Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

I Norske nyheter også

Virkeligheten om de her Jihadistene kommer fram, jævla terrorister.

http://www.dagbladet...akkar/27161930/

 

Det "morsomste" er jo at dette på langt nær er det verste jeg har sett der nede.. Kanskje litt pussig, men langt i fra like ekkelt...

 

Men..men.. det er bare å slappe av... De blir nok tilgitt og i det store bildet betyr det ikke noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drusere bosatt i Israel med militær erfaring fra IDF vil krysse grensen og sloss for å forsvare druserne i Syria, som har blitt angrepet av "opprørerne".

 

Militær erfaring ??!

 

Ser jo ut som de er i militæret, eller er det virkelig lov for halv muslimer å bære automatvåpen på åpen gate og drive paramilitær aktivitet... ??!

 

I fall må jeg virkelig revurdere mitt syn på Israel som en diktatorisk stat...

 

Jeg er sjokkert...

Lenke til kommentar

Militær erfaring ??!

 

Ser jo ut som de er i militæret, eller er det virkelig lov for halv muslimer å bære automatvåpen på åpen gate og drive paramilitær aktivitet... ??!

 

I fall må jeg virkelig revurdere mitt syn på Israel som en diktatorisk stat...

 

Jeg er sjokkert...

Muslimer i IDF får bære våpen akkuratt som alle andre :p

Flere av IDF's brigadegeneraler er Drusere, som ikke bare bærer våpen, men kommanderer hva jødiske soldater skal gjøre.

 

Om druserne faktisk gjør alvor av truslene mot opprørerne kommer nok i stor grad ann på hva opprørerne gjør mot Druserne i Syria.

 

Om Israel offisiellt kommer til å gjøre noe er høyst usikkert. Da må det nok mye maktbruk til fra opprørerne mot Druserne for at det skal skje. Men det er ikke utenkelig - Det er til og med ministerne i dagens israelske regjering som er Drusere, og har tidligere kommet med verbalt sterke kommentarer om hva som skjer dersom noen våger å røre druserne i Syria.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Nei, det var ikke der jeg fant det.

Men her er en annen side fra veterans today, som fastslår at Israel faktisk har brukt atomvåpen mot Syria.

 

http://www.veteranst...as-syria-nuked/

Hehe, ja det var solide beviser du. Her er artikkelen kort oppsummert:

- lysglimt på himmelen etter eksplosjonen som de mener er lyn (ser for meg ut som eksplosjoner, lyn har det med å "flashe" mer enn de glimtene vi ser her), og link til en undersøkelse som påviste atmosfærisk lyn i forbindelse med en prøvesprengning av atomvåpen.

- påstander om at eksplosjonene som ses først er israelske artillerinedslag, ikke flybårne våpen. INGEN KILDE

- påstand om at eksplosjonen som ses er en termonukleær bunker-buster bombe, levert til Israel av USA mot slutten av Bush-regjeringens periode. INGEN KILDE

- konkludering med at det ikke kan være en GBU 57, på bakgrunn av vurderingen til en oberst og at Israel ikke har fly som kan levere disse.

- påstander om amerikansk bruk av atomvåpen i Irak, med bakgrunn i en undersøkelse som det ikke linkes til, og videre påstand om at slike våpen også ble brukt 9/11, på Bali, o.l. INGEN KILDE

- div. påstander om israelske atomvåpen som skal ha dukket opp rundt om i verden på lyssky måter. INGEN KILDE

 

Ellers bør det nevnes at denne artikkelen, hvor vi kan lese et intervju med et av ofrene ved 9/11 gjennom et medium(!), også er å finne på Veterans Today: http://www.veteranst...-911-interview/ Det får i hvert fall meg til å stille spørsmålstegn ved VT's troverdighet. Men så er jo jeg også hjernevasket av zionistene/frimurerne/reptil-rasen (velg den som passer) sine krav til kildekritikk...

 

Edit: Der fant jeg jaggu også en artikkel om at WW3 startet under yom kippur...i fjor.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme jeg har litt problemer med å skjønne tankegangen din.

Vel, både din og Glimtis....men Glimti er iallefall konsekvent - støtte til radikale arabiske islamister, støtte til de som sloss mot nasjonalstater, støtte til stater som slår ned på minoriteter.

 

Hvor har jeg sagt det? Jeg er imot diktatur og mener ethvert opprør mot diktatur bør støttes! Så har folket en ny sjanse til å bygge opp et fritt land og samfunn. Hva de gjør med denne sjansen er opp til dem selv og velger de å innføre nytt diktatur eller andre, ekstreme styreformer bør vi aldri støtte dem igjen, men en sjanse bør de få. Jeg er også for å gripe inn ovenfor rabiate galninger som slakter sitt eget lands eller andre lands befolkning feks. slik vi grep inn da Serbia ville utrydde kosovoalbanerne og da Muammar al-Gaddafi ville gjennomføre folkemord på Libyas egen befolkning. Jeg er også for at man da samler seg i koalisjoner gjennom feks. NATO eller FN istedenfor at et land skal måtte sitte med alt ansvar selv. Jeg er kraftig imot idiotnasjoner som støtter diktatur og folkemord feks. slik Russland støtter Assad og regimet i Syria og slik Kina støtter Kim Jong-un og regimet i Nord-Korea!

 

Fantastisk at Vesten, USA og Vestblokken vant den kalde krigen over Østen, Sovjetunionen og Østblokken!

Lenke til kommentar

Det er vel litt slik holdning de syriske myndighetene har til Al Qaida terroristene der nede....

 

Men så er de altså selv terrorister og folkemordere!

 

Så det var Exaxtly my point...

 

Det er altså basert på feil grunnlag.

 

Jeg er selvsagt enig i at man ikke skal høre på terrorister som ABB og andre lignende terrorister

 

Og alikevel har du uttrykket støtte både til Muammar al-Gaddafi og hans regime samt Bashar al-Assad og hans regime... Altså til to diktaturer og terroristregimer...

Lenke til kommentar

Kerry optimist om Syria-samtalar

 

Om Assad ikkje møter opp ved forhandlingsbordet, vil verda sjå kor tom retorikken hans er, seier USAs utanriksminister John Kerry. Han er optimistisk med tanke på å få i stand fredsforhandlingar om Syria.

 

Den amerikanske utanriksministeren John Kerry er på besøk i Sverige. På ein felles pressekonferanse med Sveriges statsminister Fredrik Reinfeldt, vart Kerry spurt om det er håp om å få i stand fredssamtalar om og med Syria.

 

Det har dei siste dagane vore ei rekkje statsbesøk med Syria som tema. I førre veke vitja Kerry president Vladimir Putin i Russland, og det var under dette besøket at planane om eit fredstoppmøte tok form.

 

– Vi vil ha ei overgangsregjering med alle myndigheiter. Både Russland, USA og mange andre land har signert på det. Gruppa er svært innstilt på å få slutt på valden i Syria, sa Kerry på pressekonferansen.

 

Men i Syria er både regimet og opposisjonen skeptiske til det planlagte fredskonferansen. Det syriske regimet vil ha fleire detaljar om konferansen før dei takkar ja til å delta.

 

– Syria vil overhodet ikke være en del av et møte som undergraver, direkte eller indirekte, nasjonal suverenitet, sier Syrias informasjonsminister Omran Zoabi, ifølge nyhetsbyrået SANA.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11026496

 

Dette virker jo lovende. Ikke det at jeg tror et møte vil kunne løse denne konflikten og jeg tror heller ikke at terrorregimet i Syria vil være interessert, men at mange mektige land med innflytelse viser interesse er jo bra. Og uteblir representanter fra Assadregimet så viser de bare at de melder seg helt ut og ikke er interessert i dialog. Dette blir spennende å følge med på.

Lenke til kommentar

Og alikevel har du uttrykket støtte både til Muammar al-Gaddafi og hans regime samt Bashar al-Assad og hans regime... Altså til to diktaturer og terroristregimer...

 

og nok engang må jeg mine om at jeg anerkjenner ethvert lands suverenitet og dens rett til å forsvare seg mot terrorisme...

 

påstanden om det ene og det andre forblir påstander...

 

 

 

Lenke til kommentar

og nok engang må jeg mine om at jeg anerkjenner ethvert lands suverenitet og dens rett til å forsvare seg mot terrorisme...

 

påstanden om det ene og det andre forblir påstander...

 

Anerkjenner du ikke folkets egen rett til å forsvare seg mot et terrorristregime samt til å selv velge sine egne ledere? Det gjør jeg!

Lenke til kommentar

 

 

Anerkjenner du ikke folkets egen rett til å forsvare seg mot et terrorristregime samt til å selv velge sine egne ledere? Det gjør jeg!

 

Det gjør jeg så absolutt også... Men du mener vi skal gi den ene siden våpen og hjelp utenfra.

 

jeg ville ikke ha gitt noen av partene noe som helst...

 

jeg tar parti med den siden som er minst ekstremistisk og som har det beste styret for å ivareta fred og stabilitet for alle I landet.

 

Jeg kan ikke støtte ekstremister som vil innføre et annet religiøst diktatur hvor ingenting annet enn deres tro kan overleve..

 

om de vinner på egenhånd så er det greit for meg, men jeg mener det er helt galt å hjelpe dem med å styrte et annet lands regjering.

 

Det ligger helt andre motiver bak enn at vi er så snille å hjelper et land i nød... Det tror jeg du skjønner du også..

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...