Gå til innhold

Denne er dobbelt så lyssterk som konkurrentene


Anbefalte innlegg

Ser ut til at en del misforstår litt her. Dette er en skjerm beregnet for spillere primært, samtidig som man selvfølgelig kan se 3D-filmer på den også. Og en del spillere vil like det faktum at du kan kjøre 120hz i 2D, også i spill. Overgangen til 60hz på vanlige LCD/LED monitorer da de kom var jo det som gjorde den harde kjernen av gamere tvilholdt på sine gamle CRT monitorer med mye høyere refresh-rate.

 

Sitter man og jobber windows desktop trenger man ikke mer enn vanlige LCD/LED skjermer gir, altså 60hz, selv om en del sier at det er mer behagelig med 120hz i desktop også.

 

Så til 3D-funksjonen og "dobbelt lysstyrke". Når man jobber i 2D, enten det er i spill eller andre programmer så er ikke den "ekstra lysstyrken" der. Da er den som andre skjermer slik jeg forstår det, (dog med høyere oppfriskningshastighet tilgjengelig. Og det er positivt).

 

Men i det øyeblikk man tar på seg 3D-brillene og starter 3D-film eller 3D-spill så skjer følgende:

- Panelet øker lysstyrken til det doble i LED-baklyset i skjermen, men da pulserende/synkronisert i samme takt som 3D-brillene åpner og lukker seg. Dette gir mer lys ved bruk av 3D.

 

Dette gikk ikke tidligere fordi de gamle 3D-skjermene hadde hadde lamper som ikke var raske nok til å gjøre det med godt resultat. Det gjorde at man satt igjen med en brøkdel av lysstyrken når man så 3D med aktive briller. Som mange andre syntes også jeg at det var som å se film eller spill med solbriller. Ingen spesielt god opplevelse i min verden.

 

Åkke som, tror dette blir min neste skjerm. Savnet en gamingskjerm med 120hz, og mulighet for 3D. Lest i hvert fall en god test av den til nå:

http://hothardware.com/Reviews/NVIDIA-3D-Vision-2-and-The-Asus-VG278-LCD/

Det står det også bedre forklart enn hva jeg greide hvordan denne teknologien virker :)

 

Har fulgt med på 3D en god stund, men ennå til gode å se noe med brilleløs løsning som funker bra. Så tror nok vi må leve med brillene en god stund til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere skriver: " I tillegg har den en oppløsning på 1920 x 1080 piksler, og kan dermed spille av HD-videoer i full oppløsning." var det ment ironisk eller skrivere dere rett av en pressemelding med klossete "positive" punkter.

1920 x 1080 er langt under hvilken oppløsning jeg ville forvente av en monitor på 27" og en så lav oppløsning fortjener heller en minus foran fremfor en positiv tone. Det er jo tross alt ikke slik at en høyere oppløsning ødelegger HD materiale.

Lenke til kommentar

Max av hva dual-link DVI greier er vel 2560x1600x32 i 60hz. Så. Er en begrensning der, man får ikke kjørt 120hz i så høy oppløsning.

 

Hvis det hadde fantes så er jeg usikker på hva slags hardware man skulle sitte med for å kjøre spill i den oppløsningen i 3d og brukbar frames/sec. Og også hvordan spill fra PS3 og Blu-ray filmer fra BD-spillere, vil se ut oppskalert såpass mye i 3D.

 

Så, som gaming- og film på gutterommet skjerm, så virker det bra. Og maksløsning også slik jeg har forstått per i dag. Som arbeidsskjerm er jeg helt enig med babelfisken, men da ville 3D-løsningen falt bort vil jeg tro da man må falle ned til 60hz.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...