Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg begynner å bli mektig irritert over tregheten til mitt nettbrett TF700T. Ofte så må jeg drepe alle kjørende apper og surfingen går mye tregere enn min mobil og bærbare pc som alle bruker det samme trådløse nettet.

 

Vil seriøst vurdere en custom ROM dersom det kan hjelpe på ytelsen

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli mektig irritert over tregheten til mitt nettbrett TF700T. Ofte så må jeg drepe alle kjørende apper og surfingen går mye tregere enn min mobil og bærbare pc som alle bruker det samme trådløse nettet.

 

Vil seriøst vurdere en custom ROM dersom det kan hjelpe på ytelsen

 

Eriklf.. tror faen du har rett.. (desverre)

 

img_spec_sheet_Title6.png

 

Dj viking : er du så misfornøyd da ?

Lenke til kommentar
img_spec_sheet_Title6.png

 

Dj viking : er du så misfornøyd da ?

 

Kan hende den kun trenger en factory reset. Er ikke helt fornøyd med ytelsen. Nå lastingen av nettsider går raskere på min mobiltelefon med samme nettleser og på samme trådløse nett å er det noe som er galt.

 

Jeg kan laste VG mye raskere på min bærbare PC og min mobiltelefon så surfe med nettbrettet faller da bort. . Noen ganger så føles det som jeg sitter på en gammel modemlinje..

 

I tillegg så har skjermen noen ganger problemer med touch responsen.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Custom Rom er nok redningen din ja. Med tweeks som Browser to ram og lignende så blir det fart i nettleseren.

 

Du kan og kjøre Data2SD og det blir en helt ny tablet ang respons, men det krever litt mer arbeid.

 

Edit: en enkel liten ting du kan prøve er å laste ned f.eks Dolphin Browser å velge at catch skal lagres på minnekort istede for internminnet.

 

Er feil på internminnet som gjør transformerserien treg å luggete.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dere som har kjøpt en Asus Transformer Infinity TF700T: Dersom dere må kjøpe et nytt nettbrett i dag ville dere kjøpt det samme nettbrettet eller ville dere gått for noe annet.

 

Jeg liker fortsatt at Asus har nettbrett i metall. Det er det ikke mange andre produsenter som har. Jeg må kjøpe nytt nettbrett etter å ha sølt rødvin på mitt. Jeg har fått dekket endel av kjøpesummen fra forsikringen. En 32GB TF700T koster i dag 3500kr. Er det kommet noe bedre til den prisen?

Lenke til kommentar

I dag har det kommet mye kraftigere nettbrett, samt at tf700 har feilen med internminnet som de andre og har.

 

Ja, bare synd alle andre har kun nettbrett i plast. Det var litt mer kvalitetsfølelse av mitt tf700.

Var problemet med internminnet på både 32GB og 64GB versjonen?

 

Ikke så veldig mange alternativer:

Følgende kriterier:

Lagring: 32GB+

Skjerm: 10.1" 1920*1200+

  • Asus Transformer Pad Infinity TF700
  • Acer Iconia Tab A700
  • Toshiba Excite Pro
  • Samsung Google Nexus 10 32GB (Koster alt for mye)

https://prisguiden.no/kategorier/nettbrett?categoryId%5B%5D=63&detailId%5B%5D=70%289.8%7C%29&detailId%5B%5D=66%2832%29&detailId%5B%5D=66%2864%29&detailId%5B%5D=85%2841022%29&detailId%5B%5D=85%281232%29&sort=price&order=asc&pg-q=&price_min=&price_max=&show_expired=true

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Batteriet på min TF101 røk noen få dager etter at brettet hadde passert 2 år. Noe jeg kan gjøre eller er det bare å kaste den?

Er ikke batteriet integrert? (ikke utbyttbart)

 

I så fall kan du reklamere på paden (hele produktet, ikke batteriet spesifikt). Det er 5 års reklamasjonsrett på denne type produkter og jeg tror du har en god sak.

 

http://worldcadaccess.typepad.com/gizmos/2012/09/asus-has-a-big-problem-with-its-tf101-batteries.html

_________________

 

Eventuelt:

 

http://www.ebay.com/itm/Genuine-ASUS-battery-Eee-Pad-Transformer-TF101-TR101-C21-EP101-C21EP101-New-/170900376942

 

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dere som har kjøpt en Asus Transformer Infinity TF700T: Dersom dere må kjøpe et nytt nettbrett i dag ville dere kjøpt det samme nettbrettet eller ville dere gått for noe annet.

 

Jeg liker fortsatt at Asus har nettbrett i metall. Det er det ikke mange andre produsenter som har. Jeg må kjøpe nytt nettbrett etter å ha sølt rødvin på mitt. Jeg har fått dekket endel av kjøpesummen fra forsikringen. En 32GB TF700T koster i dag 3500kr. Er det kommet noe bedre til den prisen?

 

Hva med Sony Tablet z?

 

Ser man bort ifra problemer relatert til internminne og at Tegra3 begynner snart å trekke på årene så syntes TF700 fortsatt sparker fra seg. Det som trekker opp er en fantastisk skjerm og høy lagringskapasitet (64GB + 32GB) noe som jeg setter pris på når jeg ute å reiser. Custom ROM kombinert med Lagfix dagelig så holder tablet seg fri for lag. Kan forresten anbefale Chrome Beta som nettleser.

 

Koser meg med TF700 + PS3 kontroller + Respawnables = JEG EIER!

 

 

Lenke til kommentar

Så jeg har en Transformer Prime og den fungerer greit på alle nettverk jeg har prøvd å koble den til, unntatt min yngste søsters. Hun har samme router som vi har hjemme (en Apple-sak, de er satt opp på nøyaktig samme måte, og søss har samme nett fra CD som vi har hjemme, så det burde ikke være noe forskjell), og jeg hadde ingen problemer med å koble til SGSII-en min, men nettbrettet ... Aldri i verden. Får bare autentiseringsproblemer, har restarta routeren, nettbrettet, prøvd å koble på flymodus, prøvd å slette alle de innlagte nettverkene osv osv, men jeg får ikke til å logge på dette nettverket, og det irriterer meg. Å poste fra mobilen når man har et fantastisk nettbrett med ordentlig tastatur føles rett og slett under pari.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...