Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tyrkia anklager Syria for bombeangrep

 

Tyrkiske myndigheter mener å ha funnet ut hvem som gjennomførte bilbombeangrepene mot byen Reyhanli og hevder de har bånd til syrisk etterretning.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Tyrkia-anklager-Syria-for-bombeangrep-7199436.html#.UY6nKII1jFQ

 

Hvilket sjokk... Hahahhaha. ....

 

Noe nytt om atombomben og innvasjonen av Libanon?

 

den var nesten ufin... dog nokså fortjent ;D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

israel er da tross alt en okkupasjonsmakt ...

 

Det er sant. Dog bruker de akkurat samme type terror og undertrykkelse mot den palestinske befolkningen som Assadregimet gjør mot Syrias befolkning! Så det overrasker meg fortsatt at du støtter Assad. Og hvorfor skal ikke det syriske folket få velge sine egne ledere?

Lenke til kommentar

Syria-konferanse utsettes

 

Fredskonferansen om Syria som USA og Russland har blitt enige om å arrangere, kommer likevel ikke til å kunne avholdes i mai, som planlagt.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11023458

 

Dypt tragisk! Her står man bare og ser og ser på Assadregimet og deres blodbad på Syrias egen befolkning uten at noen foretar seg noe som helst. Det er på tide å glemme hva Russland sier. Ingen brød seg om at Russland lekte støttespiller for Serbia da vi (NATO) bombet Serbia i 1999 så hvorfor skulle vi bry oss nå? Det eneste alternativet her er vel gripe inn på opprørernes side slik vi gjorde i Libya!

Lenke til kommentar

Det er sant. Dog bruker de akkurat samme type terror og undertrykkelse mot den palestinske befolkningen som Assadregimet gjør mot Syrias befolkning!

 

70.000 døde på to år, hovedsakelig sivile, massakrert med overlegg med saringass og artilleri.

 

Palestinerne på sin side er ansvarlige for sin egen skjebne. Noen få hundre har dødd de siste årene. Mange fler har dødd i intern maktkamp mellom faksjoner. Palestinerne har det mye bedre enn de fortjener inne i fengslene sine.

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

 

 

Det er sant. Dog bruker de akkurat samme type terror og undertrykkelse mot den palestinske befolkningen som Assadregimet gjør mot Syrias befolkning! Så det overrasker meg fortsatt at du støtter Assad. Og hvorfor skal ikke det syriske folket få velge sine egne ledere?

 

 

i denne situasjonen så støtter jeg Assad.. i et eventuelt valg er saken muligens en annen...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Palestinerne er den gode parten i den konflikten! Men det kan diskuteres i andre tråder som dreier seg om temaet. Jeg nevnte det fordi jeg synes det er underlig at akasha forsvarer de undertrykkede i den ene konflikten og dem som undertrykker i den andre.

 

Problemet er at du sitter og definerer hvem som er undertrykket og er den svake parten og gjør moralske vurderinger ut ifra det.

 

Hvis Akasha støtter to faksjoner som er ideologisk motstridende så viser vel det at han ikke er opptatt av ideologiene deres men av hva han mener er rett, noe jeg synes er flott.

 

Jeg har delte meninger om både borgerkrigen i Israel og borgerkrigen i Syria. Det er lov å ha flere tanker i hodet samtidig.

 

Når det gjelder Syria så blir det som en amerikansk politiker har sagt: Først ville vi måttet nedkjempe Assad, og deretter sunni-ekstremistene. Assad er en alliert av Iran, men mindre farlig for verden og vesten totalt sett enn en ny ekstremistisk stat i midtøsten.

Lenke til kommentar

Assadregimet tillater ikke valg. Hadde de tillat frie og rettferdige valg der flertallet av folket avgjorde hadde ikke folket trengt å gjøre opprør.

Og grunnen til det igjen, er at majoriteten av Syrere har en steinalder mentalitet, tuftet på blandinger av religiøs ekstremisme og nasjonalisme(egentlig et litt feil ord - hat mot alle som ikke er streite arabiske sunni-muslimer).

 

Assad holder derfor på makta for å sikre rettighetene til alle, og da først og fremst områdets minoriteter som Drusere, Shia-muslimer, kristne og Alawitter. Israel holder Gaza og Vestbredden muret inn av samme årsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Assadregimet tillater ikke valg. Hadde de tillat frie og rettferdige valg der flertallet av folket avgjorde hadde ikke folket trengt å gjøre opprør.

 

OM de hadde hatt ett så ville de gjort opprør samme faen om ikke dem de støttet hadde vunnet...

 

Sånn er det de holder på der nede...

 

Dette har vi snakket om før Glimti... Det er ikke automatisk slik at alt som er bra for oss er bra for dem...

 

Og selv om jeg personlig foretrekker jenter så har jeg likefullt full forståelse for at de fleste av mine venninner foretrekker sofagriser med hårete ræv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OM de hadde hatt ett så ville de gjort opprør samme faen om ikke dem de støttet hadde vunnet...

 

Sånn er det de holder på der nede...

 

Dette har vi snakket om før Glimti... Det er ikke automatisk slik at alt som er bra for oss er bra for dem...

 

Hvordan kan du være så sikker på at de ville gjort opprør om de ikke hadde vunnet et fritt og demokratisk valg? Nettopp den tankegangen der hindrer jo utviklingen av demokratiet. Og når du ser på opprørene som har forgått i de arabiske landene den siste tiden så er det i alle fall klart at de færreste foretrekker diktatorer som skal ha makten i all evighet.

 

Du trenger for øvrig ikke bare å se på arabiske land i den sammenhengen. Flesteparten av Zimbabwes befolkning støtter nå den nye grunnloven som vil tillate presidenten å kun sitte i to femårsperioder etter mer enn 30 år med diktatoren Robert Gabriel Mugabe... Er faktisk mildt sagt overrasket over at opprøret ikke har brutt ut i Zimbabwe for lengst!

Lenke til kommentar

Slik det er nå ser jeg ingen ende på syria-krigen. Hvordan kan Al-Assad fortsatt sitte ved makten etter 2 år med "borgerkrig". Først trodde jeg det skulle være det samme som med Gaddafi, men jævelen holder godt på makten.

Vi trenger flyforbudsone pronto! Ingen flere menneskeliv trenger å gå tapt hvis det internasjonale samfunnet bare stepper inn.

Lenke til kommentar

Slik det er nå ser jeg ingen ende på syria-krigen. Hvordan kan Al-Assad fortsatt sitte ved makten etter 2 år med "borgerkrig". Først trodde jeg det skulle være det samme som med Gaddafi, men jævelen holder godt på makten.

Vi trenger flyforbudsone pronto! Ingen flere menneskeliv trenger å gå tapt hvis det internasjonale samfunnet bare stepper inn.

Det internasjonale samfunnet stepper inn....og gjør hva?

Hjelper Assad? Opprørerne? Holder partene adskilt (Riiight)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...