Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få kontakt med telenettverket når den har mista dekning et øyeblikk. I går måtte jeg restarte telefonen for å finne nett igjen. Og slik skal det jo ikke være. Prøvde å søke etter nett manuelt også, men stod den bare å søkte... lenge.

 

Noen andre som har opplevd noe slik? Evt. har et godt svar på hva jeg kan gjøre. Det skal jo ikke være sånn!!! :no:

Jeg vet ikke om det ble besvart, og jeg husker heller ikke hvem det var (kanskje det var deg?), men jeg husker en tidligere post i dette forumet der det var en som også hadde problemer å få motta signaler etter brudd. Ta en titt noen sider tilbake :-)

 

 

 

Det var nok meg. :) Men ikke noe svar, derfor gjentok jeg sp. Rart om ingen andre har merka noe. Om ikke noen andre vet så får jeg ringe LG på mandag eller noe. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt om noen apps jeg bruker:

 

Visitnorway.no - oversiktlig app som finner alt mulig av happenings i lokalorådet du er.

Norgeskart - Gratis sjøkart, kjekt på båtturer i skjærgården.

gStrings - Tuner til å stemme musikkinstrumenter som f.eks. gitaren din.

Trafikanten - Finn kjappeste rute med trikk/buss/t-bane/tog fra der du er til ditt mål.

NRK Radio - Selvforklarende, alle NRK sine radiokanaler over webstream.

Shazam - Identifiser musikken du hører på, f.eks. på café, radio etc.

Google SkyMap - Ikke viktig, men facinerende.

Spotify - Need i say no more?

Marine Compass - Et av mange fine kompasser på Market.

Norsk Tipping - Sjekket om du har vunnet i lotto.

 

Når det gjelder Handcent SMS, hva er greia med den? Har jeg aldri skjønt. Er det for å få den til å ligne på iPhone sine snakkebobler? Og Advanced Task Killer, aldri brukt, og ingen intensjoner om. Ikke sparer du noe nevneverdig strøm med den, telefonen blir tregere og enkelte funksjoner svikter. Nå skal det sies at jeg bruker HTC Desire, men er vel ikke stor dorskjell til en 2X?

Lenke til kommentar

 

Advanced Task Killer, aldri brukt, og ingen intensjoner om. Ikke sparer du noe nevneverdig strøm med den, telefonen blir tregere og enkelte funksjoner svikter. Nå skal det sies at jeg bruker HTC Desire, men er vel ikke stor dorskjell til en 2X?

 

helt enig. brukte det på min x10 mini. begynnte å avslutte samtaler, mistet dekning på tlf. alt i orden etter jeg avinstalerte.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få kontakt med telenettverket når den har mista dekning et øyeblikk. I går måtte jeg restarte telefonen for å finne nett igjen. Og slik skal det jo ikke være. Prøvde å søke etter nett manuelt også, men stod den bare å søkte... lenge.

 

Noen andre som har opplevd noe slik? Evt. har et godt svar på hva jeg kan gjøre. Det skal jo ikke være sånn!!! :no:

Jeg vet ikke om det ble besvart, og jeg husker heller ikke hvem det var (kanskje det var deg?), men jeg husker en tidligere post i dette forumet der det var en som også hadde problemer å få motta signaler etter brudd. Ta en titt noen sider tilbake :-)

 

 

 

Det var nok meg. :) Men ikke noe svar, derfor gjentok jeg sp. Rart om ingen andre har merka noe. Om ikke noen andre vet så får jeg ringe LG på mandag eller noe. :hmm:

skjedd en gang med meg også, så du er ikke aleine

Lenke til kommentar

 

Advanced Task Killer, aldri brukt, og ingen intensjoner om. Ikke sparer du noe nevneverdig strøm med den, telefonen blir tregere og enkelte funksjoner svikter. Nå skal det sies at jeg bruker HTC Desire, men er vel ikke stor dorskjell til en 2X?

 

helt enig. brukte det på min x10 mini. begynnte å avslutte samtaler, mistet dekning på tlf. alt i orden etter jeg avinstalerte.

 

Ja pass på! Lekte med et "App Killer" program på min søsters Xperia x10. Jeg avsluttet noe som ikke hadde noe med operativsystemet og gjøre, men uansett så måtte jeg taste inn SIM-koden pånytt, og mobilen måtte finne dekning.

Kanskje ikke helt som deg.

Lenke til kommentar

Av personelig erfaring som en svært lite mobil teknisk person, så syntes jeg jo mer dritt man laster ned på mobilen, jo mer ødelagt blir bruker opplevelsen. Trenger bare 1-2 apps, og det er advanced task killer og en ny nettleser etter min mening :p

 

Fraråder på det sterkeste bruk av task killer av noe slag om man ikke har peiling på hvordan multi tasking i Android funker og hva dette programmet virkelig gjør.

Vil påstå at Task-killere stort sett kun har positiv effekt i hendene på noen som vet hvordan den bør brukes.

Hos resten har den i beste fall fint liten nytteverdi. I verste fall så roter den til ting for deg og er årsakene til mange av problemene som oppleves.

Basert på din egen påstand om svart liten teknisk kompetanse i mobilverdenen så vil jeg råde deg til å avinstallere Advanced Task Killer og heller bare restarte telefonen om noe ser ut til å ha klart å henge seg opp eller blitt tregt.

 

Hvis han ikke bruker noe task killer hoper det seg vel bare opp med programmer som kjører i bakgrunn? Eller? Har bare hatt android i noen dager nå, så vet ikke så mye om hvordan dette fungerer. Om du kunne forklart litt, eller noen andre ville jeg blitt taknemmelig.

 

Skjønner egentlig lite av denne "Advanced App Killer" som jeg har lastet ned. Mobilen kan ligge på bordet uten å bli brukt - åpner jeg programmet er det plutselig 8-9 apps som har startet.

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Opplevde det samme på min xperia mini pro. Tok evigheter for at mobilen skulle finne mobilnettet igjen. måtte av og til skru av å på mobilen. regner med det min egen feil som gjorde at d ble slik av at jeg trykte på app killer for å stenge program. Så må muligens mobilen finne tilbake instillinger som vanligvis blir lastet inn ved oppstart av mobil.

 

Men har nå etter 1 dags bruk av LGen min. har jeg funnet "aktive tjenester" innstilling, hvor jeg kan tvinge program til å stenge. Som f.eks spill og program som jeg har brukt.

Lenke til kommentar

Hvis han ikke bruker noe task killer hoper det seg vel bare opp med programmer som kjører i bakgrunn? Eller? Har bare hatt android i noen dager nå, så vet ikke så mye om hvordan dette fungerer. Om du kunne forklart litt, eller noen andre ville jeg blitt taknemmelig.

 

Skjønner egentlig lite av denne "Advanced App Killer" som jeg har lastet ned. Mobilen kan ligge på bordet uten å bli brukt - åpner jeg programmet er det plutselig 8-9 apps som har startet.

 

Nei, Android vil automatisk fjerne prosesser fra minnet hvis du starter programmer og minnet er fullt. Fungerer nesten som en innebygd Task Killer som er mye smartere enn den du laster ned fra Market. Har ikke peiling på hvilken algoritme Android bruker for å fjerne prosesser, men vil anta den tar hensyn til blant annet siste brukstid, total brukstid (i løpet av en viss tid) og sannsynlige neste brukstid.

 

Edit: Leif

Endret av g00000ne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

slik som jeg har forstått det så avslutter den selv programer som kjører i bakgrunnen når den trenger mer RAM.

jeg har et stort problem, mister dekningen ofte og det tar lang tid før den kommer tilbake. hadde egentlig det samme med x10 mini. men ikke så ofte og lenge. jeg bruker one call sitt abonnement. har det noe å si?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Takk for svar begge to. Merker det er en del jeg må sette meg inn i.

Har et spørsmål til, hehe :)

 

Er det flere her inne som har rootet mobilen? Eller installert ROM? (Hva er forskjellen egentlig :p)Hvis det er noen som allerede har rootet mobilen, si gjerne hvordan dere gjorde det - eller legg ut en link til en guide om dere brukte det :)

 

- Hvordan rooter man tlf? Hva slags fordeler får man da, og hva er baksiden ved det?

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

mobilen vil jo bruke mer strøm hvis du har flere programmer oppe, at den killer aktive prosesser når minnet blir fult er irrelevant. Fordi en mobil vil bruke mindre strøm hvis den bruker 10% av minnet kontra 100%.

 

Man kan jo avslutte aktive prosesser selv. Men syns det er litt tungvindt. Så jeg leter selv etter en bra "minne-rydder".

Lenke til kommentar

mobilen vil jo bruke mer strøm hvis du har flere programmer oppe, at den killer aktive prosesser når minnet blir fult er irrelevant. Fordi en mobil vil bruke mindre strøm hvis den bruker 10% av minnet kontra 100%.

 

Man kan jo avslutte aktive prosesser selv. Men syns det er litt tungvindt. Så jeg leter selv etter en bra "minne-rydder".

 

Hvorfor? All DRAM må refreshes enten den er brukt eller ikke... Det du sier er feil og jeg vil se kilde eller eksperimenter som backer opp det du sier. Jeg jobber som embedded programmerer og vet at dynamisk ram må refreshes uansett innhold. Man kan ha 10 000 passiverte prosesser uten at de kjører en eneste CPU instruksjon.

 

Gi meg en referanse eller slutt å spre tull. (Og så skal veg forklare hvorfor den referansen tar feil senere...)

Lenke til kommentar

Disse kan være jævlig fine om man er ny på Android.

http://lifehacker.com/#!5650894/android-task-killers-explained-what-they-do-and-why-you-shouldnt-use-them

 

http://www.androidpolice.com/2010/04/15/rooting-explained-top-5-benefits-of-rooting-your-android-phone/

 

Har ikke lest gjennom de så grundig selv, men virker som om de får med seg de viktigste punktene :)

 

Wow, viste ikke det angående task killer. Første jeg gjorde var å avinstallere den! Takk for tipset.

 

Installerte et app i sta, Motion Fart.

846601.jpeg

Slik så det ut på hvor mye strøm telefonen hadde brukt, merk at jeg ikke hadde brukt programet mer enn i 10 min. Så sannsynligvis hadde det ligget i bakgrunnen og tapt telefonen for strøm!

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

mobilen vil jo bruke mer strøm hvis du har flere programmer oppe, at den killer aktive prosesser når minnet blir fult er irrelevant. Fordi en mobil vil bruke mindre strøm hvis den bruker 10% av minnet kontra 100%.

 

Man kan jo avslutte aktive prosesser selv. Men syns det er litt tungvindt. Så jeg leter selv etter en bra "minne-rydder".

 

Sorry, men det blir helt feil.

 

CPU-bruk er relevant, ikke minnebruk, men programmene skal kun bruke CPU om de faktisk har en aktiv oppgave, ikke når de ligger i dvale.

Om du har flere aktive programmer kjørende samtidig så krever det selvfølgelig mer resurser, men så lenge programmet ligger i dvale i minnet så bruker det ingenting.

Android styrer dette helt fint selv. Ved bruk av task killers så roter du bare med denne styringen. De har liten nytteverdi for andre enn de som faktisk vet hva de gjør.

 

EDIT: Ser at martiol kom meg i forkjøpet her :)

Endret av MentalMoose
Lenke til kommentar

Disse kan være jævlig fine om man er ny på Android.

http://lifehacker.co...ouldnt-use-them

 

http://www.androidpo...-android-phone/

 

Har ikke lest gjennom de så grundig selv, men virker som om de får med seg de viktigste punktene :)

 

Wow, viste ikke det angående task killer. Første jeg gjorde var å avinstallere den! Takk for tipset.

 

Installerte et app i sta, Motion Fart.

846601.jpeg

Slik så det ut på hvor mye strøm telefonen hadde brukt, merk at jeg ikke hadde brukt programet mer enn i 10 min. Så sannsynligvis hadde det ligget i bakgrunnen og tapt telefonen for strøm!

 

 

 

Anbefaler Watchdog. Genialt program for å holde oversikt over programmer som løper løpsk og bruker resurser utover det som er meningen.

Lenke til kommentar

Martiol. Jeg snakket ut ifra min erfaring med smart telefoner. Og den er at de aller fleste aktive programmer som bruker minnet bruker også CPU ressurser. Noe som resulterer i høyere batteri forbruk. Noe som stemmer bra med Windows telefoner og eldre smarttelefoner. Mente selvsagt ikke at så lenge ting ligger i minnet at det vil bruke strøm. Ordla meg feil der.

 

MentalMoose, men hvis Android legger programmene i dvale slik at de ikke bruker CPU ressurser så er jo saken helt annerledes. Men finnes det ikke programmer som følger med telefonen som den ikke legger aktivt i dvale?

 

Et tips er å sette mobilen til 2G når man ikke surfer. Og selvsagt skru av GPS, WiFi, BT hvis du ikke bruker det.

 

Brukte selv mobilen i dag i ca 12 timer og den var over 70% når jeg kom hjem. Og da var jeg på nettett, tok bilder, brukte wifi og GPS. Riktignok ikke veldig lenge om gangen, men normalt for mitt bruk. Så jeg er fornøyd.

 

En ting jeg la merke til er at jeg syns når jeg snakket med folk over telefonen så var kvalitet på lyden fra personen fra den andre siden dårligere enn jeg forventet. Min HD2 er mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...