Gå til innhold

Demonstrasjon mot kapitalismen 15. oktober foran stortinget


Anbefalte innlegg

http://www.indymedia.no/node/27384

 

Er dette kommunister? Hva synes vi? Er dette greit?

 

Den 15. oktober kl. 10.00 og utover vil vi okkupere Eidsvolls plass, utenfor Stortinget.

 

Gjennom å okkupere plassen utenfor Stortinget vil vi vise vår støtte til den pågående kampen mot den kapitalistiske grådighetskulturen og for en rettferdig verden. En annen verden er mulig!

Endret av Stagiriten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes vestlig middelklasseungdom som er sterke motstandere av kapitalisme og den ujevne ressursfordelingen i verden skal få tilbud fra staten om et opplegg der de donerer alle sine nåværende og fremtidige ressurser til fattige og kun beholder det de behøver for mat og husly.

 

Dette skulle være midt i blinken for dem. Så sant de faktisk mener hva de sier da, og det ikke bare er noe moteriktig fjas de gjør for å være kule i raddismiljøet før de drar hjem til foreldrenes forstadsvilla og koser seg med hjemmekino, stereoanlegg, TV-spill og andre produkter av kapitalisme som de burde ta helt avstand fra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes vestlig middelklasseungdom som er sterke motstandere av kapitalisme og den ujevne ressursfordelingen i verden skal få tilbud fra staten om et opplegg der de donerer alle sine nåværende og fremtidige ressurser til fattige og kun beholder det de behøver for mat og husly.

 

Dette skulle være midt i blinken for dem. Så sant de faktisk mener hva de sier da, og det ikke bare er noe moteriktig fjas de gjør for å være kule i raddismiljøet før de drar hjem til foreldrenes forstadsvilla og koser seg med hjemmekino, stereoanlegg, TV-spill og andre produkter av kapitalisme som de burde ta helt avstand fra.

 

Bare tull. Dette har ingenting med virkeligheten å gjøre, men hvordan du skulle ønske at resultatet av en slik politikk var.

 

Hvorfor skal ikke kritikere av kapitalismen kunne ta del i den teknologiske utviklingen? Jo, fordi du mener den er et resultat av systemet kapitalisme, når det egentlig er et resultat av mennesklig arbeid. Det du er ute etter er et system som gir utvikling, men forslaget ditt er et system som står for forskjellige typer slaveri og undertrykkelse. Men jeg forstår det. Det er jo ikke mye som gir like god fremgang som slaveri og tvang.

Lenke til kommentar

AHP: Poenget er vell at den rike middelklasseungdommen, som han snakker om, som tar avstand fra den skjeve ressursfordelingen burde gi fra seg sine goder om de virkelig mener det. Det er hyklersk a sitte a messe om at vi har det sa godt og at vi ma dele pa alle godene og samtidig sitte hjemme i villaen forran 42' med tvspill og spare til bil. Enig?

Lenke til kommentar

Jeg synes vi kan lage en sosialistby. Der kan alle sosialister/marxister/anarkister slå seg sammen, lage sine arbeiderstyrte bedrifter og slippe å bry seg om slemme kapitalister og banker. For dere liberalister, så vil jeg gjerne lage en by for dere også.

 

Resten av oss kan kose oss, mens vi ser begge eksperimentene gå til helvete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...