Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må gjerne hive den i søppel dunken min :p Edit: Jeg kommer til å gjennomgå det samme som deg i løpet av de neste dagene. Venter på at Chromi X skal komme i stable version. Kan godt hjelpe til.

 

Supert :-) da venter jeg litt med å kaste den i søple ;-)

 

Ønsker å gi den en sjanse til fordi samsung ikke har HDMI uten overgang (også litt irriterende)

 

Ola

 

Supert :-) da venter jeg litt med å kaste den ;-) Ola
Lenke til kommentar

Hardwarmessig er tegra 3 ganske utdatert vil nå jeg påstå..

Får ca 4000 poeng i 3Dmark på min tf300 med tweeka custom rom.

Får 12000 på min nexus 4 med stock rom..

 

Må si meg enig i at tegra 3 er noe utdatert nå, den er vesentlig tregere enn brikkene som sitter i dagens toppmodeller. Den har jo vært på markedet i godt over et år også...

 

Ikke på Android fronten. Asus har kommet ut Windows baserte tablets i det siste. Dessuten så syntes jeg ikke TF700 på noen som helst måte er utdatert. Software messig kjører den siste Android. Hardware er naturligvis blitt forbigått, men på ingen måte en sinke. Spesielt hvis du kjører Chromi (custom rom) så har du en tablet du vil bli glad i.

 

Alternativet er Sony tablet Z som laseres i Norge snart. Griselekker vanntett tablet.

 

Sony tablet Z vil nok gi vesentlig bedre ytelse enn TF700, men den ser jo også ut til å bli en god del dyrere, Jeg ville utvilsomt gått for nexus 10 hvis du har mulighet, den er den eneste enheten som er tilgjengelig med den nye cortex A15 arkitekturen, og er ganske klart den raskeste tableten som er tilgjengelig. Det ser dog ut til at den kan være vanskelig å oppdrive til fornuftige priser i norske nettbutikker.

 

Ellers synes jeg nesten det er litt underlig hvis ikke asus kommer til å lansere en tegra 4 tablet i løpet av sommeren, tegra 4 ser ut til å sette en helt ny standard for ytelse blant ARM enheter, med fire cortex A15 kjerner og solid GPU ytelse i tillegg. En TF700 som hadde tegra 4 og et ordentlig internminne ville nok kunne konkurrert ganske godt med både samsung og apple.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har kommet over en TF700 som jeg kan få for 4000,- inkl docking.

 

Jeg trenger kun en tablet for krystallklart bilde på film og med god batteritid.

Er dette noe jeg bør slå til på eller er det noen nyere/billigere modeller som kan være like gunstig? :)

Lenke til kommentar

4:3 ser jeg som et stort pluss sammenlignet med 16:10. 2048*1536 er også 36% flere piksler enn 1920x1200. Selv om TF700 har 4% større diagonal så har den faktisk bare 1,5% større areal på grunn av smalere sideforhold. Heldigvis trenger man ikke å velge Apple for å få et nettbrett med en sånn skjerm. Det finnes et titalls ulike nettbrett med samme skjerm.

Aldri hørt om nettbrettene på den siden. Noe må man vel ofre for å få det ned til den prisen? Var suspekt billig. Selv om meste av innmaten ser ut til å være forrige generasjon.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg endte opp med å selge mitt Asus TF300 brett jeg. Synes batteritiden ble markant dårligere når jeg oppgraderte til Android 4.2, samt at det i perioder lagget veldig. Ganske skuffet egentlig. Hadde virkelig tro på bedre takter fra et såpass anerkjent selskap som Asus.

 

Får se om det dukker opp noe etter hvert som kan overtale meg til å kjøpe et Android nettbrett igjen. Imens får jeg bruke iPad4 som jeg fikk av jobben.

Lenke til kommentar

Supert :-) da venter jeg litt med å kaste den ;-)

 

Ola

 

Nå har jeg oppgradert min TF700 til 4.2 (Chromi-X RC2). Nå har jeg gjort det før, så det gikk ganske smertefritt for min del. Syntes utvikerleren har gjort en god jobb, tablet er feil or nærmest lagg fri (lagg merkes kun ved kombinasjon nedlasting og multitaskning). Venter noen dager før jeg feller en konklusjon, men har tro på dette :)

 

Hvilket app bruker du for å unclocke bootloader? Offisielle fra ASUS? Muligens device trackeren feiler.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å selge mitt Asus TF300 brett jeg. Synes batteritiden ble markant dårligere når jeg oppgraderte til Android 4.2, samt at det i perioder lagget veldig. Ganske skuffet egentlig. Hadde virkelig tro på bedre takter fra et såpass anerkjent selskap som Asus.

 

Får se om det dukker opp noe etter hvert som kan overtale meg til å kjøpe et Android nettbrett igjen. Imens får jeg bruke iPad4 som jeg fikk av jobben.

Merket jeg også, særlig når det ligger å sover. Før kunne den likke i ei uke, uten å miste mer en 10-15%. Nå går den faktisk ganske fort tom, selv om den ikke brukes.

Lenke til kommentar

Har du muligheter til å teste brettet? Møkkaminnet i Asus brettene ødelegger mye for brukeropplevelsen dessverre.

 

Sant, stock så er minnet et problem. Nå har jeg kjørt Cromi 3.4.2 I ca 3 uker og problemet er borte på min tf201. Er jo integrert browser2ram i romen og med clemsys kernel går det så det suser. Står ikke tilbake fra siste ipad på noen felt nå. Så dere som sitter med en Asus tab bør unlocke og legge inn denne. Venter med CromiX, har ikke sett noen klokka kernel enda. Har ikke behov for 4.2 heller

Endret av Thu
Lenke til kommentar

Nå har jeg oppgradert min TF700 til 4.2 (Chromi-X RC2). Nå har jeg gjort det før, så det gikk ganske smertefritt for min del. Syntes utvikerleren har gjort en god jobb, tablet er feil or nærmest lagg fri (lagg merkes kun ved kombinasjon nedlasting og multitaskning). Venter noen dager før jeg feller en konklusjon, men har tro på dette :)

 

Hvilket app bruker du for å unclocke bootloader? Offisielle fra ASUS? Muligens device trackeren feiler.

 

Takk for du ønsker å hjelpe til :-)

 

Må si jeg er litt blank på spørsmålet ang. unclocke bootloader :-p men jeg kan bruke det du har brukt

 

Ola

Endret av olahal3
Lenke til kommentar

 

 

Når jeg trykker 2 for unlock tool så kommer jeg til neste bilde som infomerer om usb bebugging og unknow sources, når jeg trykker en tast kommer jeg bare til bake til første bilde.............. hjelp?

 

Ola

 

Den unlock toolen regner jeg med er for bootloaderen. Den må låses opp for kunne legge inn custom roms. Lastet du den ned fra ASUS sine hjemmesider?

 

Fint om du hadde screenshot å vise til

Endret av Ali I Hagen
Lenke til kommentar
Aldri hørt om nettbrettene på den siden. Noe må man vel ofre for å få det ned til den prisen? Var suspekt billig. Selv om meste av innmaten ser ut til å være forrige generasjon.

At du ikke har hørt om de betyr ikke at de er dårlige, men det er sunt å være skeptisk. Brettene fra Onda og Freelander ser ut til å ha fått mye god omtale på nettet og har også ganske rask tilbakemelding fra produsenten, samt god oppfølging med bugfiks, ny firmware og sånt etter kjøp. Absolutt lovende og jeg tror jeg tar sjansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...