Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Den unlock toolen regner jeg med er for bootloaderen. Den må låses opp for kunne legge inn custom roms. Lastet du den ned fra ASUS sine hjemmesider?

 

Fint om du hadde screenshot å vise til

 

Jeg har lastet ned Unlock Device App: Unlock boot loader(Only works with TF700T ICS OS) til PC, installert den der, men vet ikke hva jeg skal gjøre videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere som plages med Usb otg adapter? Min virker ikke å trodde det var rommen. Men la in en annen og det fungerer fortsatt ikke.. så jeg tipper det er kontaktfeil i min.

 

Valgte forresten å slå av fsync ved forrige flash, til tross for alle advarslene.

Det hjelper veldig på responsen :)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned Unlock Device App: Unlock boot loader(Only works with TF700T ICS OS) til PC, installert den der, men vet ikke hva jeg skal gjøre videre.

Det sies at om du ikke vet hva du driver med, er det nok best å la være. Det er hundrevis av guider på XDA sine sider, om du tar sjansen.

Lenke til kommentar

Det sies at om du ikke vet hva du driver med, er det nok best å la være. Det er hundrevis av guider på XDA sine sider, om du tar sjansen.

 

Skal ikke være uenig det :-) men sjansen er jeg villig til ta, står mellom å få et bedre produkt ut av asus eller å bytte til samsung igjen. Så derfor er jeg ikke så redd for asus'n

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har kommet over en TF700 som jeg kan få for 4000,- inkl docking.

 

Jeg trenger kun en tablet for krystallklart bilde på film og med god batteritid.

Er dette noe jeg bør slå til på eller er det noen nyere/billigere modeller som kan være like gunstig? :)

 

Håper for din del at du ikke har kjøpt det! jeg har en tf300 og en note 10. Og må bare si at asus er håpløst treig og den har minimal batteri tid. (stock 4.2). Samsungen er 10 X bedre på alt. Og trenger du tasta tur finnes det bluetooth for note og andre android enheter til ca 600.

Lenke til kommentar

Det sies at om du ikke vet hva du driver med, er det nok best å la være. Det er hundrevis av guider på XDA sine sider, om du tar sjansen.

 

Enig. Du får tenke deg om et par ganger. Alt skjer på ditt eget risiko. Følger du oppskriften riktig så er du i trygge hender.

 

- Mener video forklarer greit hvordan den unlock toolen brukes. Den på kopieres over til tableten til en mappe du husker.

 

- Deretter går du inn på settings - Security og merk av unknown sources.

 

- Deretter starter du Unlock appen og følger instrukser

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned Unlock Device App: Unlock boot loader(Only works with TF700T ICS OS) til PC, installert den der, men vet ikke hva jeg skal gjøre videre.

 

Dette skulle vel være guiden du er ute etter: http://forum.xda-dev...d.php?t=1795156

 

Forutsetter at du har en TF700, og at du går med på å miste garantien.

 

Hvis du skal ha mest mulig ut av tableten anbefaler jeg å få en kernel/rom med støtte for fsync off og gjerne også overklokking. Browser2Ram er også ganske kjekt.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke særlig fornøyd med mitt Asus. Men jet tenkte likevel å dele dette til de som klager på kundeservice fra Asus.

 

Det var noe problem med touchfunksjonen på min, så jeg tenkte få det fiksa før jeg selger den. Min er Unlocka og Rootet, og var derfor medium skeptisk til å sende den til reperasjon. Fra den kom inn til dem, og til den ble reparert tok de 2 virkedager. TO! Det er faktisk veldig imponerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål:

1. Fins det overgang fra lade/USB-pluggen i bunnen av TF201, til vanlig USB med to eller flere utganger? Evt. kan det funke med hun-hun adapter i motsatt ende av ladekabelen, og koble en liten USB-hub der?

 

2. Kan TF201 drive en ekstern 2,5" USB-disk, eller trenger en sånn disk egen strøm i tillegg?

 

Tenker lagring for spreilrefleks i sommerferien.

Lenke til kommentar

Spørsmål:

1. Fins det overgang fra lade/USB-pluggen i bunnen av TF201, til vanlig USB med to eller flere utganger? Evt. kan det funke med hun-hun adapter i motsatt ende av ladekabelen, og koble en liten USB-hub der?

 

2. Kan TF201 drive en ekstern 2,5" USB-disk, eller trenger en sånn disk egen strøm i tillegg?

 

Tenker lagring for spreilrefleks i sommerferien.

 

Det som finnes er denne:

http://www.prisguide...1-tf201-160079/

(Det finnes sikkert noen andre varianter også)

Jeg har en sånn, og min TF201 funker med begge mine USB 2.5" disker.

For to eller flere utganger måtte du eventuelt brukt et sånt adapter pluss en USB hub, men jeg har liten tro på tableten leverer nok strøm til å drive to eksterndisker på en gang.

Hun til hun adapter er jeg temmelig sikker på at ikke vil fungere.

Endret av EirikLF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som finnes er denne:

http://www.prisguide...1-tf201-160079/

(Det finnes sikkert noen andre varianter også)

Jeg har en sånn, og min TF201 funker med begge mine USB 2.5" disker.

For to eller flere utganger måtte du eventuelt brukt et sånt adapter pluss en USB hub, men jeg har liten tro på tableten leverer nok strøm til å drive to eksterndisker på en gang.

Hun til hun adapter er jeg temmelig sikker på at ikke vil fungere.

 

Kjøpte sånn til tf300, funket ikke var helt død, detekterte ikke verken minnepenn eller usb mus, ser ikke ut som tf300 leverer nok strøm gjenom ladeporten, så rart at komplett skriver at det funker på 300. Byttet til en ny,samme problem

Kjøpte denne http://www.digitalim...0000057972.aspx istedenfor så hvis du skal plugge inn to hardisker så er det nok et bedre kjøp

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Den er kanskje mer interessant. Skal dog bare ha 1 harddisk tilkoblet, den andre porten er til kamera som da skal dukke opp som minnekortbasert lagringsenhet på brettet.

Ser ikke stort av spesifikasjoner på den der, men antar at den har en inngang for strøm og forsyner både brett og harddisk.

Lenke til kommentar

Har somlet meg til å hente nettbrettet som har vært på service for skjermen som touchet på baksiden. Asus var latterlig rask med å reparere dette (2 virkedager). Nå viser det seg at venstre del av nettbrettet (1-2 cm) ikke reagerer.

 

I tillegg virker det som baksiden av nettbrettet nesten ikke sitter fast.

 

/facepalm

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

I det siste har mitt nettbrett 700T vært et et mareritt å bruke. Det henger ofte, surfingen går tregt, touch er ikke alltid responsivt.

 

Å surfe på min bærbare pc via det trådløse nettverket går mye raskere enn nettbrettet. Jeg bruker Opera nettleser på både PC og nettbrett. Har prøvd den medfølgende chrome, men den går det like tregt med.

 

Noen som har tips som kanfå opp ytelsen?

Lenke til kommentar

I det siste har mitt nettbrett 700T vært et et mareritt å bruke. Det henger ofte, surfingen går tregt, touch er ikke alltid responsivt.

 

Å surfe på min bærbare pc via det trådløse nettverket går mye raskere enn nettbrettet. Jeg bruker Opera nettleser på både PC og nettbrett. Har prøvd den medfølgende chrome, men den går det like tregt med.

 

Noen som har tips som kanfå opp ytelsen?

 

Flere har opplevd det samme som deg og dette er ikke noe nytt. Anbefaler å ta en Factory Reset for å se om det hjelper. Selv har jeg valgt å unclocke bootloader (mister ASUS garanti), legge inn tredjeparts programvare (anbefaler Chromi X). Alle problemene du nevner forsvinner.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2223492

 

Selvfølgelig bør du lese deg opp og være trygg på deg selv før du tar steget.

Lenke til kommentar

Garantien vil vel forsvinne, men man har vel fortsatt 5års norsk reklamasjon.

Mulig du vet svaret, men deler min erfaring. Har også en rootet og unlocka transformer. Trøbbel med skjermen gjorde at jeg måtte sende inn den, men hørte aldri noe om at den var unlocka. Min erfaring er at hardware feil som åpenbart ikke er din feil, rettes uten spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...