Gå til innhold

Rykte - Canon kunngjøring 18/10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut i fra artikler på canonrumors, så kan det nok se ut som om det kommer en ny 1D variant. Ser vi slutten på 1.3x crop?

Om det er slutten på 1.3x crop er jeg usikker på, men jeg tror Canon vil slå sammen 1D serien på en eller annen måte. Det har vært på trappene at Canon skal komme med en lansering, og det er totalt 3 ganske store annonserings datoer fremover. Kan hvertfall se ut som det kommer en 1D variant som du sier.

Lenke til kommentar

En 1D med 18MP fullformat ville vært morsomt. Sikkert grisedyrt men en spennende kombinasjon av fart og filkvalitet.

 

Blir moro å se hva som kommer

 

Tviler på at Canon vil kjøre med så få piksler på fullformat, med et klin nytt toppkamera. Bare Nikon som er smarte nok til det! :tease:

Lenke til kommentar

En 1D med 18MP fullformat ville vært morsomt. Sikkert grisedyrt men en spennende kombinasjon av fart og filkvalitet.

 

Blir moro å se hva som kommer

 

Tviler på at Canon vil kjøre med så få piksler på fullformat, med et klin nytt toppkamera. Bare Nikon som er smarte nok til det! :tease:

 

Du har kanskje rett, men det er jo en utfordring å klare 10BPS med 25-30 MP, blir store datamengder å flytte på til minnekort. Kanskje de løser det med et digert buffer.

Lenke til kommentar

Har jo vært snakk om at 5D3 ikke kommer, men at de isteden bryter opp til 6D og 3D, begge FF hvor 6D er entry-level med rundt 7D-prisnivå, og så 3D legger seg litt over 5D i pris.

 

Hva de får puttet i disse kameraene gjenstår jo å se, gleder meg til å se ytelsen til dual digic V!

Lenke til kommentar

Tviler veldig på at det blir en ny sak som erstatter 1D4. Den er langt ifra utgått.

Da har jeg heller tro på noe som skal erstatte 5D2 eller 1Ds. Altså ikke et actionkamera.

1Ds er klar for oppgradering, det er ikke 5D2. Alternativt kan det hende vi får et speilløst. Antagelig på 7D nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...