Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Du er heldig om du kan lade hver annen dag. Du må nok lade den hver kveld ;) Alle tre smarttelefonene jeg har hatt det siste året har jeg måttet lade hver dag.

 

Denne telefonen er helt normal i forhold til batteritid. Lik som HTC telefonene og SGS.

 

Hver dag? Seriøst ???

Høres jo helt elendig ut :mad:

Men antar det har sammenheng med kraftig prosessor som drar mye strøm, men allikevell..

 

Er vant med å lade ca hver 3 dag nå så derfor jeg reagerte på det..

Ingen smarttelefoner som er ute nå kan levere tre dager mellom hver lading. Prosessoren taler for lengre batteritid på denne enn på single-core. Men du må huske på at det er en stor skjerm, mange funksjoner og mye som går i bakgrunnen.

 

Jeg har ingen problemer med å lade min hver natt. Putter den i laderen og er klar for en dag, før jeg lader den opp igjen neste natt. For å få noe mer enn dette må du skru av alt og kun sende SMS og ringe. Og hva skal du da med en slik telefon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen smarttelefoner som er ute nå kan levere tre dager mellom hver lading. Prosessoren taler for lengre batteritid på denne enn på single-core. Men du må huske på at det er en stor skjerm, mange funksjoner og mye som går i bakgrunnen.

 

Jeg har ingen problemer med å lade min hver natt. Putter den i laderen og er klar for en dag, før jeg lader den opp igjen neste natt. For å få noe mer enn dette må du skru av alt og kun sende SMS og ringe. Og hva skal du da med en slik telefon?

 

Jovisst, er smarttelefon jeg har idag med 3,5" skjerm ;)

Brukes som kombinert jobb/privat mobil og går som regel 3 dager mellom hver lading.

Skal nevnes att bluetooth, FM-sender og widgets er slått av mesteparten av tiden, GPS brukes lite, men ellers brukes den mye til det meste..

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Har fått denne LGtelefonen nå.. Har en HTC Desire fra før av. Trodde jeg fikks synkronisert kontaktene mine gjennom gmail. Det var dog ikke tilfelle. SÅ jeg lurte på hva som er den letteste og kjappeste måten og få kontaktene mine fra Desire over til LGen?

Lenke til kommentar

Har fått denne LGtelefonen nå.. Har en HTC Desire fra før av. Trodde jeg fikks synkronisert kontaktene mine gjennom gmail. Det var dog ikke tilfelle. SÅ jeg lurte på hva som er den letteste og kjappeste måten og få kontaktene mine fra Desire over til LGen?

Har du ikke kontaktene i gmail på Desiren heller? Da må du i så fall fikse det der.

Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med pushmail på Exchange-kontoen.

Mail synkes først når jeg går inn i mailboksen. Jeg har skrudd av synk av kontakter og kalender, da jeg bare ønsker å synke mail fra denne kontoen.

Instillingene "Automtisk henting" og "automatisk henting ved roaming" er skrudd på. Fungerer heller ikke på WLAN.

Synk av Google Mail fungerer (etter at jeg fant ut at jeg måtte disable Wifi-dvale-innstillingene).

Er det noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Eg vel å stoppe diskusjonen her. Dette blir berre for dumt.

Siden de ikke hørte på deg velger jeg å hjelpe til.

 

Den som fortsetter den meningsløse diskusjonen/krangelen belønnes med 24 timers ferie. Ønsker dere likevel å fortsette diskusjonen kan dette gjøres i en egen tråd.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem og det er at jeg ikke får synkronisert kontaktene fra Outlook/LG PC Suite med facebookkontaktene. Kommer bare opp: Den valgte kontakten kan ikke legges til!

 

Jeg vil ikke bruke facebook for LG fordi den er elendig i forhold til den offisielle versjonen, men det skal da gå fordi om.

Lenke til kommentar

Fått meg en Optimus X2 idag og er helt ny i detta her.

 

LG PC Suite hvor får jeg skaffa det hen?

Koble telefonen til PC'n også ligger LG PC Suite på minnekortet på telefonen.

 

 

Har problem med å få kontakt mellom LG og PC-en.

Bruker Windows 7 ( som normalt instalere den driveren sjøl ) Men denne gangen feilet det

Lenke til kommentar

Fått meg en Optimus X2 idag og er helt ny i detta her.

 

LG PC Suite hvor får jeg skaffa det hen?

Koble telefonen til PC'n også ligger LG PC Suite på minnekortet på telefonen.

 

 

Har problem med å få kontakt mellom LG og PC-en.

Bruker Windows 7 ( som normalt instalere den driveren sjøl ) Men denne gangen feilet det

 

Du må gå på LG sin hjemmeside og laste ned. Hvertfalt det jeg måtte

Lenke til kommentar

Av personelig erfaring som en svært lite mobil teknisk person, så syntes jeg jo mer dritt man laster ned på mobilen, jo mer ødelagt blir bruker opplevelsen. Trenger bare 1-2 apps, og det er advanced task killer og en ny nettleser etter min mening :p

 

Fraråder på det sterkeste bruk av task killer av noe slag om man ikke har peiling på hvordan multi tasking i Android funker og hva dette programmet virkelig gjør.

Vil påstå at Task-killere stort sett kun har positiv effekt i hendene på noen som vet hvordan den bør brukes.

Hos resten har den i beste fall fint liten nytteverdi. I verste fall så roter den til ting for deg og er årsakene til mange av problemene som oppleves.

Basert på din egen påstand om svart liten teknisk kompetanse i mobilverdenen så vil jeg råde deg til å avinstallere Advanced Task Killer og heller bare restarte telefonen om noe ser ut til å ha klart å henge seg opp eller blitt tregt.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få kontakt med telenettverket når den har mista dekning et øyeblikk. I går måtte jeg restarte telefonen for å finne nett igjen. Og slik skal det jo ikke være. Prøvde å søke etter nett manuelt også, men stod den bare å søkte... lenge.

 

Noen andre som har opplevd noe slik? Evt. har et godt svar på hva jeg kan gjøre. Det skal jo ikke være sånn!!! :no:

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor relevant d er for denne tråden men spør jo her uansett. jeg addet alle kontaktenne mine på facebook til kontaktboken i mobilen , ganske smart tenkte jo jeg da . Men det er jo langt ifra alle som legge inn mobil nummeret sitt på facebook så jeg tenkte jeg skulle legge til mobilnummer på de som manglett , men når jeg prøver å endre kontaktinformasjon får jeg bare opp * Facebook for LG kontaktinformasjonen kan ikke endres på denne enheten *

Går det virkelig ikke and å legge til mobilnummer ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få kontakt med telenettverket når den har mista dekning et øyeblikk. I går måtte jeg restarte telefonen for å finne nett igjen. Og slik skal det jo ikke være. Prøvde å søke etter nett manuelt også, men stod den bare å søkte... lenge.

 

Noen andre som har opplevd noe slik? Evt. har et godt svar på hva jeg kan gjøre. Det skal jo ikke være sånn!!! :no:

Jeg vet ikke om det ble besvart, og jeg husker heller ikke hvem det var (kanskje det var deg?), men jeg husker en tidligere post i dette forumet der det var en som også hadde problemer å få motta signaler etter brudd. Ta en titt noen sider tilbake :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...