bare at morph har litt for mange muligheter i forhold til andre carrys.

 

Morph > Ursa, lett dude. Kitekitekite.

Lenke til kommentar

Jepp. Har ikke funnet noe bedre enda.

 

Trur dota_camera_lock 1 i console vil låse kameraet på din hero. Når det er sagt så er det

fantastisk dårlig å spille med låst kamera så det er kanskje like greit å bare venne seg til å styre kameraet med en gang.

Endret av Njardiss
Lenke til kommentar

Rart ingen andre sier seg enig at han er ubalansert. Til og med ingame blir det jo rage på morph plukkere bare fordi han er morph. (stort sett fra motstander laget)

 

Jeg synes bare at morph har litt for mange muligheter i forhold til andre carrys.

 

Jeg er enig i at morph er op i forhold til andre carries som gondar, trax, luna etc. Men ikke noe mer enn magina.

 

Sånn som det er i HoN, at du kan senterere kamera og styre kamera med musen om hverandre, så føler hvertfall jeg at jeg får mye bedre oversikt, feks når du chaser noen. Jævla stress å mmåtte lfytte kamera med musa, og løpe og targete abilietes samtidig.

Tar 10 games, så går det på autopilot.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn som det er i HoN, at du kan senterere kamera og styre kamera med musen om hverandre, så føler hvertfall jeg at jeg får mye bedre oversikt, feks når du chaser noen. Jævla stress å mmåtte lfytte kamera med musa, og løpe og targete abilietes samtidig.

 

Ta deg en tur til dev forum og foreslå at de implementerer det. Spillet er fortsatt i beta og Valve tar imot og implementerer forslag. For en stund tilbake lagde jeg en post om det var mulig å få en funksjon som viste hvor mye gull en helt egentlig hadde farmet (dvs. - consumables og buybacks). Resultatet er "net worth" statistikken som du finner i spectator mode.

Lenke til kommentar

For en stund tilbake lagde jeg en post om det var mulig å få en funksjon som viste hvor mye gull en helt egentlig hadde farmet (dvs. - consumables og buybacks). Resultatet er "net worth" statistikken som du finner i spectator mode.

 

Det er jo ikke det net worth gjør. Net worth er den totale verdien på itemene i inventory + gullet du har. Det tar ikke hensyn til verken buybacks eller consumables. (Kilde)

 

Men poenget står. Valve er flink til å ta til seg ting fra spillerne sine.

 

Meepo ble forresten akkurat gitt ut!

 

http://dev.dota2.com...ead.php?t=55331

Endret av Nyph
Lenke til kommentar

For en stund tilbake lagde jeg en post om det var mulig å få en funksjon som viste hvor mye gull en helt egentlig hadde farmet (dvs. - consumables og buybacks). Resultatet er "net worth" statistikken som du finner i spectator mode.

 

Det er jo ikke det net worth gjør. Net worth er den totale verdien på itemene i inventory + gullet du har. Det tar ikke hensyn til verken buybacks eller consumables. (Kilde)

 

Men poenget står. Valve er flink til å ta til seg ting fra spillerne sine.

 

Meepo ble forresten akkurat gitt ut!

 

http://dev.dota2.com...ead.php?t=55331

 

La til en - i parentesen der, vet ikke hvorvidt den er synlig eller tydelig. minus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...