Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er sikker på at denne kom alt for tidlig og at vi ikke kommer til å ha glede av slik prosessorkraft før om et par år.

 

Forstår hva du mener.Men hvis vi snur på det så kan vi jo også si at utviklingen av programmer som utnyttet dualcore kommer litt sent.Tegra ble jo vist for 1 år siden.Så LG 2X kom jo ikke for tidlig heller..

 

For å få i gang dette skikkelige er det bra at LG,Sammy og de andre produsentene lager fremtids rettet modeller.

Er kanskje å dra det litt langt men det var vel ikke så mange spill ute til PS3 som utnyttet hardwaren skikkelig da den først kom ut heller.

 

Det er lettere for utviklerene å sette i gang med heftigere program og spill når de vet at det finnes produkter der ute som takler å kjøre dem skikkelig.

Lenke til kommentar

Da har jeg og fått mobilen i hånden :) Synst den virker meget vellbygd vertfall! har aldri hatt android før så har ikke noen samenligning når det kommer til kjapphet , men den var vertfall mye kjappere en N900en min! Ser frem til en helg med mobil fikling ja!

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Fornøyd med mobilen hittil. Liker spesielt at den er lynrask til å åpne apps, spill osv.. Mobilen er ellers også veldig rask, og jeg er kjempe fornøyd. Har ikke fått testa HDMI og mirroring enda, men skal gjøre det når jeg kommer hjem.

 

Ellers er det jo litt lagg her og der - som i homescreen, og nettleseren (Finnes det en annen nettleser som er bedre?) men det tar jeg med stor ro og regner med at blir fikset til neste update :)

FYI - dette er min første android mobil også :)

 

Har dere noen apps å anbefale da?

 

Lurer på to ting;

- Er det ikke mulig å bare ha 1 homescreen? Synes det virket veldig rart. Da jeg går på innstillinger så får jeg bare valgt 3 som det minste.

 

- Jeg har lastet ned LauncherPro. Og jeg ville ha muligheten til å endre litt på menyene. Synes det ble så veldig rotete med programmer og spill som var plassert helt tilfeldig.

Lenke til kommentar

hmmm... litt missfornøyd med video avspillingen.. Det er helt sikkert jeg som kløner men alle filmer (utenom de som fulgte med) som jeg har prøvd (2 episoder big bang og gullivers reiser) bare hakker og lyden henger leeeenge etter bilde.. Både på tlf og når jeg tar den ut på tv via hdmi.. Noen andre som har problemer med dette?

 

Et annet "problem" er at hver gang jeg bruker telefonen i USB Storage Mode får jeg en feilmelding på LG Home. Ikke at det er så farlig, jeg bruker launcher pro, men litt irriterende..

 

Uten om disse små tingene er jeg fremdeles veldig fornøyd da =)

Lenke til kommentar

Til dere med TV2 Sumo (dere som har bestilt fra Chess har 3 mnd. gratis), hvordan spiller man av programmer eller fotballkamper på mobilen? Den ber meg installere Silverlight, så den forstår tydeligvis ikke at jeg bruker telefonen..Irriterende.

 

Du kan laste ned TV 2 Sporten og Nyhets App så for du tilgang til fotballkamper osv.. du bruker da Sumo login i appen :)

 

Den løsningen fungerer ikke da "mediaplayer" / telefonen ikke finner kodek til filen

Lenke til kommentar

Det dukker opp småproblem her og der leser jeg, men for en som ikke er så inne i teknikkens verden mht.rooting o.l. er det da et dumt valg å kjøpe denne tlf. Jeg kommer til å "måtte" bruke den slik den kommer og lurer da på om dette er tlf for meg. Oppdateringer skal jeg kunne klare,men ikke rooting o.l.sletting av programmer og sånn. Takknemmelig for svar :roll:

Lenke til kommentar

Det dukker opp småproblem her og der leser jeg, men for en som ikke er så inne i teknikkens verden mht.rooting o.l. er det da et dumt valg å kjøpe denne tlf. Jeg kommer til å "måtte" bruke den slik den kommer og lurer da på om dette er tlf for meg. Oppdateringer skal jeg kunne klare,men ikke rooting o.l.sletting av programmer og sånn. Takknemmelig for svar :roll:

 

Trenger absolutt ikke roote tlf for å ha glede av denne :) Du kan gjøre en haug av endringer hvis ønskelig uten å være så veldig teknisk anlagt.

Lenke til kommentar

Det dukker opp småproblem her og der leser jeg, men for en som ikke er så inne i teknikkens verden mht.rooting o.l. er det da et dumt valg å kjøpe denne tlf. Jeg kommer til å "måtte" bruke den slik den kommer og lurer da på om dette er tlf for meg. Oppdateringer skal jeg kunne klare,men ikke rooting o.l.sletting av programmer og sånn. Takknemmelig for svar :roll:

 

I mitt tilfelle har jeg jo innstallert en del programmer for å erstatte de som kommer med telefonen, det kan være at enkelte av problemene kommer av nettopp dette.. Så lenge du bruker de programmene som følger med telefonen vil det kanskje fungere bedre?

Lenke til kommentar

Trenger absolutt ikke roote tlf for å ha glede av denne :) Du kan gjøre en haug av endringer hvis ønskelig uten å være så veldig teknisk anlagt.

 

 

"I mitt tilfelle har jeg jo innstallert en del programmer for å erstatte de som kommer med telefonen, det kan være at enkelte av problemene kommer av nettopp dette.. Så lenge du bruker de programmene som følger med telefonen vil det kanskje fungere bedre?"

 

 

 

Takker for svar. Kanskje jeg skal kjøpe den da :thumbup: Har bestillt hos Lefdal som får den neste uke.

Endret av arnsor
Lenke til kommentar

Til dere med TV2 Sumo (dere som har bestilt fra Chess har 3 mnd. gratis), hvordan spiller man av programmer eller fotballkamper på mobilen? Den ber meg installere Silverlight, så den forstår tydeligvis ikke at jeg bruker telefonen..Irriterende.

 

Du kan laste ned TV 2 Sporten og Nyhets App så for du tilgang til fotballkamper osv.. du bruker da Sumo login i appen :)

 

Den løsningen fungerer ikke da "mediaplayer" / telefonen ikke finner kodek til filen

 

Hmmm det er jo litt rart, sitter og ser SAR-MOL i TV 2 sportsappen nå! Er det den du ikke for til?

Lenke til kommentar

Til dere med TV2 Sumo (dere som har bestilt fra Chess har 3 mnd. gratis), hvordan spiller man av programmer eller fotballkamper på mobilen? Den ber meg installere Silverlight, så den forstår tydeligvis ikke at jeg bruker telefonen..Irriterende.

 

Du kan laste ned TV 2 Sporten og Nyhets App så for du tilgang til fotballkamper osv.. du bruker da Sumo login i appen :)

 

Den løsningen fungerer ikke da "mediaplayer" / telefonen ikke finner kodek til filen

 

Hmmm det er jo litt rart, sitter og ser SAR-MOL i TV 2 sportsappen nå! Er det den du ikke for til?

 

Det virker i hvertfall ikke i app. til tv2nyhetskanalen som jeg har prøvd ut. Er ikke noe sportsintressert. Men nyhetsintressert er jeg

Lenke til kommentar

Endelig fått telefonen, og så langt er jeg kjempefornøyd.

 

Kan oppsummere min opplevelse så langt:

 

+ Ting går KJAPT! Merkes spesielt ved lasting av flash-tunge nettsider. Flash-videoer spiller uten problemer.

+ Åpning av programmer skjer helt uten ventetid.

+ Kameraet føles litt over gjennomsnittlig godt, og da er jeg fornøyd.

+ n64oid funker veldig bra. Golden Eye, Super Mario 64 og Mario Kart kjører uten problemer! (skal teste psx4droid i løpet av kvelden).

 

- Hjemmeskjermen viser antydning til hakking, så kommer nok til å erstatte den med noe fra Market.

- Batteriet tømmes fort når man driver med tunge aktiviteter. Dungeon Defenders spiser batteri til forrett.

 

Alt i alt en Android-telefon på steroider :)

 

(alle punkter sammenliknet med rooted og overklokket N1).

Lenke til kommentar

Det dukker opp småproblem her og der leser jeg, men for en som ikke er så inne i teknikkens verden mht.rooting o.l. er det da et dumt valg å kjøpe denne tlf. Jeg kommer til å "måtte" bruke den slik den kommer og lurer da på om dette er tlf for meg. Oppdateringer skal jeg kunne klare,men ikke rooting o.l.sletting av programmer og sånn. Takknemmelig for svar :roll:

 

I mitt tilfelle har jeg jo innstallert en del programmer for å erstatte de som kommer med telefonen, det kan være at enkelte av problemene kommer av nettopp dette.. Så lenge du bruker de programmene som følger med telefonen vil det kanskje fungere bedre?

 

Husk, dette er min personlige mening: Hele fordelen med android er at man kan gjøre masse endringer på utseende. Skal man bare ha den som den er så er vel kanskje ikke en android tlf nødvendig?

@arnsor Hva er det du setter pris på ved en tlf? Noe du "må ha"?

Lenke til kommentar

Til dere med TV2 Sumo (dere som har bestilt fra Chess har 3 mnd. gratis), hvordan spiller man av programmer eller fotballkamper på mobilen? Den ber meg installere Silverlight, så den forstår tydeligvis ikke at jeg bruker telefonen..Irriterende.

 

Du kan laste ned TV 2 Sporten og Nyhets App så for du tilgang til fotballkamper osv.. du bruker da Sumo login i appen :)

 

Den løsningen fungerer ikke da "mediaplayer" / telefonen ikke finner kodek til filen

 

Hmmm det er jo litt rart, sitter og ser SAR-MOL i TV 2 sportsappen nå! Er det den du ikke for til?

 

Det virker i hvertfall ikke i app. til tv2nyhetskanalen som jeg har prøvd ut. Er ikke noe sportsintressert. Men nyhetsintressert er jeg

 

Testet Nyetsappen også, for til og spille av saker, men live video virket ikke.. Vet godt hvem som har laget denne appen, så skal ta det med de på mandag og høre hva som er forskjellig her kontra Sportsappen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...