Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

Går ikke ann å bare se på overgrepene én side begår. Assad slo ned på fredelige demonstranter med artilleri og har siden dengang slaktet titusenvis.

de drar ikke folk ut i gatene for så kutte hodet av dem og samtidige roper ALLAH AKBAR ALLAH AKBAR eller får unge tenåringer til å stå for avkapping av hoder..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo også stille spørsmålet om det er så mye værre å dø av å bli halshugget enn å få feks. et mageskudd. Klart, det ser styggere ut, men det betyr vel ikke så mye for den som dør...

 

Å bli strupekuttet med en sløv kniv tror jeg står ganske høyt på listen over "jævligste måten å dø på" om jeg skal være helt ærlig...

 

Det var slike og lignende henrettelser som til slutt fikk meg til å ta en pause fra hele Internett i mangfoldige måneder...

 

Jeg fikk plutselig for mye av det og slet med kvalme og nattesøvn... Det gjør liksom noe med deg når du ser det på nært hold, og dette stakkars mennesket blir slaktet som et dyr...

 

Å se noen få hodet skutt av er bare morsomt i forhold...

 

Jeg fatter ikke at det er mulig å gjøre så mye forferdelige ting med hverandre... En skulle nesten ikke tro at det finnes noen grenser, og det tror jeg heller ikke det gjør når alt kommer til alt...

 

De hater hverandre så dypt at de nyter hvert øyeblikk de kan pine og plage fienden...

Lenke til kommentar

Vel, jeg tror ærlig talt jeg hadde foretrukket det fremfor å dø av et mageskudd. Det er svært sensible innvollsnerver som treffes, og man blør sakte i hjel slik at man mister effekten av kroppens naturlige smertelindrende stoffer.

 

Poenget mitt var uansett at man kan stille spørsmålstegn ved hvorvidt det er så mye bedre å skyte mot ubevæpnede mennesker enn å halshugge dem, fordi det lett blir slik at vi deler opp partene i "gode" og "onde" ut fra hvem som vemmer oss mest. Men en grafisk horribel skade er ikke nødvendigvis mer smertefull enn et kulehull...annet enn for oss som ser på.

 

Men ja, det mest sjokkerende er i grunnet at det er mulig for mennesker å utføre slike handlinger.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

USS Liberty var et skip i den Amerikanske marine underlagt NSA som opererte i middelhavet og utenfor kysten av Egypt og Israel under seks dagers krigen mellom Israel og de arabiske nabolandene. Skipet ble angrepet av umarkerte (ifølge vitnemål fra de overlevende på Liberty) Israelske Mirage III jagerfly og senere torpedobåter. Torpedobåtene beskjøt Liberty på kloss hold med tung maskingeværskyts og gikk systematisk til verks for å ødelegge livbåtene og for å forhindre at noen skulle komme fra Liberty i live.

 

Som en respons til angrepet sendte Amerikanerne 6th fleet for å avskjære det som da ble trodd å være et Egyptisk angrep, siden angriperne ikke kunne bli identifisert. I tillegg ble to A4 bombefly bestykket med atomvåpen sendt på vingene i retning Kairo med eskorte. Den Amerikanske ambassaden i Kairo fikk så beskjed om at et angrep mot Egypt var nærstående. McNamera kalte tilbake disse flyene før de fikk utført oppdraget. De var minutter unna fra å gjøre Kairo om til det neste Hiroshima

 

http://www.youtube.com/watch?v=kjOH1XMAwZA

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Vel, jeg tror ærlig talt jeg hadde foretrukket det fremfor å dø av et mageskudd. Det er svært sensible innvollsnerver som treffes, og man blør sakte i hjel slik at man mister effekten av kroppens naturlige smertelindrende stoffer.

 

Poenget mitt var uansett at man kan stille spørsmålstegn ved hvorvidt det er så mye bedre å skyte mot ubevæpnede mennesker enn å halshugge dem, fordi det lett blir slik at vi deler opp partene i "gode" og "onde" ut fra hvem som vemmer oss mest. Men en grafisk horribel skade er ikke nødvendigvis mer smertefull enn et kulehull...annet enn for oss som ser på.

 

Men ja, det mest sjokkerende er i grunnet at det er mulig for mennesker å utføre slike handlinger.

Det skumle er at de avkapper hodene i propaganda øyne, de eier ikke empati..

Å skytte et par mennesker med rifle er ikke særlig vrient når man er i krig, man slipper ofte se konsekvensen da riflen holder deg et par skritt unna handlingen, å ta en kniv for så holde et menneske i skrekk i flere minutter når de preker noe skitt ifra Koranen så kapper av hodet, litt mer intimt vil jeg si og krever nok en del mer hat en å skytte noen..

Lenke til kommentar

Kerry: Sterke bevis for at Syria har brukt kjemiske våpen

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10103165

 

Bla..bla..bla...

 

Hele artikkelen er jo bare en gjengivelse av synsing og bygger opp under den nå over 2 år gamle propagandaen som skal vise hvor forferdelig alt var i Syria...

 

Han har sikkert noen svin på skogen, men om en skal ta den diskusjonen så tror jeg vi bøer stille rimelig mange andre til veggs også.. Vi kan jo starte med Obama som tross alt er øverste statsleder for et land som dreper flere sivile enn noen andre og gjør det fortsatt...

 

Det er ingen land som aksepterer terror og alle vil kjempe mot det... Det at Syria også gjør det er en selvfølge og det er utrolig naivt å tro at de skal slutte å kjempe mot terror bare fordi det er for mange terrorister...

Lenke til kommentar

Ja i dag er jo krig det samme som fred og strupekuttere som dreper alt og alle som mener noe annet er jo ærefulle demokratiforkjempere.. så jeg ser absolutt den logikken :D

 

Krig og fred er rake forskjeller. Dessverre er det situasjoner der man må gå militært til verks for å oppnå frigjøring!

 

Det undrer meg at du kan støtte Assadregimets terror av Syrias egen befolkning samtidig som du støtter den palestinske befolkningens frigjøringskamp mot Staten Israel...

Lenke til kommentar

Syria har hatt grusomme folkemord før. Nesten ingen har hørt om det, fordi Syria er et lukket land der det undertrykkende regimet legger lokk på alt. De som går imot blir torturert og drept. Endelig gjør folket der opprør. Syria er et av verdens grusomste land, på tide med forandring!

 

Men om forandringen blir til noe bedre eller noe verre er vanskelig si.

Jeg tror heller det siste.Siden mange av opprørerne er islamister og Al Qaeda som også har utført grusomheter i Syria.

Hvis islamistene kommer til makta blir det full sharialov i Syria noe som innebærer steining,æresdrap,lemlesting,avkapping av hender.

 

Det er som å velge mellom kreft og aids.

En brutal diktator eller en islamistisk shariastyrt stat som muligens blir et fristed for islamske terrorister?

Lenke til kommentar

Vel, jeg tror ærlig talt jeg hadde foretrukket det fremfor å dø av et mageskudd. Det er svært sensible innvollsnerver som treffes, og man blør sakte i hjel slik at man mister effekten av kroppens naturlige smertelindrende stoffer.

 

Poenget mitt var uansett at man kan stille spørsmålstegn ved hvorvidt det er så mye bedre å skyte mot ubevæpnede mennesker enn å halshugge dem, fordi det lett blir slik at vi deler opp partene i "gode" og "onde" ut fra hvem som vemmer oss mest. Men en grafisk horribel skade er ikke nødvendigvis mer smertefull enn et kulehull...annet enn for oss som ser på.

 

Men ja, det mest sjokkerende er i grunnet at det er mulig for mennesker å utføre slike handlinger.

 

Med jihadistene ved makta vil kristne ha null rettigheter og de vil antakelig bli forfulgt.Kvinner vil ikke være verdt en dritt og homofile vil bli drept.

 

Er dette noe folk ønsker?

Lenke til kommentar

 

 

Krig og fred er rake forskjeller. Dessverre er det situasjoner der man må gå militært til verks for å oppnå frigjøring!

 

Det undrer meg at du kan støtte Assadregimets terror av Syrias egen befolkning samtidig som du støtter den palestinske befolkningens frigjøringskamp mot Staten Israel...

 

 

israel er da tross alt en okkupasjonsmakt ...

Lenke til kommentar

Kerry: Sterke bevis for at Syria har brukt kjemiske våpen

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10103165

 

Bevis kan produseres eller plantes etter behov, om et lands fiender er samvittighetsløse nok til å gjøre det, og ønsket om å ødelegge landet er sterkt nok.

 

Og hvorfor skulle han bruke kjemiske våpen når han har fremgang i krigen med hjelp fra hizbollah og soldater fra Iran ?

Lenke til kommentar

Nå tror jeg 3 verdenskrg offissielt er i gang. Israel har angrepet Syria.

 

http://debka.com/art...Haifa-and-Safed

 

Og antakelig også brukt atomvåpen.

 

http://www.youtube.c...h?v=M5RhTXs0iWg

 

http://www.youtube.c...h?v=CcRNhrrDzwc

 

Israel har også invadert Libanon. Og Iranske elitesoldater er på vei til Syria.

 

Noe nytt om atombomben og innvasjonen av Libanon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...