Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som kan anbefale en joystick? har aldri eid en, så vet ikke hva jeg skal se etter.

 

Logitech Extreme 3D Pro Gaming

 

Jeg var aldri fornøyd med min, veldig upresis og knotete software. Kan jo egentlig ikke forvente mer av så billig joystick. Min døde etter ett fall i gulvet.

 

BF3 tar ikke noe mer enn 1 joystick enhet, så egen throttle, rudder etc. blir bare tull (går an med virtull joystick via PPJoy + PPJoyJoy).

 

Funker da fint med throttelen på min Saitek X52 pro ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Drar dette systemet bf3 uten problemer på feks. high?

 

Kom gjerne med innspill om billigere alternativer. Lagde en post for en stund siden, men har vært bortrest så fikk ikke bestilt and so on. Og skiftet litt mening ang. budsjett. Vil prøve å holde meg til 8-9k. Har skjerm og alt sånt, mangler kun innmat :p

 

Kommer an på hva slags forventninger du har til flyt i spillet, selvom de fleste vil si at mitt system drar det på high så er jeg ikke enig fordi fps er viktigere for meg en grafikk.

 

Ifølge mine standra vil ikke systemet dra BF3 på high nei, ikke i nærheten engang.

Lenke til kommentar

Hei. Drar dette systemet bf3 uten problemer på feks. high?

 

Kom gjerne med innspill om billigere alternativer. Lagde en post for en stund siden, men har vært bortrest så fikk ikke bestilt and so on. Og skiftet litt mening ang. budsjett. Vil prøve å holde meg til 8-9k. Har skjerm og alt sånt, mangler kun innmat :p

60 fps på high

 

Nei? Ikke på high, eller spiller dere 800x600?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hjelt med CPU! hva er så bedre med 4 kjerner en dual core? er jo samme hastighet

 

Vil du bruke 2 eller 4 like sterke personer til å løfte 20stk x 20kg potetsekker fra A til B innen 5 min?

 

4 sterke personer!

 

Skjønner ikke hjelt med CPU! hva er så bedre med 4 kjerner en dual core? er jo samme hastighet

 

Dual core 4 GHz og quad core 2 GHz eller dual core 2 GHz og quad core 2 GHz?

 

Dual core 4ghz og 4 kjerner 4 ghz

skjønner ikke forskjellen, er det støtte til GPU?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hjelt med CPU! hva er så bedre med 4 kjerner en dual core? er jo samme hastighet

 

Vil du bruke 2 eller 4 like sterke personer til å løfte 20stk x 20kg potetsekker fra A til B innen 5 min?

 

4 sterke personer!

 

Skjønner ikke hjelt med CPU! hva er så bedre med 4 kjerner en dual core? er jo samme hastighet

 

Dual core 4 GHz og quad core 2 GHz eller dual core 2 GHz og quad core 2 GHz?

 

Dual core 4ghz og 4 kjerner 4 ghz

skjønner ikke forskjellen, er det støtte til GPU?

google translate

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hjelt med CPU! hva er så bedre med 4 kjerner en dual core? er jo samme hastighet

 

Vil du bruke 2 eller 4 like sterke personer til å løfte 20stk x 20kg potetsekker fra A til B innen 5 min?

 

4 sterke personer!

 

Skjønner ikke hjelt med CPU! hva er så bedre med 4 kjerner en dual core? er jo samme hastighet

 

Dual core 4 GHz og quad core 2 GHz eller dual core 2 GHz og quad core 2 GHz?

 

Dual core 4ghz og 4 kjerner 4 ghz

skjønner ikke forskjellen, er det støtte til GPU?

 

Nei, men de prosesserer jo informasjon, og spm'et er som sagt vil du ha 4 til å gjøre det eller 2?

 

Du kan se på en kjerne som en ny prosessor eller no, ville du hatt 2 prosessorer eller 1, eller ville du hatt 2 GPU'er eller 1?

Lenke til kommentar

Hei. Drar dette systemet bf3 uten problemer på feks. high?

 

Kom gjerne med innspill om billigere alternativer. Lagde en post for en stund siden, men har vært bortrest så fikk ikke bestilt and so on. Og skiftet litt mening ang. budsjett. Vil prøve å holde meg til 8-9k. Har skjerm og alt sånt, mangler kun innmat :p

 

Kommer an på hva slags forventninger du har til flyt i spillet, selvom de fleste vil si at mitt system drar det på high så er jeg ikke enig fordi fps er viktigere for meg en grafikk.

 

Ifølge mine standra vil ikke systemet dra BF3 på high nei, ikke i nærheten engang.

 

 

 

 

Hei. Drar dette systemet bf3 uten problemer på feks. high?

 

Kom gjerne med innspill om billigere alternativer. Lagde en post for en stund siden, men har vært bortrest så fikk ikke bestilt and so on. Og skiftet litt mening ang. budsjett. Vil prøve å holde meg til 8-9k. Har skjerm og alt sånt, mangler kun innmat :p

60 fps på high

 

en sier det ene og en annen sier noe annet, føler meg like smart. Men utifra det jeg har lest som er skrevet av Arni, har jeg fått inntrykk av at han kan sakene sine.

Endret av SuprMats
Lenke til kommentar

Jeg kan snakke av erfaring da. Jeg har så og si akkuratt samme specs(se i signatur under..)..

Får fra 40-80 fps med BF:3 på High, men skrudd av AA (Anti Allising) osv. Så med den pcen der kan du kjøre BF:3 på høy grafikk, men ikke på fult. Hvis jeg var det ville jeg bytta ut den strømforsyningen med en 750W + så du er klar for oppgraderingen med et ekstra HD6950 ;) Da vil du kanskje kjøre flere ting på Ultra detailed og med Anti Allising osv. Men jeg klarer meg fint med sånn det er nå. Merker ikke noe lag, utenom server lag når det skjer utrolig mye på en gang.

 

For å forklare litt rundt flerkjerne CPU frustrasjonen:

Gamle prosessorer med kun en kjerne kunne oppnå så, så høy frekvens og så høy ytelse/hastighet med en kjerne, men problemet var å komme så mye lengre som de hadde ønsket, for å få til datateknologien som fins i dag. I steden så tenkte de at med 2 kjerner i en prosessor, som er bygget mindre, så vil man få nesten dobbel ytelse, uten at man trenger å tyne prosessoren("kjernen") så langt. Derfor har de heller valgt veien til å få plass til flere kjerner med like høy hastighet og som kan gjøre flere ting på en gang.

 

Derfor er en 6 kjerners-prosessor bedre enn en 4 kjerner, som den er bedre enn en 2 kjerner igjen. Så hva du vil ha er opp til deg. 6 kjerner koster kanskje mer enn det smaker i dag(spill klarer nesten ikke å utnytte dette i dag), men til gjengjeld så er du sikret for å kunne spille nye spill i fremtiden som krever mer prosessor kraft og skjermkort kraft.

 

Anbefaler å kjøpe en 4 kjerners prosessor for BF:3. Spillet er stort, har mange små detaljer og det skjer mye på en gang..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Installerer du fra DVD eller må du laste ned BF:3 i Origin? Hva slags operativsystem bruker du? Lenge siden du har oppdatert med Windows Update? Har du lest installasjons kravene som står på spillet? Mulig at du mangler noe Microsoft installasjons drivere, NET Frameworks f.eks. Prøvd å google "bf3 origin install problem" evt. "bf3 origin install download problem". Jeg ville sendt en mail til EA via http://help.ea.com/ eller BF:3's offisielle forum :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei. Drar dette systemet bf3 uten problemer på feks. high?

 

Kom gjerne med innspill om billigere alternativer. Lagde en post for en stund siden, men har vært bortrest så fikk ikke bestilt and so on. Og skiftet litt mening ang. budsjett. Vil prøve å holde meg til 8-9k. Har skjerm og alt sånt, mangler kun innmat :p

60 fps på high

 

Tror du er litt negativ nå ;-)

 

Jeg ligger rett over 60fps på high@1680x1050 med Phenom X2 955 og Radeon 6870 1gb

Lenke til kommentar

Hei. Drar dette systemet bf3 uten problemer på feks. high?

 

Kom gjerne med innspill om billigere alternativer. Lagde en post for en stund siden, men har vært bortrest så fikk ikke bestilt and so on. Og skiftet litt mening ang. budsjett. Vil prøve å holde meg til 8-9k. Har skjerm og alt sånt, mangler kun innmat :p

60 fps på high

 

Tror du er litt negativ nå ;-)

 

Jeg ligger rett over 60fps på high@1680x1050 med Phenom X2 955 og Radeon 6870 1gb

jeg har et 6950 selv, og det gir meg 60 fps på i single card mode. crossfire gir meg ca 110 fps i 1920x1080

Lenke til kommentar

Det er også forskjell på å se 60fps tallet, og ha 60fps konstant eller i gjennomsnitt.

 

Noen sier jo at de har 120fps i bf3 bare fordi de har sett at bf3 har vært oppe i 120fps når de kikker ned i bakken eller inn i et hjørne laugh.gif

 

Selv liker jeg ha minimumsfps godt over 60 i bf3 uansett. Heldigvis ligger jeg på 100+

 

 

Lenke til kommentar

Hei. Drar dette systemet bf3 uten problemer på feks. high?

 

Kom gjerne med innspill om billigere alternativer. Lagde en post for en stund siden, men har vært bortrest så fikk ikke bestilt and so on. Og skiftet litt mening ang. budsjett. Vil prøve å holde meg til 8-9k. Har skjerm og alt sånt, mangler kun innmat :p

60 fps på high

 

Tror du er litt negativ nå ;-)

 

Jeg ligger rett over 60fps på high@1680x1050 med Phenom X2 955 og Radeon 6870 1gb

jeg har et 6950 selv, og det gir meg 60 fps på i single card mode. crossfire gir meg ca 110 fps i 1920x1080

 

Er det såpass forskjell på 1920x1080 og 1680x1050 da kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...