Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Martiol. Jeg snakket ut ifra min erfaring med smart telefoner. Og den er at de aller fleste aktive programmer som bruker minnet bruker også CPU ressurser. Noe som resulterer i høyere batteri forbruk. Noe som stemmer bra med Windows telefoner og eldre smarttelefoner. Mente selvsagt ikke at så lenge ting ligger i minnet at det vil bruke strøm. Ordla meg feil der.

 

MentalMoose, men hvis Android legger programmene i dvale slik at de ikke bruker CPU ressurser så er jo saken helt annerledes. Men finnes det ikke programmer som følger med telefonen som den ikke legger aktivt i dvale?

 

 

 

Du må forkaste dine tidligere erfaringer for Android har en del løsninger som ikke er sammenlignbare med de fleste andre OS.

CPU-bruk krever resurser og derfor batteri, men det er ikke slik multi tasking på Android funker.

 

Finnes massevis av programmer som kan hjelpe deg med å holde oversikt om man er nysgjerrig på dette.

Anbefalte for noen poster siden Watchdog som jeg personlig har veldig sansen for.

Holder øye med ting i bakgrunnen og gir deg beskjed om noe skurrer. Genialt for å finne apps som ikke oppfører seg som de skal.

 

Her har du enda mer info om multi tasking på Android og hvorfor task killere stort sett er en uting for folk flest.

http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man ønsker å bruke så mye RAM som mulig, for det koster mer strøm å laste programmer fra flash. Hvis man har lastet et program en gang så lønner det seg å la det ligge i RAM så slipper man å laste det på nytt. iOS gjør akkurat det samme, men applikasjonene blir passivert.

Endret av martiol
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man ønsker å bruke så mye RAM som mulig, for det koster mer strøm å laste programmer fra flash. Hvis man har lastet et program en gang så lønner det seg å la det ligge i RAM så slipper man å laste det på nytt. iOS gjør akkurat det samme, men applikasjonene blir passivert.

 

Du har helt rett. Når ting ligger i minnet så bruker det minimalt med strøm, men hvis du gang på gang dreper prosessene slik at de må starte på nytt taper du kun strøm og gjør ting mer ustabilt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

Plukket opp pakken fra dustinhome i går.

Har ikke hatt smartphone før, anbefales det å kjøpe beskyttelsesfilm til å putte utenpå?

Vil den holde seg fin ved normal bruk over lengre tid (bytter ikke mobil hver 12mnd).

 

Noen andre som ikke har fått kontakt med GPS? Har ikke prøvd utenfor leiligheten enda, så kan være dårlig kontakt her.

 

Nettleser som er innebygd med LG telefonen.

Lurer fælt på åssen man kan slette Cache,Cookies,Logs osv ? Jeg finner ikke disse på instillingene :S?

Knappen nederst til venstre > Settings > Applications > Manage Applications > (All) Browser > Clear cache/clear data

På engelsk riktignok, men du finner sikkert frem.

Lenke til kommentar

Plukket opp pakken fra dustinhome i går.

Har ikke hatt smartphone før, anbefales det å kjøpe beskyttelsesfilm til å putte utenpå?

Vil den holde seg fin ved normal bruk over lengre tid (bytter ikke mobil hver 12mnd).

 

Noen andre som ikke har fått kontakt med GPS? Har ikke prøvd utenfor leiligheten enda, så kan være dårlig kontakt her.

 

Nettleser som er innebygd med LG telefonen.

Lurer fælt på åssen man kan slette Cache,Cookies,Logs osv ? Jeg finner ikke disse på instillingene :S?

Knappen nederst til venstre > Settings > Applications > Manage Applications > (All) Browser > Clear cache/clear data

På engelsk riktignok, men du finner sikkert frem.

 

Du må nok utendørs for å få kontakt med satelittene :)

 

Når det gjelder glasset har denne mobilen en beskyttelse man kaller gorillaglass, det i tillegg til en eller annen mobil "taske" så burde den vel kunne holde seg ganske så fin i lang tid!

Lenke til kommentar

Fin telefon. men lurer på om noen har svaret på hvordan man unngår at spotify stopper når telefonen går i dvale. får jo ikke hørt stort mer enn 1 minutt av sangen før jeg må ta av tastelås igjen

Kanskje det er Wifi som går i dvale?

Innstillinger -> Trådløse kontroller -> Wifi-innstillinger -> [Menyknapp] -> Avansert -> Wifi Dvaletilstand -> Aldri

Lenke til kommentar

Jeg har et problem og det er at jeg ikke får synkronisert kontaktene fra Outlook/LG PC Suite med facebookkontaktene. Kommer bare opp: Den valgte kontakten kan ikke legges til!

 

Jeg vil ikke bruke facebook for LG fordi den er elendig i forhold til den offisielle versjonen, men det skal da gå fordi om?

Ingen andre som har problemer med dette? Som sagt har jeg ikke logget inn på facebook for LG fordi den er elendig i forhold til den offisielle versjonen.
Lenke til kommentar

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=36974

 

Noen som vet om det er lurt å gjøre slik som det står der? Evt. noen ulemper som gjør at det ikke er det?

 

Det er veldig få ulemper med å roote telefonen, sjansen for at du bricker den er minimal etterhvert (men den vil jo alltid være der). Min kommer på mandag, og jeg kommer til å roote den i løpet av neste uke, ingen tvil om det! Har store planer om å kvitte meg med F-secure ganske kjapt, mistenker at det står for en del av de hickup'sene som folk beskriver her.

Og så blir det spennende å se hva utviklerne finner på til denne telefonen, dukker nok opp noen spennende ROM's i køpet av et par uker :)

Jeg har hvertfall aldri angret på at jeg rootet Desire'en min, nandroid backup kan man ikke leve uten etter min mening!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...