Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Morph, imo, er ikke OP. Hele meningen med spillet er å counter-picke, og blir jo balansert ut ifra Captains Mode. Spiller man AP vil jo det sjeldent bli balanced teams osv.

 

Noen her som forresten har lyst til å ta ett par games?

Vil si meg passe lei randoms og en viss folkegruppe som oversvømmer EU serverene...

Endret av VanFong
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart noen av heroene har vært OP, men dette er vel en copy/paste fra det originale Dota, som var ganske å balanced? Om en hero er OP, så banner man de bare enkelt og greit i CM til en fix eller til man har funnet en counter.

Bare håper de ikke gjør samme feil som det ble gjort i HoN, der de nerfer en hero som er "OP" til den er ubukelig.

Lenke til kommentar

How does one kill that which has no counter?

 

Joda, det handler jo om å gjøre motstandernes fordeler mindre vha. valg av helter og taktikker i krigen. Men personlig er Morphling så god i alle spillets faser at jeg hadde foretrukket den over stort sett alle andre carries i spillet.

 

Skal man gå for et tidlig nådestøt (push/gank) og med det hindre at Morph får farm/tvinger han til "oss"? Personlig har jeg et inntrykk av at fallhøyden utover i gamet øker såpass mye kontra en line-up som er litt mer allsidig og kan gjøre noe ut av seg både tidlig og seint i et game.

 

Å bruke HoN som målestokk til DOTA2 er gale veien å se det på. HoN prøvde sin egen formel, etter hvert ble det så latterlig gale at jeg datt av lasset ihvertfall ;)

Endret av sch0n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morph er ikke noe mer op enn magina, og ærlig talt, det er andre picks som er høyere traktet enn de også. "Problemet" ligger mer i at carries generelt ikke er særlig ettertraktet slik metagamet er for øyeblikket, derfor er 90% av alle carriene uaktuelle fordi man heller velger helter som invoker, leshrac, rubick, som er brukelig i tidlige deler av spillet. Magina og morph er ikke noe mer OP i high level games enn rubick, men folk reagerer mer på de fordi de kan vinne public games aleine. Verken magina, morph eller sylla er OP, men de fraviker mønsteret med at carries generelt er ubrukelige.

 

Morph og magina er ikke op, men de er blant de eneste hardcarriene som er viable å picke.

Endret av aluxez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morph er ikke noe mer op enn magina, og ærlig talt, det er andre picks som er høyere traktet enn de også. "Problemet" ligger mer i at carries generelt ikke er særlig ettertraktet slik metagamet er for øyeblikket, derfor er 90% av alle carriene uaktuelle fordi man heller velger helter som invoker, leshrac, rubick, som er brukelig i tidlige deler av spillet. Magina og morph er ikke noe mer OP i high level games enn rubick, men folk reagerer mer på de fordi de kan vinne public games aleine. Verken magina, morph eller sylla er OP, men de fraviker mønsteret med at carries generelt er ubrukelige.

 

Morph og magina er ikke op, men de er blant de eneste hardcarriene som er viable å picke.

Helt enig aluxez.

Hard carries har blitt satt i skyggen sånn som spillet spilles nå for tiden.

Hadde vært gøy å se litt endring i pro games, men de som har prøvd får det sjeldent til å fungere.

 

Jo, ja. But still, de har fortsatt 1 hardcarry i hvert game?

 

Vant i forrige helg en compo på blindern med outpick i finalen på hardcarry+defstrat.

Sier ikke at compoen var topnotch men fortsatt, syntes jeg så i det minste 1 hardcarry i hvert game jeg så på TI.

 

Er det ikke litt feil å si at meta ikke går hånd i hånd med en hardcarry nå om dagen?

 

Lycan, naga, morph, am osv var godt likt som nevnt mange ganger tidligere, og sist jeg sjekka kan vel de regnes som hardcarry?

 

Og til han litt lengre oppe, du kan starte morphen imens du er stunnet. Det er vel bare nagaulti og black hole jeg kommer på hvor du ikke kan. Sikkert ett par til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morph er ikke noe mer op enn magina, og ærlig talt, det er andre picks som er høyere traktet enn de også. "Problemet" ligger mer i at carries generelt ikke er særlig ettertraktet slik metagamet er for øyeblikket, derfor er 90% av alle carriene uaktuelle fordi man heller velger helter som invoker, leshrac, rubick, som er brukelig i tidlige deler av spillet. Magina og morph er ikke noe mer OP i high level games enn rubick, men folk reagerer mer på de fordi de kan vinne public games aleine. Verken magina, morph eller sylla er OP, men de fraviker mønsteret med at carries generelt er ubrukelige.

 

Morph og magina er ikke op, men de er blant de eneste hardcarriene som er viable å picke.

Helt enig aluxez.

Hard carries har blitt satt i skyggen sånn som spillet spilles nå for tiden.

Hadde vært gøy å se litt endring i pro games, men de som har prøvd får det sjeldent til å fungere.

 

Jo, ja. But still, de har fortsatt 1 hardcarry i hvert game?

 

Vant i forrige helg en compo på blindern med outpick i finalen på hardcarry+defstrat.

Sier ikke at compoen var topnotch men fortsatt, syntes jeg så i det minste 1 hardcarry i hvert game jeg så på TI.

 

Er det ikke litt feil å si at meta ikke går hånd i hånd med en hardcarry nå om dagen?

 

Lycan, naga, morph, am osv var godt likt som nevnt mange ganger tidligere, og sist jeg sjekka kan vel de regnes som hardcarry?

 

Og til han litt lengre oppe, du kan starte morphen imens du er stunnet. Det er vel bare nagaulti og black hole jeg kommer på hvor du ikke kan. Sikkert ett par til.

 

Er som du sier ja, at var brukt mye hard-carries i TI, men etter min smak hadde det vært gøy med litt mer variasjon enn de du nevnte og ett par til.

 

High games er det lite variasjon i helter som blir brukt, som sikkert det er i flere spill i denne sjangeren. Dota 2 jo fremdeles i beta, så får bare vente og se hva Valve har i planer etter release. :)

Lenke til kommentar

Morph er ikke noe mer op enn magina, og ærlig talt, det er andre picks som er høyere traktet enn de også. "Problemet" ligger mer i at carries generelt ikke er særlig ettertraktet slik metagamet er for øyeblikket, derfor er 90% av alle carriene uaktuelle fordi man heller velger helter som invoker, leshrac, rubick, som er brukelig i tidlige deler av spillet. Magina og morph er ikke noe mer OP i high level games enn rubick, men folk reagerer mer på de fordi de kan vinne public games aleine. Verken magina, morph eller sylla er OP, men de fraviker mønsteret med at carries generelt er ubrukelige.

 

Morph og magina er ikke op, men de er blant de eneste hardcarriene som er viable å picke.

Helt enig aluxez.

Hard carries har blitt satt i skyggen sånn som spillet spilles nå for tiden.

Hadde vært gøy å se litt endring i pro games, men de som har prøvd får det sjeldent til å fungere.

 

Jo, ja. But still, de har fortsatt 1 hardcarry i hvert game?

 

Vant i forrige helg en compo på blindern med outpick i finalen på hardcarry+defstrat.

Sier ikke at compoen var topnotch men fortsatt, syntes jeg så i det minste 1 hardcarry i hvert game jeg så på TI.

 

Er det ikke litt feil å si at meta ikke går hånd i hånd med en hardcarry nå om dagen?

 

Lycan, naga, morph, am osv var godt likt som nevnt mange ganger tidligere, og sist jeg sjekka kan vel de regnes som hardcarry?

 

Og til han litt lengre oppe, du kan starte morphen imens du er stunnet. Det er vel bare nagaulti og black hole jeg kommer på hvor du ikke kan. Sikkert ett par til.

 

Er som du sier ja, at var brukt mye hard-carries i TI, men etter min smak hadde det vært gøy med litt mer variasjon enn de du nevnte og ett par til.

 

High games er det lite variasjon i helter som blir brukt, som sikkert det er i flere spill i denne sjangeren. Dota 2 jo fremdeles i beta, så får bare vente og se hva Valve har i planer etter release. :)

 

Men er litt derfor jeg tok opp spørsmålet også, fordi det er helt greit at metaen omhandler disse jeg nevner her, og metaen forandres hele tiden. Dog noen helter som AM, sylla og nå morph er alltid gamet, det kan jo også bety at de er hakket bedre enn de andre carryene som er i spillet dessverre og bør nerfes litt.

 

INB4: "alle vil nerfe de som blir brukt mest etter hver ny type meta"

 

Synspunktene mine er til diskusjon, og jeg har fått mange bra innspill på mitt orginale spørsmål om naga og morph, det som irriterte meg litt er at det virker ikke som om noen her inne er enige, men alle jeg møter ingame syter om akkurat samme tingene konstant.

 

har vi her inne en helt annen oppfatning en hva russerne har på "våre" EU servere? :p

Lenke til kommentar

Hehe, "våre" servere ja. Bruker den nesten støtt og stadig og lurer på hvorfor de aldri kan holde seg til sin egen som Valve var så ålreite å lage...

 

Ganske enkelt svar på spørsmålet; kortere ventetid for games.

 

Edit: Selv queuer jeg på både EU og Stockholm serverne. Russere er ikke noe større problem en den gjennomsnittlige drittsekken man møter på overalt.

Endret av JonasKFC
Lenke til kommentar

Random game. Er mot Ursa, Lich, Furion, Venom og Enigma. Gamet starter med at dei tar Roshan i level 1. 16 minutter ut i gamet har Ursa 7-0 i stats og 2x Roshan kills. Yey.

 

Edit: Glømte den mest irriterande delen. Sjølv om dei totalt overlegne på alle måter skal dei bruke eit fuckings år på å ende gamet. Farmers, diagf.

Endret av Theoneask
Lenke til kommentar

Hehe, "våre" servere ja. Bruker den nesten støtt og stadig og lurer på hvorfor de aldri kan holde seg til sin egen som Valve var så ålreite å lage...

 

Ganske enkelt svar på spørsmålet; kortere ventetid for games.

 

Edit: Selv queuer jeg på både EU og Stockholm serverne. Russere er ikke noe større problem en den gjennomsnittlige drittsekken man møter på overalt.

 

Har faktisk prøvd å spille på RU serveren, og det er ikke noe spesiell forskjell på ventetiden. Er også ca samme estiamte gjennom MM.

 

Men ja, finnes unntak, men for min del er ofte russere ganske lite villig å kommunisere. =))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...